jobb jobb o jobb och lite bröllop

Jaha så är det snart dax att sticka iväg till jobbet igen, ska bara slänga i mig någe att äta först sen får det bli en promis dit.
Har vart his syrran nu på fm för att se hennes (barnas) kattungar. Jättesöta, gråa och svarta med tigerränder. Den ena ska tydligen heta Helge och den andra Trina (fast de är inte säkra på könen än). Trina är dubbelt så liten som Helge då hon inte ville äta vanlig mat som de andra så hon väger kanske uppskattningsvis 100-150 g medan Helge väger ca 200 g kanske (jag brukar kunna känna av rätt genom att bara hålla i dom så jag tror det är nåt sånt)
Tyvärr så har jag bara bild på Helge än så länge men det har jag inte lagt in på datorn än så det får komma sen :o)

Sitter här och funderar också vad det är för klädfärgskod när man ska gå på bröllop. Kan man ha en kort svart som det är ett vitt band på som sitter under brösten? Eller svart kanske är det man inte får ha och vitt? Det ska ju va helst en kort eller lång klänning eller ett par elegantare långbyxor för tjejer, det läste jag på deras bröllopssajt men de hade inte skrivit nåt om färger :os Bröllopet är ju inte förrän imorrn em så jag har ju lite tid på mig att klura ut va jag ska ha.

Nää nu måste jag äta och sen gå, får skriva mer ikväll eller en annan dag.
Kram på er i värmen

Uppdatering så här på kvällskvisten:
Sa ju att jag skulle lägga in en bild på Helge (katten), inte så viktigt men de är ju så söta kisseungar så man måste ju nästan :o)


Jag är trött men nöjd. Fick faktiskt sluta tidigare idag också, det är så lugnt och skönt på jobbet så....
Funderar på om jag ska ta och lägga mig nu eller om jag ska vara uppe ett tag till. Får se hur jag gör, ska vilket fall som helst börja med att rensa kattlåda och sen tvätta av mig och borsta gaddarna lite.
Godnatt och trevlig helg.

Kommentarer
Postat av: Michis

Så länge du inte har helvitt är det okej att ha vitt på bröllop. :)

Speciellt nu på sommaren. ;)

2008-07-04 @ 14:27:43
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Grandinar'n

Svar:

Mmm, det va en riktig kanondag! :)

Riktig högsommarvärme! Me like! :)

2008-07-04 @ 15:00:37
URL: http://ceekaay.blogg.se/
Postat av: Therése

Enligt alla ettikettregler kan man inte ha en svart klänning på ett bröllop, oavsett hur "ärtig" den är med diverse band i annan färg. Både svart och vit klädsel går bort på ett bröllop. Svart är sorgens färg och vitt får endast bruden bära.

Kolla gärna svaren hos denna ettikettsguru which I totally looove:



http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1035

2008-07-04 @ 22:08:19
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Grandinar'n

Svar:

Mmm...måste pausa lite då och då... Skönt att vara själva ibland. Vi firar inget speciellt. Va bara sugna på lite käk och bio. :)

2008-07-04 @ 23:56:34
URL: http://ceekaay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0