j-la skit

Jaha, vad tror ni jag gör ikväll då så här dax? Bakar naturligtvis, inge ovanligt när det kommer till mig. Nu bakas det kladdkaka till "svär"föräldrarna och ska efter jag skrivit göra en ostkaka som ska tas med till mamma imorrn.
Annars har jag ju gått av mitt sista 24h pass för denna vecka. Har ett sånt kvar på dessa 2 veckor tror jag, så skönt! Resten är dag och kväll.
En vän tyckte vi hade långa pass men det är jag som har åkt på så många 24 h pass nu under sommaren för att det är bara jag och en till som har vart där så pas lång tid, de andra två är nyintagna vikarier, varav ena inte sover alls. Så de ville väl ha nån som känner sig säker där. Mig gör det inget, dom passen går rätt fort, bara lite segt dagen efter när man ska jobba till 3 igen.
Nu måste jag springa o ta ut kaka ur ugnen och sätta igång med den andra så jag får återkomma om några min.
Bye

Jo, nu är jag tillbax. Nu står ostkakan i ugnen. **mums**
Vad har hänt annars idag då?...jag kom aldrig iväg till nåt bad, det var ingen som ville av de boende som var vakna till frukost, så jag fick stå ut i hettan och stanna och städa istället :o(

Kl 3 kom karln o hämta mig så då åkte vi o handla lite. Skulle köpa kattmat, tänkte att jag nu skulle ta reda på vad det var för foder tjejen jag prata med när jag började köpa Iams menade. Det skulle vara med lamm och va lite billigare men skulle fortfarande funka lika bra som med den jag körde med då Missy har en sopig mage som inte tål all mat.
Men det sluta med att jag kom från affären med ett DYRARE foder, 2 kg 235:-. 5 kilo hade iofs "bara" kostat 400:- men jag kände att det var lite mycket pengar så där just nu med Turkiet-resa o allt även om det bara skillde ca 160:- o få skulle jag fått 3 kg mer men men... Jag har kvar av Iams som jag ska spä ut med också nu så det lär ju räcka den här månaden.
Handla lite diverse på Willys också, lite hårfärg åkte med, mörkbrun som jag har nu. Vill egentligen gå till frissan o färga o lägga slingor som jag hade förra sommaren. Typ ljusbrunt i grunden med blonda slingor, jättefint. Kosta 8- eller 900 då och nu har de höjt priset så jag får väl säkert betala 1300 eller nåt nu och det är lite väl. Nåja, jag trivs mörkhårig också och då ser ja inte ut så mycket som en turist när vi åker heller. :oP

Åkte hem, packa upp, gjorde oss lite käk bestående av keso, skinka, rödlök och parika och lite kryddor o i tunnbröd, iväg sedan med maten alldeles nysvald för att se brorsan spela dubbelmatch här på holmen.
Trodde först att matchen skulle bli upskjuten så därför satt vi o åt när pappa ringde ringde o sa att de skulle sätta igång "nu". Så jag klev bort själv först medan karln stanna kvar hemma o käkade o såg lite till på tv.
Men herregud vilken spännande match. Jag kan ju inte det där med poäng ordentligt o så men det vart lika så de skulle får ju då spela först till 7 och så måste man vinna med 2 bollar. T ex 5-7 eller 8-10 (om det går över 7 dvs) Kalle o hans medspelare Gustav låg under först med 2 men kom igen o så vann de 1 boll o så vann de andra så de låg 2 över o så vann brorsan o dom igen så det var så jäkla spännande så det var inte klokt, det sluta med 11-9 till Kalle o Gustav, GRATTIS :o)

Matchen varade 1 tim, T kom precis lagom för att se det spännande avgörandet, matchen pågick i en timma. Stackars lillebror har händerna fulla med blåsor o helt skakis va han efteråt, bra kämpat killar! **stolt**
Knalla hemåt, tog vägen förbi Ica på kungsgatan o köpte en cola, trodde jag skulle få sitta ner på arslet nu äntligen men kom på att jag var "tvungen" att baka. Sova kan man ju göra en annan dag :oP

Vet ni vad jag ska göra nu? Nu ska jag gå ut o koka upp vatten för imorse så fick jag ett mindre trevligt bemötande i spegeln, nämligen detta:

Ser ut som jaag har värsta fyllenäsan också, precis röd, hihi men så blir det när man ska ta närbild o kl är tidigt och man är trött! Ögat har inte bestämt sig för att ändrat färg än utan gör för tillfället ganska "ont" eller väldigt irriterande.
Så jag ska koka upp vatten som jag kan badda det med och hoppas på att det snart går över.
Antar att det är en vanlig inflammation jag fått, suck. Känner mig j-ligt snygg och har väldigt stor lust o träffa folk imorrn, INTE!!!
Nää nu har jag skrivit alldeles för mycket.
Sov gott och jag önskar er en trevlig lördag. :oD

Kommentarer
Postat av: Therése

Nämen - OJ!!! Stackars!!!



Hett tips - Artelac ögondroppar. Funkar svinbra!



Kram!

2008-07-25 @ 23:15:38
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Thess

Therése, usch det där med ögondropar kan jag inte med, men det brukar räcka med om jag dränker in bomull i vatten och sen duttar flera ggr. Hoppas jag iaf...

2008-07-25 @ 23:20:33
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Therése

Ögondroppar är inte så lajbans nej.., men det är å andra sidan inte ögonsmärtor heller. :S

Hur uppstår dina ögonåkommor?

2008-07-25 @ 23:24:46
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Thess

Therése: jag vet inte va det beror på. Så här är det nästan alltid då jag får inflammation (inte för att man får det varje år), jag bara vaknar och ser ut så här :oP J-la skit, men idag är de nog lite bättre, inbillar jag mig iaf.

Kan va så att det runnit in nåt skit när jag tränat på jobbet och svettats, who knows!

2008-07-26 @ 08:57:23
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Michis

Hoppas det går över snart i alla fall! :/

2008-07-26 @ 12:44:04
URL: http://michis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0