naken med hårfärg..

och sällskap med en luden katt :o)
Ja så ser det ut de närmsta minutrerna här då jag håller på att färga håret o det är typ 32 grader varmt här, känns knappt att fläkten är på rullning. Olidligt, vill verkligen sitta vid en pool o lapa kallt men om en vecka ca så gör jag ju det :oD

Vad har hänt idag då? Jo jag har varit duktig o städat idag, damsugat o...ja det var väl va jag hann o  göra i fm innan jag begav mig hemifrån. Men när jag kom hem nu ikväll vid 19.15 så tog jag tag i balkongen,eller innehållet på balkonge för jag stod ju inte o höll i balkongen precis. Kasta lite växter o sopa upp o damsög o gjorde fint :o) Känns skönt att ha det ur världen.
Nu ser jag att det är dags att vätta ur hårfärgen så nu får ni snällt vänta!

Hade ni tråkigt i väntan? hihi.
Jag färga bara mörkbrunt, as usual, orka inte hålla på o byta nu innan vi åker.

Jo, jag har gjort flera bra fynd idag också, jätteglad. Hitta ett par knickers för halva rea priset så jag betala Otroliga: 49.50:- det var väl dyrt, eller inte! Fatta vilken tur jag hade o i min strl också. För er som är lite osäkra på va knickers är så är det ett par längre shorts kan man väl säga som går till knäna, dessa kunde man vika upp en bit också. :oD
Gickä ven tillbax till Åhlens där jag igår inhandlade solskyddsfaktor 30 för 120:- tror jag, bytte mot en annan som kostade 135:- Gick runt o strosa på stan o letade efter 50 också men hittade inge "blilligt" nånstans så jag gick in på cubus o DÄR på ett bord reade de ut solar expertise för bara 70:- för 150 ml, allt från skydd 10-50 så det vart en faktor 30 o en 40 då faktor 50 bara låg på 75ml för 70:- Så 2 st för 140:-. Så jag gick tillbaka igen till Åhlens o lämnade igen den andra jag nyss köpt :o)
Passade på att gå bort till Jessi o hälsa på o tog en fika medan jag väntade på att vaccinationstjänst skulle öppna kl 5.
När jag kom till vaccinationstjänst så står det fint o prydligt att de har semester stängt v 31. VA BRA ! Jädra smarthuven, va bra att de skriver ut det på deras hemsida också där jag kollar.
Så nu får jag hoppas på att medicins centrum kan ta emot mig nästa v. Det blir nog bra.

Gick till Lustboden också och köpte Pure silicon med presentkortet jag fick från Michis och Leo, tack igen och det lär komma till använding på fler än ett sätt :oP
Nu ska jag ungås med mig sambo lite som nyss kom hem :o)
So long.

Kommentarer
Postat av: Michis

Hihi, vad bra att du fick din Pjur till slut! :)

Leo lovade mig att han skulle dammsuga idag, men... SURPRISE - det har han inte gjort.

2008-07-31 @ 21:25:09
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Anneli

Solskydd 30-50??? :-O Du måste verkligen vara rädd för solen! Det är ju sånt man kletar på på små barn som inte ska va i solen. Haha minns när vi va utomlands och syrrans kille smeta på det på axlarna. Han fick stora vita fläckar där och fick bara färg på resten av kroppen. Såg KUL ut. :-) Men men det är väl bra att vara försiktig och rädd om sin hud kan jag tro. :-)

2008-07-31 @ 22:54:57
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Therése

Asbra att du köper så stark solskyddsfaktor. Solen is the devil, som jag brukar säga. Förstår mig inte på folk som solar utan någon faktor alls. Vem fan vill se ut som 100+ när man är 50 sen liksom!

När jag jobbade på ett ålderdomshem i min "ungdom" så såg man direkt vilka panchon som solat frenetiskt och vilka som inte gjort det. Blekansiktena såg minst 25 år yngre ut än sina brunbrända, skrynkliga och pigmentbefläckade roommates. Dessutom var det skitmånga som hade illavarslande leverfläckar lite här och där. Otäckt och avskräckande värre!

Pure silicon? Vad är det? :)



2008-08-01 @ 08:38:42
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Thess

Therése: Jo jag måste ju eftersom jag har en sån solkänslig hud o nu när vi ska till turkiet. Vet hur jag såg ut de första dagarna i Grekland om bena då jag fick soleksem på hela låren, dessutom då har jag redan bränt mig 2 grr på bröstet så där är jag tyvärr extra känslig o rynkig :o( Så jag är jättenoga o smörjer mig men ibland hjälper det inte iaf.



Anneli:Jo men du vet ju hur "bra" jag tål solen så det är ett måste o framför allt i ett land där det blir 45-50 grader i solen.



Michis: varför blir jag inte förvånad. Nää, det är väl kanske en tjej man ska välja om man vill ha det rättvist uppdelat med städning, mat o disk mm.

Ska vi? :oD

2008-08-01 @ 16:03:05
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0