Heffaklump

Nu har man ju inte kunnat skriva på ett tag, eller jag har iaf inte kunnat komma in så jag antar att ingen annan har det heller.
Får väl börja med i söndags då vi skulle åka till Freddgagården och äta middag med T:s familj.
Vi åkte hemifrån 11.30, vädret var kanon och maten och utsikten var prefekt.
Till förätt vart det nån typ av skagenröra fast med mycket rödlök och lite kräftor och annat i, jättegott. Och så vart det fläskfilé med potatiskaka och sås med finskurna grönsaker. Läckert!
Fast man var mätt o belåten så vart det ju naturligtvis också en efterrätt så jag tog en Pannacotta, läckert upplagt i ett litet glas med rabarber och hallon kräm i botten tror jag det var och sen den vita pannacottan överst, glaset var sen ställt på ett avlångt genomskinligt fat med ringlat chokladsås och ett ihoprullat kexrån. Tyvärr så tog jag ingen bild på det men jag var tvungen att ta lite bilder på utsikten och huset som ägarna bor i som ligger precis bredvid restaurangen.
image13

Våren tittade fram igen också denna dag, befriad från snön.
image14

En liten gårdskisse också fanns här och såg ut att vara så nöjd med livet och det gick nog ingen större nöd på denna katt som kom från restaurangens baksida när vi kom :o)
image15

Ett sådant här hus med denna utsikt skulle man inte tacka nej till. Tänkte att få sitta högst upp i tornet med en fika och filosofera och bara njuta.
image16

Naturligtvis vart det tårta också som T gjort när vi åkte hem till hans föräldrar, men alla kakor slapp vi tack o lov.
image17

Mmm, sen var man mätt o belåten och tyckte att det rätt skönt att få komma hem då klockan var strax över 20.00.

Måndagen bjöd ju också på strålande solsken och jag är ledig till största delen av veckan så jag gick ner på stan och gjorde ett par ärenden och sedan tog jag mig i kragen (fast jag ville hellre till sängen, var så trött) och tog på mig joggingkläderna och gick ut, varvade gåendet med lite joggande och överraskade mig själv med att orka springa en hel del men jag känner mig som en jäkla heffaklump (ni vet den där söta gråa varelsen i som dyker upp i NallePuh´s sagor, fast jag ser nog inte lika söt ut när jag kommer springandes, haha) när jag kommer springades så jag passar på att springa de bitar där det inte är så mycket folk eller nåt folk alls.
Jag fattar inte.....när andra kommer springades så ser det så lätt ut, de ser så lätta ut på foten och till och med när de kommer och man hör hur ansträngande och jobbigt det är så ser det bra ut till skillnad från en annan som kommer vaggandes fram o tillbaka i gången. Kanske inte har hittat nån bra rytm än eller längd på steg, försöker ändra och experimentera, men det kanske bara handlar om att hålla i och träla med sig själv så blir det väl kanske bra. Vilket fall som helst så kände jag mig rätt nöjd och samtidigt som jag var ute på stan och var ute och joggade så hade jag tvättstugan, så jag hade fullt upp med att sortera och vika tvätt sen på kvällen också.  Den dagen försvann väl några kalorier iaf :oP

Idag har det inte blivit många knop, vaknade upp med en huvudvärk som kanske kan liknas med början till migrän så det var bara att lägga sig igen. Troligen har jag legat knasigt eller nåt annat för den har inte släppt helt än.
Mmm, så denna dag har gått till att sova, laga mat och så kom ju iofs syrran och hennes dotter upp några min.
Nu så sitter jag ju här och T sitter i soffan med Gitarr hero och katterna sover, så det är lugnt och skönt, för stunden iaf. :o)
Nää det får bli allt för denna dag

P.S Hörde att Halvar´s hade öppnat nu också, det hade varit kö både igår och idag. Man kanske skulle gå ner och köpa sig en glass om det är fint väder imorrn :o) Så härligt, då är det äntligen vår!!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Haha... kan se bilden framför mig när du springer. Samma sak när ja försöker mig på att springa några steg. Katastrof! :-) Händer ju ibland att man är lite sen till bussen på morgonen och då får man ibland ta några språngsteg men fan vad jag kollar mig runtomkring så ingen ska se mig. :-) Ja det var roligt med halkkörningen men uppkörningen lär nog kännas ganska panikartad. Ja det händer ju ibland att jag är kvar i stan en stund efter jobbet så visst kan ja höra av mig då nångång. :-) Gonatt för denna gång.

2008-04-01 @ 21:08:13
URL: http://heartofanneli.blogg.se
Postat av: Michis

Äsch, det är samma sak för mig när jag springer. Jag menar, en del har det där löpsteget naturligt, vi andra måste öva... ;)
Själv är jag glad så länge jag orkar rulta fram i hyfsad takt. :D

2008-04-03 @ 18:44:08
URL: http://michis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0