Håll tummarna

Idag har jag vart och fikat med en komis och käkat lite lunch ihop, trevligt. Vart lite stolt över mig själv att jag bara tog en cappuchino, ingen kaka till (fast jag ville bra gärna) sen åt vi sallad, inte så supernyttigt som alla tror men bättre än pizza, pomme mm. När jag kom hem slappa jag lite, är lite nere idag så jag har inte så stor lust med någe för tillfället. Har haft en period då jag varit rätt nere, ni vet; man börjar tjuta vart som helst och när som helst, man har inte lust med nåt osv osv, detta beror på ekonomi (iaf denna månad då a-kassan bestämde sig för att ta 5 karensdar när jag fick nya dagar från dem och hade inte jobbat nåt x-tra, annars får jag rätt bra lön när jag jobbar extra och så), brist på jobb (det kan ju också bero på jobbet man har) och andra familjära orsaker.
Det har vart lite bättre ett tag men nu känns det som att det är på väg tillbaka igen, suck, förhoppningsvis så är det bara en väldigt dålig dag men jag har egentligen inte haft en dålig dag utan en bra men ändå så mår jag så här. BLÄÄÄÄÄ!!!!!!!

Annars så passade jag på att ta mig en stärkande promenad i rask takt, ingen joggning dock men jag tror jag fick upp pulsen rätt bra iaf kändes det som och sen hoppade jag i 10 min vilket gick riktigt bra, tror jag börjar komma in i hoppningen utan att trassla in mig och fastna :o)
Nu sitter jag här och funderar som vanligt på vad vi ska ha med som matlåda imorrn till våra jobb, ska till mitt ordinarie jobb som pers.ass imorrn. Tror det får bli köttfärsås och pasta eller kanske bulgur, mmmm, bulgur lutar det nog åt, nyttigt och bra.

Imorrnkväll ska vi äta varm smörgåstårta, den är supergod, man tar polarbröd alt hönökaka (4 halvor), steker upp 3 pkt bacon som man skurit, har i en liten (eller stor) purjolök som man bara skivat och steker den, har i en stor burk med cereme fraiche, (man kan välja med valfri smak också om man vill),salt och peppar om man vill ha det, fördela detta på polarbrödet så det blir 2 våningar liksom, som en tårta ni vet, fördela färska skivade tomater på och ha på pizzakrydda eller nåt annat och ost om man vill. In i ugnen på 175 grader tror ja, typ i mitten strax under, den ska ju bara va inne så osten smälter o så.
SÅÅÅÅ gott och går väldigt fort att göra. Det är också en perfekt måltid att spara och äta dagen efter för då är den nästan godare när alla smaker har gått in och den har blivit riktigt krämig och god. Det är nog ingen som inte har tyckt om den av våra vänner förutom de som är vegeterianer förstås, hihi men de får skylla sig själva.
Japp, då har ni fått helgens mattips för en dag iaf, hahaha.

Jo, jag har ju skrivit "håll tummarna" som rubrik. Jag har sökt 2 tjänster, ett på Mathildagården som uska dag och ett på Lennings som uska natt och det är ju på de ställen jag jobbar extra b la vissa nätter så jag hoppas ju helst på natttjänsten men jag blir lika glad om jag får dagtjänsten också, bara jag får ett fast jobb. Båda var tillsv. anställning på. Så ni kan väl vara snälla och hålla tummarna för mig att jag får nåt av dem. :o) Men natttjänsten var inte förrän from 1/9 tror ja, men det blir ju perfekt då jag åker till Turkiet i augusti, visserligen bara en vecka men man vill ju inte börja sitt jobb med att ta ledigt. Den andra tjänsten stod inte när de ville ha till så jag antar att det är tidigare för  sista ansökningsdag var nu i slutet på april tror jag och den andra i maj.
Nåja, man ska inte hoppas på för mycket men man börjar tycka att det är ens tur snart.

Näää, nu är det bäst att jag går och gör lite käk så jag kan leka med katterna sen och sedan sussa lite, är sååå trött. Pussen och kramen på er alla och ha en jättebra fredag.

P.S vet ni va jag vart sugen på nu??? Dumlekakor *dregel* Har aldrig gjort dem, bara smakat men de säger att de är otroligt lättbakade och det ser ju så ut.

200 g smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
ca 20 dumlekolor
Gör så här:
Blanda allt utan kolorna och rulla till kulor.
Lägg i aluminiumformar och tryck ner en kola i varje kaka.
Grädda i 175 grader ca 15 min. (ungefär i mitten antar jag att det ska vara då det är kakor)

Kommentarer
Postat av: Anneli

Ja det finns ju typ inget värre. Blä, men har varit bättre under dagen iaf. Lycka till med jobben som du sökt. Vore kanske skönt o få nåt mer fast o tryggt jobb nu när du faktiskt är utbildad till nåt. Duktig du är med som är ute o rör på dig jämt. Krama

2008-04-10 @ 22:46:34
URL: http://heartofanneli.blogg.se
Postat av: Magnus H

Jag har hittat hit. Lycka till med jobbsökandet. Hälsa
te han T....

2008-04-10 @ 23:34:58
Postat av: Anders

Klart jag håller en tumme eller ett par för dig... :-)

2008-04-11 @ 09:58:21
URL: http://anderstankar.blogg.se
Postat av: Michis

Jag håller tummarna, så klart och titta där - där var ju receptet, jag tar och snor det helt brutalt och lägger till i mitt blogginlägg om kakorna på en gång!

2008-04-14 @ 14:22:34
URL: http://michis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0