Mina små söta pälsbollar...

dagen börjar alltid på samma sätt, du lillsnörpa väcker din matte och husse genom att slicka på madrassen och gör oss galna, matte blir arg och irriterad men har inte hjärta att låsa ut er i hallen (har bara dörrar in till hallen).
Husse går upp men det spelar ingen roll för det är ju matte som ska upp så därför fortsätter du slicka lite till tills matte blir rasande och du snabbt hoppar upp i sängen bredvid och lägger dig. Din syster sussar vidare så sött som alltid, gör inte många knop, tänk om du ville vara mer som henne.
Men inte....efter 2 min är du på sängen igen och om inte där så har du hittat en påse som du gnor dig mot som prasslar irriterande eller ett papper som du gärna biter i småbitar.
Jag tar mig upp och du tycker säkert ÄNTLIGEN!!!! Irriterat går matte till köket och kontrollerar att mat och färskt vatten finns vilket det finns 99% av gångerna. Du är i hasorna, jag nästan trampar på dig. Din syster sover fortfarande.....
Matte går till toaletten, med dig i hasorna och småjämrande, du springer iväg och hämtar ditt snöre och tror att matte ska kunna sträcka sig 1 meter ut utanför toadörren från toasitsen och leka med dig, glöm det! *gäääsp* Matte går ut ur badrummet, tar inte med sig nåt snöre, har dig i hasorna, sätter mig framför tv:n med frukost med dig vid fötterna tittandes upp med dina ögon som bara du kan och ger matte lite dåligt samvete.

Matte erbjuder dig mjölk som blivit kvar i glaset som du stoppar in hela huvudet efter, samvetet lättar sig någe tills det är dags att resa på sig och du är där igen i hasorna och kanske har du hunnit hämta snöret också som låg utanför toan.
Samtidigt har din syster vaknat och står och ropar i badrummet, matte har nu lärt sig vid detta laget att det betyder att hon står i handfatet och väntar på att någon ska vrida på kranen åt henne, annars blir det vilda protester tills någon faktiskt lyssnar och kommer. 3 min senare ropar din syster igen, ett tecken på att hon är färdig. Du är så duktig min älskade hårboll.
Matte går till datarummet, fortfrande utan snöre....du efter, fortfarande inte gett upp, hur orkar du!!! Matte gör ett lamt försök till att ta upp o kasta iväg snöret som landar 3 meter längre bort som du så gladeligen springer efter och hämtar. Du lägger snöret vid mina fötter, vill inte förstå att matte varken orkar eller vill kasta snöre kl 8 på morgonen.Du biter lite på husses papper för att få uppmärsamhet, får fel sorts uppmärksamhet.

Dagen går och du ger inte upp, matte går både till tvättstugan, diskar, ut och går och du finns alltid där. Hoppandes på att matte ska plocka upp det där jäkla snöret och leka lite. Blir tillsagd att leka med syrran, fattar inget för matte och snöret är så mycket roligare, fast inget händer på hela dagen, men man kan ju försöka.
Em/kvällen kommer och du har äntligen fått lite ro tills husse kommer hem och du kan börja slicka frenetiskt på hans handskar (hon är väl en handskefettichist, haha) du glömmer snöret en liten stund.
På kvällen har du gett matte så mycket dåligt samvete och lite irritation (skaffa ju två för sällskapets skull och för att de skulle kunna leka med varandra *morr*) att hon äntligen plockar upp snöret och leker med dig 10 min en kvart, du är överlycklig ända tills det är syrrans tur också att få leka av sig lite. Men när det blir din tur igen är du så glad och du kunde inte bry dig mindre om att att matte gör detta för att själv få sova lite granna (och lätta på samvetet) så du inte väcker mig kl 3 på natten igen, vilket faktiskt händer. Men jag älskar dig och din syster över allt annat ändå, fast du är en liten odåga, det är ju ni som dagligen skänker mig ovillkorlig kärlek, ställer aldrig några högre krav på mig än mat, vatten, ren toa och lite lek och kel, ni älskar matte hur jag än ser ut och vad jag än gör.
Vad skulle jag göra utan mina små älskade, söta pälsbollar?!
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0