Äntligen, resebilder

Tack snälla ni för era "krya på dig" tankar :o) Verkar som de hjälpt för idag så är det hyffsat :o) Jag har iaf lyckats tagit mig ner på stan och fikat med Malin och sen upp till Michis och tjattrat lite men nu är jag trött, trött, trött.

Jaha, om jag nu kanske skulle berätta lite om vår resa och se om jag kan få ut några bilder.
Det finns väl inte så där jätte mycket att säga, det har varit hett hett hett och FUKTIGT. Om man hängt ut sina badkläder och handduk på kvällen så har det vissa gånger inte varit torrt på morgonen.
Vi har därför inte orkat gjort så mycket och vi kände väl alla att detta skulle bli en "ligga loppa i poolen-resa". Men det har varit himla gött och välbehövligt det också.
Vi hade ju all inclusive så lite bundna till hotellet har man ju vart men hotellet hade en egen privat strand med tillhörande restaurang och bar där vi också fick äta och dricka gratis så det gjorde vi några ggr, men att ligga och loppa sig i saltvatten en hel dag i den solen är inte så populärt för hyn.

Vi åkte till ett stället 15 min bort med bil som heter Manavgat där de en dag hade en bazar, jättemarknad. Där shoppade vi lite men gjorde inga direkta fynd, de blåste oss säkert en hel del på massa pengar men jag köpte iaf 3 linnen och 2 parfymer, men de är ju bara kopior så....
Sista dagen åkte vi lite parasailing, jätteh'ftigt och helt klart värt 200:-, T och jag åkte och sen åkte två ur vår vänskapsgrupp också. Alla fick följa med på båten så N och S som har systemkamera fotade oss lite när vi åkte iväg. Tyvärr hade vi redan packat ner vår kamera annars hade vi frågat om vi fick ta med den upp i luften för där uppifrån såg vi sköldpaddor, en 6-8 st, stora var dom också men tyvärr som sagt så har vi inga kort på det så ni får tro mitt ord och visualisera lite :o)
Några av dagarna gick vi in till gamla delen av Side tror jag det va och gick på byn där och shoppade lite men som sagt, det är ju så jäkla varmt så ibland hade man lust att vända tillbaka redan innan man hunnit dit. Tack o lov kunde man gå halva vägen dit på stranden.

Vi har som sagt haft det jättebra, bättre hotellpersonal är svårt att klå, jätterara servitörer/servitriser som skoja och passa ständigt upp på oss, ett gäng innehållande kanske ca 6 pers som kallade sig för Animation Team som anordnar vattenlekar, shower på kvällarna, minidisco för barna, mingla med gästerna mm.
Framför allt en som heter Kacha, 20 år, från Georgien, undervisar i latinodans där när han inte jobbar på hotellet i Side, pluggar även till chef management eller likn, jättegullig och den enda i det teamet som såg bra ut, han satt mycket med oss och bluddra om dagarna och kvällarna och slängde lite pussar i luften och småflörta, hihi.
Jätterara allihop och även de som stod i baren, sällan man behövde säga till förrän de var framme med en ny drink eller cola.
Och som ni vet ni som vart ute och rest att oftast så är det ju så att det är billigare med spriten än groggvirket och det resulterar ju ibland i att drinkarna fortfarande var genomskinliga när man fick dom så en kväll så fick T ta en cola vid sidan om och spä ut, hihi. Men överlag så var det väldigt lugnt med alkoholen för oss alla, det var ju inget festarhotell vi var på utan ett familjehotell. Dessutom så smakade det bäst med ren cola och vatten i den värmen ;o)

Jaha, ja det var väl úngefär så det såg ut. Ska se om jag hittar lite bilder nu då........

Jaha, här kommer Mr T när vi är ute på promenad på Side strand åt höger håll och ut på en pir.

Här har vi A och mig på restaurangen, poolen ligger precis utanför.

Vår kära vän poolen på kvällskvisten

Eyecandy Kacha :oP

Mitt nya linne, inköpt i Manavgat, den inbakade flätan stod A för :o)

En av våra trevliga servitörer :o) Har en gång i tiden vart officer.

Förberedelser för indisk afton, även vår sista kväll.

Lite kvällsshow på discot längst ner i hotellet, fast de 2 sista kvällarna hade de satt upp scener vid poolen och spelade upp Ringaren i NotreDam, jättebra!

Denna fina åkte vi med :o)

Solnedgång på stranden


Här har vi precis vart iväg, hitta ingen bild än där vi sitter fast är och på väg men det ska finnas så det kommer.

Japp, det var lite hur vi haft det. Nu ska jag fortsätta med maten.
Kramiz på er

Kommentarer
Postat av: Grandinar'n

Gud va härligt!!

Blir lite avis måste jag säga. :D

2008-08-20 @ 21:32:40
URL: http://ceekaay.blogg.se/
Postat av: Thess

Grandinar´n: jag förstår det men det blir man ju alltid oavsett vart folk än åker nästan och oavsett hur längesen det var man själv var på solsemester :o) Men det är ju bra skönt så det är väl därför.

Kram

2008-08-20 @ 22:00:38
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Anneli

Härligt ni verkar ha haft det och himla fint poolområde. :-) Kramar

2008-08-20 @ 22:51:15
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Anders

Jättefina bilder ,speciellt gillar jag den underbara solnedgången över stranden. Jag måste bara få fråga oxå, Mr T är det din kille? Tommy Hägg? Såg det på facebook men blev lite osäker... Har för mig att han gick i min paralellklass, kan det stämma?

2008-08-21 @ 00:25:43
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: Therése

Jävulen va härligt det ser ut! :D Super verkligen!

Tommy är sig verkligen lik från högstadietiden! Kul för honom! (personligen funderar jag f n på klädnypor i nacken..! ;))



Kram!

2008-08-21 @ 02:32:22
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Cissi

Vilka fina bilder. Det märks att ni haft det bra.

2008-08-21 @ 08:47:52
Postat av: Thess

Therése: hehe, tycker du? Några extra kilon kanske? :oP

Klädnypor kanske inte är helt fel, bättre än botox.



Anders: Jo det är min karl det, kan va så att ni gjorde det :o)

Japp, visst är den bilden fin! Finns fler sådana fina bilder på facebook på Sabine Sigurdsson under Turkiet.



Anneli: Poolen var bäst!!!! :oD



Cissi: Vi har haft kanon, tack. :o)

2008-08-21 @ 15:04:35
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Anders

Hmm... med tanke på Therése´s kommentar ovan så kanske jag känner igen henne oxå då... :-) Mkt man inte vet...

2008-08-21 @ 23:13:15
URL: http://anderstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0