Superkvinna

Nää jag inser att mina inlägg inte kommer bli så mycket roligare för tillfället så ni får strunta i och läsa eller så läser ni iaf!
Jo, superkvinna hade jag som rubrik nu bara för jag undrar hur mycket man egentligen skulle hinna med på en dag om man bara orkar. Känner sig som en robot ibland, fast en väldigt trött sådan förstås. Man kommer hem o vad ser man då? Jo en nedsmutsad diskbänk, lite plastburkar, disk mer disk i diskhon, kattsand över halva lägenheten då karln inte orkar sopa upp när han ändå ska rensa kattlådan och allmänt lite smårörigt.
Hade sagt vädligt bestämt  och klart att jag INTE ville se disk och andra grejer på diskbänken och i köket överlag då jag vars å duktig innan jag stack til jobbet igår och gnodde på alla kakelplattor, spisen och diskbänken så det sken. Visserligen stod det en form och ett glas i diskhon som jag inte hann diska upp innan jag stack igår.
MEN det var bara för att jag faktskt lagade mat åt honom igår till matlåda + att det vart mat över från min lunch som jag spara åt honom BARA för att jag skulle slippa se kastruller på spisen med intorkade matrester, disk och skitigt på diskbänken. Nu ska ni inte tro att jag laga värsta brakmåltiden åt honom som matlåda utan jag sköljde av två potatisar som jag gjorde klyftor av, på med olja och lite kryddor och in i ungnen och till sist in med ett par köttbullar så det var inte så avancerat. Hellre offra 5 min än att mötas av oavstående.
Tycker faktiskt inte att det är så jäkla mycket begärt att han gott kunde ha diskat upp mitt glas och formen och sen sitt eget och gjort iordning imorse efter frukosten på diskbänken. NÄÄ, blir ingen paj för honom inte förrän det kommit ett "förlåt" eller likn ur honom!!!!! Bannemig!

Jo, så direkt när jag klev innan för dörren, svettig och dan så stack jag till affären för att handla lite kvälllskäk och äpplen till pajen. Tilll kvällsmat blir det nåt så simpelt som keso och skinka med lite kryddor, sallad och paprika i tunnbröd, mums. Och paj FÖR MIG!!!!! HAHAHA.
När jag slutligen kom hem packade jag upp mina grejer, sängkläder, träningskläder, hygienartiklar mm, tog fram tvättkorgarna, bädda rent i sängen med de nya påslakanset'en, vita med beiga snirkelgrejer, jättefint. Fick med från ellos, ett gratis och ett x-tra för 45:-
Diska och gjorde rent på diskbänken, rensa kattlådan och nu sitter jag här och jag ser att kl är dax för tvättstuga, suck.
Ska sedan ringa mammsen och bluddra lite och göra pajen.
Ja, sen blir det ju att springa till tvättstugan var och varannan timme hela kvällen så man är väl så lagom mör i kroppen ikväll och förhoppningsvis så sover man gott sen. :o)

Nu blev det ett hyffsat inlägg iaf och jag tänkte avsluta med att förgylla min blogg med lite bilder på vad jag beställt från Ellos.
Vill också tillägga att Anneli fyller 28 år idag :oD

GRATTIS
HIP HIPP HURRA HURRA HURRA!



Här är kläderna jag beställde:


Oj, ja det är den grå cardigan iaf som de visar i båda hörnen som man då även kan fästa, som ni ser upp i vänstra hörnet, med en säkerhetsnål eller om man har nån fin brosch eller nåt.

Lite linnen


Och slutligen mina nya ovana stövletter
som här ser ut att vara lite serisa (stavas det så?) fast de är helt klarröda :o)
Nähä, tvättstugan va det ja...
Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0