jädra klanta!!!

Fredag idag, och jag säger det igen: Fredag IGEN!!!!! Det är tusan va veckorna går, man hinner knappt inte vakan förrän det är fredag igen och skönt är väl det iofs :o)
Idag har jag vart på mitt jobb som pers.ass och idag fick Chip följa med :oD För er som undrar så är Chip Michis och Leos lilla vovsing. Eftersom de också är arbetande människor men ej i en hundmiljö så tänkte jag att Chip lika gärna kunde göra mig sällskap. Så idag så fick Chip åka Saab, hahaha. Vet inte riktigt vad han tyckte om det men jag hade klätt in sätet så fint med handdukar och tur va väl det med tanke på att han fäller som en....ja, som en fällande hund antar jag som vill bli av med sin vinterpäls. Suck, jag blir så trött på mig själv, ledsen, men roligare än så här är jag faktiskt inte, inte för att jag försökte vara rolig men.......skitsamma. (trött)
På jobbet finns det en papegoja som Chip följde med stort intresse från och till hela dagen. När man kommer in genom ytterdörren så finns där ett fönster i trappan och där kan man se papegojan så där stod Chip och glodde och så sprang han till köket och buren. Vet inte vad gojan sa om det men den är rätt hundvan men han undra nog vad som va så intressant, hihi.
Vi skena ut 4 ggr på promenader på ca 30-45 min var, o riktigt skönt väder var det ju också (där det var lä iaf) så härlig motion fick vi allihop. Forskade lite i också vad hip kunde och upptäckte att för lite levergodis (faktiskt bara 1 bit) så kunde man både rulla och krypa så vi får väl visa upp färdigheterna för matte och husse nästa gång jag kommer :oD
Duktig vovve Chip!! Jo, lite mycket vart det nog för stackars hunden som inte brukar vara borta från matte och husse sina så på hemvägen så satte jag igång lite sval luft och han slockna direkt på golvet på passagerarsidan :o)
När jag kom hem så lämna jag Chip och syrran och jag gick ner på stan för att handla lite, sen bar det hemåt för att strax därpå åka till Willys med karln och handla, så hem kom man inte förrän strax efter 18 o då körde jag igång med en ostkaka, brassa på lite tacoskäk, gjorde dubbel sats med dumlekakor och en sats med snoddas/kärleksmums (karln fråga om ja skulle öppna ett bageri, hihi) och när jag till sist skulle diska det sista så skar jag mig på en plåtburk, KLANTA!!!!!!! Långt o ganska djupt vart det :o( Men ett plåster gjorde susen (tror jag) så efter det gav jag f-n i disken och satte mig här i stället och nu är kl 22.40, va tiden rinner iväg.


Imorrn bär det av till Viken med syrran för att hälsa på Anneli , mamma, karlns föräldrar med flera så det blir fullt upp och på söndag ska vi fira lillebror som fyller 17 år :oD
Nää, nu är det snart dax att natta huvudet på kudden känner jag men först måste jag bädda rent, stön.....
Hoppas ni alla får en trevlig helg.
Kramisen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0