Underbara fredag

Jaha, då var man här igen då, fast denna gång så är det fredag och jag sitter här med ett vinglas fyllt med Reisling, gott. Nu ska jag plåga er med mina bilder igen, hehe men det är ju min blogg så.......

Idag har jag varit igång hela dagen. Det hela började med en strålande morgon, solen sträckte sina strålar som vanligt in i vårt sovrum, så mysigt men det blir så varmt.
Upp o käka frukost. Har köpt mig en riktig frukostblandning på hemköp nere i stan. Där man kan köpa i lösvikt olika "godsaker", kommer inte ihåg nåt av det jag plockade vad det heter förutom svarta sesamfrön och pumpakärnor. Sen var det en salig blanding jag tog i i påsen, jag plockade på mig allt som jag läste till mig skulle vara bra och nyttigt för kroppen. Och till det (då jag avskyr fil om man inte har en halv dl socker på) lättyoggi med blåbär och vanilj, jättegod. Så här ser resultatet ut iaf:
image26
Ser ut som nåt man ger till fåglarna.......
Enda misstaget jag gjorde var att plocka i torkad frukt av olika sorter fast jag vet att jag inte tycker om det och så var fortfarande fallet, så de åker bort, bläää.
Sedan tog jag mig i kragen och begav mig ut på en gå och joggingtur, fast jag måste erkänna att idag blev det inte mycket till jogga, hade liksom inge spring i bena :o( Men det blev en tillräckligt fort takt för att få upp pulsen och bli svettig. NATURLIGTVIS intalade jag mig själv (fast jag lovat mig själv att jag alltid ska försöka ta med kameran) att jag inte behövde kameran då jag skulle försöka spinga så det blev endast nycklarna.
Gissa om jag vart sur när jag hitta värsta blåa backen av blommor, kommer ju aldrig ihåg va de heter, tusenstärnor??? Blåsippor är det ju inte. Jaja, ni får strax se dom så kan ni ju vara snälla o tala om för mig va de heter. Jo, sen naturligtvis stod det en mamma med sitt barn o mata änder vid 5-öres bron och där recis i kanten var den vita ankan??? Änder kan väl inte vara vita? Albino? jaja, strunt samma, den har jag iaf "jagat" för få med på bild men jag har inte hittat den när jag haft kamera med mig och så var den DÄR, rakt framför mig *morr*
Och så var det en massa andra fina bilder jag gick miste om, så hem o ringde syrran och fråga om hon skulle med på en promenad till lite senare och det skulle hon. Så ungefär 1/½ tim senare så var vi ute igen:
image27                       
Och när vi äntligen kommit runt till 5-öres bron så har den jädra ankan/anden förflyttat sig till en liten "ö" där han naturligtvis var skyddad från fotogalna typer som mig av buskar och grönklädda kvistar *morr* och fick man en någolunda bra bild så vart det för långt bort men jag tog en bild iaf i min irritation och beslutsamhet att jag SKULLE bara ha med mig ett foto av den och så här vart det.
image28
Man tycker ju att han skulle ha lite kändis- och foto vana då NT varit där o tagit bild på han och säkert många andra, men han kanske var trött på kändis livet och bestämde sig för att dra sig undan, åtminstonde för stunden, men jag SKA HA en bild på han, en bättre bild dvs.
Jo, sen är det ju så fint med alla blommor som sagt, precis efter bron finns det ju en jättestor slänt där det växer en massa gula små blommor, såååå fint
image29
och lite längre bort, en massa blå som heter nåt fint.......
image30
Visst är det väl förtrollande vackert??? Underbart :o) Det kanske egentligen är den bästa årstiden, just nu, inte värmemässigt sett kanske men det är nu och några veckor framåt som det är som vackrast och luktar bäst i naturen och man slipper alla (de flesta iaf, det finns väl säkert några utav alla sorter som vaknat) de otäcka småkrypen som fästingar, getingar, bromsar, o sen dom där....ÅHHHHHHH *morr* vad heter dom, hästflugor även kallade, dom som bits, finns både stora och "trekantiga" blinningar, så heter dom ja!!! USCH!!!! Nää tack, dom klarar vi oss utan och tvestjärtar *ryser*.

Jaja, sen kom jag hem och mötte upp karln här hemma som hade kommit hem från jobbet. Jag tog bilen och åkte iväg till Nordic i Ingelsta för att köpa några vinglas jag sett nån dag tidigare. 8 st ca 150:-, det är ett sjysst pris :o)
image31
Åkte till systemet också och gjorde oss en liten inhandling, är ju gott o ta sig ett glas vin eller en cider eller annat nån gång ibland. Hehe, vi är väldigt sparsamma på sånt här hemma då vi sällan festar och när vi blir sugna som t ex en kväll som denna så slutar det med att det blir max ett glas vin och karln som ville ha cider; han har somnat i soffan men lyckats öppna cidern och tagit en klunk, snacka om slöseri på cider, hahaha. Nää men man behöver ju inte dricka en massa bara för att man har, ett glas räcker gott o väl.

Pizza blev det också som jag hämta efter jag lämnat in grejerna i lägenheten, vi varken orka eller kom på nåt annat och till det så blev det en halv liters cola, det gick ner.
Mina små håriga vänner ska väl också ha lite fredags gott så åt dom så koka jag torsk, deras favorit, det, räkor och tonfisk i vatten på burk. Men det är låååååååååång väntan för två små pälsbollar som inte fattar att matte måste koka fisken och att den sedan måste svalna.....Och matte är ju såå dum som luras också. Fick dom nämligen att sitta och så snälla och uppfostrade som dom är så satte dom sig så snällt (usch va dum jag är)
image32
Lite suddigt blir det då dom så otåligt rör sig, Missan (med fläck) är så duktig på att sitta still och vara tyst tills matte säger; varsågod, min duktiga lilla håriga fyrbenta tös.
image33
Matte testar med blixt på Missy. "Usch matte, inte blixt....blink blink"image34
"Får jag fisk nu? Va? Får jag det matte? Jag sitter ju så snällt för 3:e gången. GE MIG FISK NU!!!!!"
image35
"Här sitter man och väntar och aldrig får man nån fisk, du bara luras matte och jag blir lite putt då"
image36
ÄNTLIGEN!!!
image37

Under tiden som de vräkte sig över fatet fick jag för mig att jag skulle baka, så igång med en smet med kladdkakor i muffinsformar:
image38
Får skänka några av dessa kakor till T.S mamma och pappa så jag inte äter upp dem själv vilket är väldgt vanligt här faktiskt :os Är inte så bra på det där med att baka och spara så det är egentligen ett under att man inte väger mer än vad man gör så det faktiskt händer ganska ofta att jag bakar. Bakar gärna när jag är uttråkad, trivs i köket med att laga mat och baka. Kanske inte så underligt då min mor var kock när jag vär liten och min bonusmamma (får man säga så?, det heter ju bonusbarn nu för tiden) är kock. Hon har b la jobbat som kökschef men som alla vet så är det ju ett ganska stressigt arbete så nu fördelar hon sin tid i att arbeta i kök och att vara med dagisbarn, hon är kock på ett föräldrakooperativ och trivs jättebra med sina arbetsupgifter just att få göra lite av båda.

Jo, för att forsätta så följde kvällen till sist med ett glas vin och pannacotta med mixade hallon med lite florsocker, supergott.
image41
Dett avnjöt vi i tv-soffan och tittade på Stargate Atlantis. Efter det gick jag ju in hit och nu har karln som sagt slocknat i soffan och katterna ligger i vanlig ordning här inne med mig, trogna små älsklingar. :o)
Nu ska jag ta och smyga in och titta lite granna till på tv:n, sen blir det sköna goa kudden, men just nej..katterna ska väl leka också och så rensa kattlådan och så borsta tänderna och så behöva klä av sig också, suck va jobbigt!
Jaja, hoppas ni alla haft en underbar fredag ni också och att ni får en god natts sömn.
Natti natti
image39

Kommentarer
Postat av: Anneli

Låter som att du hade en riktigt trevlig dag. Kul att kunna läsa dagligen om vad du gör och så nu. :-) Och kul med alla bilder. Sånna där blå blommor har vi massa på tomten. Får ta lite bilder på det sen, ser så blått o vackert ut. Hehe nej BigBrother går inte på tv nu men vi har det utbränt på skiva. :-) Jag älskar att se galna människor och att försöka analysera dom psykologiskt och se hur folk beter sig när de inte tänker på att folk ser dom. Så det är inte bara nöje utan i utbildningssyfte också. :-) Ja fy tusan... hatar förkylningar! Men nu är det bäst att sätta igång här om man ska få något gjort! Ha en bra lördag och hälsa du med. Puss o kram

2008-04-05 @ 10:02:42
URL: http://heartofanneli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0