Dagen efter...

..känns bra. Vi var så trötta och ej på midsomar-party-humör så för min del vart det bara knappa 2 cider och det vart väl bara nån mer för karln.
Nere i viken hos mammsen gick tiden fort, vi käka och bluddra och när kl hade rusat fram till ungefär 3 så var jag tvungen och åka och hämta karln och vara lite social med "svärföräldrarna".
Senare begav vi oss trötta och icke på festhumör oss vidare till de bekanta vi skulle va hos.
Det var väl lite småtrevligt faktiskt, tråkigt bara att det blåste kallt.
Vid ungefär kvart i ett satte karln och jag oss i en taxi och åkte hem och slockan som små ljus. :o)
Tog oss sovmorgon till elva, käka jordgubbar med mjölk till frukost och katterna, som jag tror fyller 10 idag, (är lite osäker på när de fyller men det är nu i midsommarhelgen iaf så de blev firade idag) fick tonfisk till frukost :oD

Annars har jag faktiskt inte legat på latsidan utan rensat bland ytterliggare papper som bara ligger och aldrig kommer in i pärmarna, damsugat, tvättat golven, bytt sängkläder mm.
Nu är jag redo för att åka till pappa för att se till växter och fiskar och sen ska jag åka och handla lite.
Till middag blir det faktiskt blodpuddning med lingonsylt. Usch va äckligt det låter och inte vidare trevligt om man tänker på vad som är i (men det gäller väl nästan allt) men om man skivar upp riktigt tunna skivor som man steker riktigt ordentligt och sen lassar på lingonsylt (nyttigt va?! :oP) så är det faktiskt riktigt ätbart och gott emellanåt.
Nää nu ska jag ge mig.
Jag hoppas ni alla hade trevligt igår med mycket skratt och god mat :o)

God fortsättning på er!

Kommentarer
Postat av: Michis

Vad duktig du har varit idag! Jag går med runt och sorterar och plockar så gott det går bland högarna av allt konstigt som finns här hemma, men jag har inte plockat fram dammsugaren, det tycker jag sambon får göra!

Imorgon har jag faktiskt tänkt tvätta våra täcken och kuddar, det var ett tag sen sist - jag byter lakan ofta, men glömmer gärna bort att göra rent det vi sover med ändå!



Blodpudding är ju gott ju! Tycker jag i alla fall. Bryr mig ju inte så mycket om vad som är i heller när jag äter, jag är inte så kinkig. ;)



Har en del vänner som inte klarar av att äta havregrynsgröt för att de tycker att konsistensen är så äcklig, men jag fattar inte riktigt grejen med det, när man tuggar saker så blir det mesta rätt grötigt, väl? :)



Åååh, jag är så babbelsjuk, märks det? Sambon sitter och spelar WoW, det är vår treårsdag idag, jag vill gå nånstans och äta middag idag (restaurang) men önskar att han kunde ta tag i att kolla om det finns något som är öppet idag, men det gör han inte - och jo, jag har bett honom att kolla det, men han spelar visst hellre dataspel.



Så, nu har jag babblat klart. Eller egentligen inte... Ha det fint hos pappsen och på handlingsutflykten! *Kram*

2008-06-21 @ 14:33:05
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Anneli

Jo det var mysigt, och himla skönt att folk inte blev så fulla för det är inge kul när man själv är nykter. Ja den tårtan är grymt god... Mria gör den ibland vid speciella tillfällen sådär. Tänk dig typ kladdkakebotten, tjock, krämig chokladglasyr över det och så rostade pinjenötter över. Inte riktit klas med sidn än men får nöja mig än sålänge tills jag har tid och lust att sätta mig med den igen.



Hehe, tror att vi börjar bli gamla.. ingen lust att festa längre och vill komma isäng tidigt. Påpeka det till gubben din att ni lika gärna kan ta o skaffa barn nu då. ;-)



Japp, ska hälsa... du med. Krmar.

2008-06-21 @ 15:48:01
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Anneli

Just det- såg att du ringt igår med. Det var när jag var uppe hos Maria m fam och käkade sill. Var det då ni var i viken?

2008-06-21 @ 16:08:22
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Anonym

hejsan.

tack så mycket. :)

ja hon är verkligen helt bedårande :)

allt bra med dig annars? kram

2008-06-21 @ 16:21:47
URL: http://ffonavi.blogg.se/
Postat av: Thess

Anneli: Låter supergott. Gjorde en tårta själv för nåt år sen med 3 olika lager av chocklad, vit choklad var ena tror jag och en var mjölkchoklad, gott va det iaf men mäktigt :o)



Jo jag ringde för jag skjutsade hem "farfar" och han bor ju i porten jämter din mor och far och jag hörde röster därifrån så jag tänkte om ni var där för ett tag så jag chansade och ringde.



Ja, en annan iaf börjar bli gammal :oP Är inte mycket för fester och dricka o så längre, har inte vart på flera år, ibland får man väl sina ryck, typ en gång om året, hahaha. Men för det mesta sitter man och gäspar nånstans mellan 23 och 00 oavsett om man är på middag eller ute och festar, hihi. Hem o sussa kudden då. Det ska jag göra nu så jag hoppas ni får sova/sover så gott. Kram kram

2008-06-22 @ 01:11:34
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Thess

Michis: Mm, det var gott med blodpudding :o) Men jag föredrar att inte tänka på va det är i, jag är lite kinkig så där av mig.

Havregrynsgröt är ingen större hit såvida man inte vräker över äpplemos men det funkar i en vecka sen är det lika äckligt igen men jag är som jag är med frukost överhuvudtaget så...



Trist att Leo inte "brydde" sig, min karl kan va lika dan. "jag ska bara"....och så fortsätter han att spela och tiden springer iväg....hoppas du skällde lite på han så det blev lite fart i`n så ni kom iväg nånstans och hade mysigt :oD

Åh det gör inget att du babblar, förstår dig. Får ta en fika och evt nån film i veckan.

Kram o godnatt

2008-06-22 @ 01:16:56
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0