2 katter ute, hoppsan!

Ikväll nu så blev det att åka ut med katterna en sväng. Vi brukar åka till Himmelstalund där bakom vid museét eller va det är. Där bakom finns det iaf en gräsmatta (jo en bit från tennisbanorna) o lite träd o så där det nästan aldrig är några.
Vi hade tur idag också trots campare o badare mm.
Missy satt i buren o tryckte som vanligt, skitglad när jag satte på henne selet hemma, kurra o trampa men så fort hon kommer ut och ser att det är såå väldigt stort o så väldigt farligt och hon är så väldigt liten så gillar hon inte alls läget.
Tog lite bilder, så här är Missy i buren, jätteglad för att matte tänkte o tog med en extra handduk som vanligt som vi kunde gömma oss i. Om ni tittar noga så ser ni hennes ögon som verkligen säger: "gillar verkligen inte läget, läskigt!"


Sen kunde vi iaf ställa oss upp och titta lite ut efter lite uppmuntran från matte



Missan hon sprang ut direkt o hitta väldigt goda grässtrån som alltid, liver leker när man får komma ut ibland o käka gräs o evt försöka kräkas lite också.

Så skönt matte :o)


Till slut så tog husse lillmaja o satte henne i sitt knä och det gick rätt bra för i husses famn är man trygg. Och jag lyckades fånga en sån bra bild på dem (förutom att karln både ser trött o lite ovårdad ut). Ser ut just där i det ögonblicket som om Missy stormtrivs men 1 sek efter bilden så var svansen nere igen halvt mellan benen och vi var tvungna att morra o jama lite för att markera men det gick bra.

Sen lyckades vi t.o.m ta ett par egna steg ut i naturen, fast lilla jag var ju tvungen att fräsa o jama ibland för att markera. Vid ett tillfälle hörde hon en syrsa som hon försökte hoppa efter o lokalisera i gräset, hihi.
Men här är en annan bra bild jag tog på henne.
Eller inte...hade visst inte skickat över den. Men hon var iaf ute o knalla med syrran sin en bra bit. O så fick dom sitta i en varsin bur hem o det gick skitbra så alla är så nöjda o glada :o)
Nu ska jag duscha, rensa kattlåda, lägga mig o läsa en stund.

Godnatt










Kommentarer
Postat av: Anneli

Nämen lilla skruttan då. Men skönt att hon våga sig ut lite sen iaf. :-) Härligt väder det blivit.

2008-07-23 @ 22:58:12
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Anders

Aha... då var det säkert er katt jag såg. Vi satt ett gäng vid Hällristningsmuseet o såg en svart katt som gick på andra sidan vägen, upp mot skogen vid tennisbanorna. Såg dock inte er.

2008-07-23 @ 23:00:26
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: Tobias

ja... jag är dålig på att svara, men jag är egentligen en bra människa ;) he he. Kul att ni tar med katterna ut! Mer sånt till alla innekatter runt om i vårt avlånga land! :)

2008-07-24 @ 01:28:00
URL: http://tobson.blogg.se/
Postat av: Michis

Man vet att man har en innekatt när den verkligen inte vill gå ut i naturen... Jag förstår henne, naturen är läskig. Vi blev attackerade av spindlar, myror, flygmyror, getingar och bålgetingar igår och då var vi bara i naturen i fyra timmar! :-)

2008-07-24 @ 09:44:40
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Thess

Michis: Uh, vilken tur att jag inte var med er då igår, du vet ju hur naturen o jag går ihop haha.



Tobias: Ja, tycker så synd om dem om det är så att dom vill ut också. Katter är ju utedjur egentligen men alla vill inte gå ut men jag vill iaf ge mina chansen.



Anders: Hmm, det satt några på en bänk vänd mot själva grusparkeringen där men jag såg bara äldre människor, nån i långt skägg tror ja. Vi kom i en blå saab och hade med oss en jättestor resebur o en liten. Jo det var nog vår kisse du såg då men märkligt att du inte såg oss då de var i koppel.



Anneli: Mm, det var skönt o husse var så stolt över henne sen. Lite kul o se för annars så är det ju alltid Mina katter när de förstör och hårar, hihi. Men han älskar verkligen de där pälsbollarna han också och det kommer nog bli tuffare för honom än va han räknat med tror ja den dagen det är dags att ta bort dem :o( Men dit är det många många år kvar hoppas jag :o)

2008-07-24 @ 10:46:19
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Therése

Ååå va skönt för katten att komma ut! :D

2008-07-25 @ 15:25:39
URL: http://www.hanky.se/therror

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0