********DATOR!!!!!!!!!!!

Mmmm, rejält förbannad på datorn just nu som BARA vill JÄVLAS!!!!!!!!!!! Den bestämer sig för att helt plötsligt bara gå j**ligt långsamt och stå och tänka i 5 min innan det händer nåt och sånt har jag verkligen inte nåt tålamod med. Datorer och teknik överlag går inte så bra ihop med mig förstår ni.

Jaja, struntsamma, ska bara försöka bli kvitt känslan jag har om att vilja drämma datorn i backen, men då lär den väl definitivt inte funka *morr*
Jo, idag skulle jag väl kunna skriva hur mycket som helst om HUR mycket som helst, det skulle kunna handla om; nostalgitripp, dumma/ extremt korkade bilister, goa "gamla" vänner, hur irriterad och lite ledsen jag är på karln för att han inte vill skaffa barn, ******************* (en massa fula ord)+ människor som jag har lust att göra nånting med (det är väl inte bästa att skriva vad) för att de är så fruktansvärt omänskliga (handlar då naturligtvis om djurmisshandel) och jag skulle säkert komma på nåt mer att skriva om också :o)

Med nostalgitripp menar jag att, igår när vi var ute hos T:s föräldrar så tog jag mig en promenad där jag ofta red med min häst och tog promenader med hunden (eftersom jag älskar bilder så tänkte jag ju naturligtvis sätta in 2 st) Corinn ville vara med på ett hörn också, hon följde efter mig och Douran i hela hagen, helt beslutsam att vara med på nästan varenda bild, det gick inte att få bort hästrackarn, hehe.
image43
Och så min älskade Mozart som inte heller finns vid liv längre tyvärr *snyft*
image44
Det är med stor saknad jag sörjer dem nästan varje dag, trots att det är 2 respektive 3 år sedan de gick bort, men de ingick i min vardag i 10 respektive 6 år och vann mitt hjärta för alltid :o)

Korkade bilister ska vi inte ens börja prata om allt för mycket för då kommer ni ha att läsa en timme framöver. Låt oss bara säga till vissa som inte sköter sig i trafiken och utsätter andra för fara: VA *** (ni får översätta till va ni vill) TÄNKTE/TÄNKER NI PÅ????!!!!!!!!! Gud, så korkat folk det finns och återigen; nää, jag är inte bästa föraren i bilen och på vägen men jag utsätter iaf inte andra och mig själv för onödiga risker eller risker överhuvudtaget, men visst vi kan alla göra misstag vi är inte mer än människor, men för jösse namn, använd huvudet och de hjärnceller som existerar och medföljer!!!

Om barnfrågan utan att säga för mycket så kan vi väl bara säga att JA, jag vill ha barn och NEJ han vill inte, vi får väl se vart det tar mig. ALLT löser sig....Däremot är jag väldigt glad för alla mina vänner som ska ha barn eller som har barn, det missunnar jag dom inte alls, bara det att man önskar att man väntade en liten själv tillsammans med de goda vännerna. Men Michis (tusan, det går inte att länka...hur bär man sig åt egentligen????? den där kedjan går ju inte att klicka på, hmmm) har ju lite granna lovat mig att jag ska få "låna" den lilla när hon/han behagar att komma ut och det är ju himla snällt och jag LOVAR Michis, du behöver inte fråga 2 ggr om du behöver en extra hand, hahahaha. Nää vars, det blir nog bra.

Sen hade vi det där med fula, dumma, dumma, vädigt dumma människor. Men jag ska inte vara alltför otäck, historian slutade lyckligt tack o lov. Såg en snutt på Oprah imorse som handlade om Alla hjärtans dag och överraskningar tror jag, vilket fall som helst så fanns/finns det dumma människor som tyckte att de kunde använda en pit bull (spelar ju ingen roll vilken ras det är) som bete för andra kamphundar. De hade bundit fast han vid en stolpe så han inte kom undan när de andra hundarna anföll han och bet sönder halva ansiktet. Sedan låste de in honom i en låda och lämnade honom för att dö. Om jag fattade rätt så gjorde polisen lite senare en razzia mot stället och fann denna väldigt illa tilltygande hund och körde honom till ett djursjukhus där de (antar jag eftersom han lever ida) bestämde sig för att ge honom en chans till att överleva, så de lappa ihop honom så gott de kunde. En dag så kom en familj in med 2 äldre tonårspojkar för att ta bort sin katt, denna pit bull kommer då springandes fram mot ena pojken och börjar slicka honom, sedan dess har han vunnit familjens hjärta och blev deras ögonsten, han heter numer Oogy. Tyvärr så blev Oogys skador så stora och svåra att det krävdes flera operationer för att "reparera" ansiktet, han kunde knappt inte stänga ena ögat och hade svåra smärtor så pojkarna sov med Oogy på nedervåningen och sen dess så sover de alltid ihop. Idag mår Oogy bra och han är bara för söt, (han passade på att slicka en i publiken i ansiktet när han leddes ut av husse till Oprah, hihihi) detta var den enda bild jag kunde hitta, men ni kan se att ögat och käken inte riktigt är som de ska och att örat fattas på höger sida på bilden (han har kvar det andra) men sidan som ni "ser" är bara ett jätteärr från öra ner till käken, man kan se det svarta strecket lite grann. Om man vill läsa mer så går det att slå upp på Oprah+Oogy på google.se. Så fruktansvärd historia men SÅÅÅÅ skönt att veta att det slutade lyckligt och att Oogy nu är hälsan och lyckan själv och får leva resten av sitt liv bland människor som älskar och bryr sig om han.
image45

Jo, sen måste jag ju nämna mina goa "gamla" vänner. Så skrev jag för att idag så har jag fikat med Michis som jag känt sen skoltiden (högstadie), vi har inte träffats och pratats vid på jättelänge. Visst har vi stött på varandra men idag så tog jag en fika hos henne, det roliga i det hela är att vi upptäckte hur väldigt låååååångt vi hade till varandra, så låååååååångt att vi faktiskt NÄSTAN kan stå på våra balkonger och vinka. Om Michis ställer sig och viftar med en soppkvast eller nåt så kanske jag ser den, knappt, men kanske. Hihi, visst är det mysko. Dom har visserligen inte bott så jättelänge här men det är ju ett halvvår eller nåt iaf och så har man lyckats att gå om varandra totalt och jämt. Skumt.....Men roligt iaf för nu kan jag ju våldgästa henne och Leo jämt, hehe!! Nu kan vi springa på middag hos varandra Michis, hihi, vad bjuder du på imorrn??? Nää vars, men lite kul är det iaf, Michis är en härlig go tjej som inte räds för att säga vad hon tycker och känner och stå för det hon säger.
Chip (deras hund) är en liten kängruhoppande sötis med röd boll, han är lite som hunden i "På andra sidan häcken" som får syn på ett pipdjur (om jag inte minns helt fel) och blir helt tokig "LEKA!!!" Han är även som min hund var, ska gärna sitta i knät om han får, bara det att Chip faktiskt får plats, min vägde 45 kilo så det var inte alltid lika angenämt att ha honom i knät, haha. Leo har jag ej träffat än, men han är säkert en trevlig prick också(suck...jag börjar bli trött, kommer på mig själv att skriva fel gång på gång också, tur att man kan "sudda")

Jo, sen har jag också fikat med Anneli ÅHHHHHHHHH, jag får KRUPP på det här, när man markerar namnet då går det att skapa en länk men det fgår inte att avbryta den och behålla den, fattar inget!!!! *morr*
Jo, Anneli (heartofanneli.blogg.se) , suck, vart det en länk nu eller?? Vet inte ens vad jag gjorde, struntsamma, jag får ta itu med det där en annan dag när jag vet vad jag styr med.
Jo, Anneli iaf blev en av mina bästa vänner när jag flyttade till Valdemarsvik och sedan dess har vänskapen hållt sig. Hon är faktiskt en av mina bästa och närmsta vänner än trots att vi sällan träffas, men hon är en av de vänner som jag skulle kunna säga allt till :o) Man måste ha sådana också och tack o lov för att de finns :oD
Kul att få träffas igen även om det inte blir så ofta men vi får helt enkelt försöka bli lite bättre på det där, och du: våga tro lite mer på dig själv, du är smartare än va du ger dig själv credit för, trust me I know, jag har ju känt dig i X antal år!!!
Nää, nu går ögonen nästan i kors och det blir lättare att slinta på bokstäverna, hahaha så det måste betyda att kudden vore en superduper idé just nu. Mmm, får ta kissemisse här o sussa nanna kudde nu *gääääääsp*
Hoppas ni alla får en bra dag imorrn.
Kram o puss på er

Kommentarer
Postat av: Thess

HA, det blev en länk!!!! Och va mycket jag skrev, jaja, då har ni ju nåt o läsa iaf.
Godnatt

2008-04-14 @ 23:41:35
URL: http://mistythess.blogg.se
Postat av: Anders

Oj, ja jäklar... vilket inlägg... så kan det va när man känner att man har mkt att dela med sig av... :-)

2008-04-15 @ 10:15:14
URL: http://anderstankar.blogg.se
Postat av: Michis

Haha, det blev en länk, superskoj ju! :)
Men det ska ju bara vara att liksom markera ordet, sen klicka på kedjan och då få upp det man vill länka. Skumt!

Jag är så himla jätteglad över att du tar med dig Chip idag, han har det rätt så tråkigt här hemma när jag och Leo jobbar. Det händer liksom inte så mycket annars heller, visst går vi promenader, men det är ju inte så att han blir trött om kvällarna direkt... Usch, nu känner jag mig som världens sämsta matte.

2008-04-18 @ 07:31:07
URL: http://michis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0