Grilldoft av strykjärn?

Jag kan inte låta bli att känna mig som Bree VanDe Kamp i Desperate Housewives (vilken serie jag för övrigt saknar väldigt mycket.) när jag idag handlat (dock inte lagat till nån brakmiddag utan köpte färdiga revbenspjäll, kycklingfilé o potatissallad), firat syrrans äldsta som fyller 15 nästa vecka, sprang ner i tvättstugan när vi kom hem o slängde i 2 maskiner, slängde in en 3:e efter en halvtimma o skyndade mig bort till Michis och Leo för att umgås några få minuter (hade dock inte bakat nån "muffinskorg" att ha med mig, dåligt av mig :oP utan de fick lite "trams"presenter då de gift sig, inslagna omsorgsfullt i bruna pappers kompostpåsar med en röd rosett o den icke än komna bebisen fick snobbenstrumpor), hem igen o skyfflade över lite tvätt i torktumlarn och "ny" i maskinen. Upp o strök lite lakan, ner i tvättstugan igen, upp o bakade kaka. Medan jag stod och strök började det lukta lite osigt först..började undra o lukta men nää, sen började det lukta grillat, haha i det här vädret!!! Jaja, lite komiskt var det för visste man inte bättre hade man kunnat tro att det var från strykjärnet det börja lukta :oP
Tänkte sen sätta mig här igen men då var det dags att gå ner igen o sen satte jag igång och rensade bland mina strump o tros-lådor.
Ja just det, jag diskade ju en ganska stor disk tidigare idag också o den har jag lagt in i skåpen o diskat upp det som inte fick plats o hade tillkommit.

Ja, o nu så kom karln hem med 2 av våra närmsta vänner, de har vart på Världens bar o tagit ett par kalla, allt medan jag stått o slitet här hemma. Nää men det var mitt eget val o jag var ju dessutom tvungen att tvätta idag också. Han får lägga in tvätten där den ska va så...men jag har iofs vikt den o kladdkakan jag bakade är till en bekant till honom som han fått låna lite verktyg av till bilen som var special, så han fråga om jag kunde tänka mig o baka en som tack o snäll som jag är så gjorde jag det. Kladdkakan är så väldigt lätt att göra, tar 10 min om ens det o 20 min ugnen så..... o allt görs i en kastrull o med hjälp av en sked.
Gud han har det så bra min karl......men åt andra sidan så kan faktiskt ställa upp med detta ibland då han är så snäll o betalar en hel del nu när en annan inte har så gott om pengar, visserligen skriver jag upp det jag blir skyldig honom då vi har delade "konton" men iaf.

Annars börjar jag toklängta till lörda men ändå inte för det innebär att jag måste lämna mina änglar i en vecka :o(
Låter så dumt men de är några jag lever med 24 h om dygnet o har så gjort i 10 år så det känns ju att åka iväg i en hel vecka. Men jag vet att de har det bra, att de är i goda händer.
Lörda kl 2 iaf ska vi va hos Niklas o Sessan o käka lite innan o sen bär det av :o)
Så vad har man o göra fram tills dess då? Jo imorrn så ska jag gå på ett 24h pass till månd em. Tisd är det ut till åby o jobba, ner på stan o växla pengar tror jag, fika med en föredetta arbetskamrat, onsd ledig men den fyller jag väl snart upp med diverse, torsd jobba o på fred är det tvätt o så kommer pappa med fam upp och nån gång i veckan måste vi åka o handla lite grejer också o så självklart PACKA!!!!!! Men det får bli på fred kväll efter tvätt o på lörda fm o naturligtvis mycket mycket kela med mina älskade pälsbollar.

Nu är jag lite hungrig faktiskt, undrar om det finns någe att stoppa i sig. Måste berömma mig själv lite då jag endast köpte en 2 l cola igår o en glass till karln men inget till mig själv, ingen glass o inget godis o idag är jag lite sur över min kropp som hänger o slänger på diverse olika ställen där det inte ska hängas o slängas så mycket, hahaha så jag har inte köpt NÅNTING i godisväg o ingen läsk, inget onyttigt alls förutom 2 msk ostkaka hos syrran men inga kakor.
Duktiga mig :oD

Ha en skön söndag.

Kommentarer
Postat av: Anders

"Han får lägga in tvätten där den ska va så...men jag har iofs vikt den" Ja jäklar vad du skämmer bort honom... :-)

2008-08-04 @ 00:17:31
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: Thess

Anders: hahaha, ja jag vet....han har det bra han ;o)

2008-08-04 @ 13:52:50
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0