Landat

Nu är jag hemma igen från stor staden sthlm :o)
Känner att det är så underbart att få åter komma hem till kära norrköping. Huvudstaden i all ära men f-n va folk stressar och rusar bokstavligt fram i 30 km/tim ungefär, ingen hinner man stanna och råkar man få syn på nån som man kan fråga får man till svar "jag har jätte bråttom!" ungefär som "stör mig inte". Så när vi kom fram till stationen tog det oss 40 min att komma fram till vart vi skulle ta vägen för att komma till hotellet och dit tog det bara 3 min med pendeltåg, suck.

Hotellet var väl helt ok, fina trämöbler på rummet men sen hade de slängt in grön, typ plysch soffa och fotöljer, passa inte alls in och kändes lite billigt jämfört med de andra snidade trämöblerna som sagt.
Frukosten var urkass, knappt inget urval och återigen, fint möblemang men "otrevlig" miljö, kallt och ingen utsikt (fanns fönster som hade satts upp för syns skull, det var väl en vägg eller nåt annat bakom) och ett litet rum.
Nä, inte värt 1600:- iaf, men vi sov ju bara där men man förväntar sig väl iaf att frukosten ska hålla en viss kvalité.

Kylies show var helt underbar, fick tydligen inte alls bra betyg av aftonbladets krönikör (heter det så?) men han skiter jag i. Vi tyckte det var kanonbra.
Trodde inte man fick ta bilder så kameran lämnades hemma men som tur va så hade man med mobilen för man fick visst fota. Fota dock inget utan spelade bara in via filmkamera-funktionen jag har på mobilen, ljudet vart askasst så man hör knappt inte vad hon sjunger (antagligen för höga frekvensljud för mob.) men det vart bra filmat iaf det som jag filma så det är ju kul o ha.
Nää, helt klart värt och se. Love Kylie!!! :oD

På vägen hem när vi skulle till T-banan så var vi ju inte de enda som ni förstår som skulle åka.
Alla vagnar var knölfulla med folk men syrran och jag trängde in oss och så kom det ett tjejgäng som vi hjälpte till att få in så vi stog som packade sillar där inne och fnittra ihop. Himla roligt tjejgäng faktiskt, vi försökte hålla oss fast för glatta livet där inne när det svängde vilket inte alltid gick så bra så vi ramla nästan på varandra och asgarva. Tror dock vi (tjejerna och vi) var de enda som hade så roligt.
Måste vara den bästa tunnelbane upplevelsen jag haft iaf, hahaha.

Trötta är vi idag efter att ha sovit för få timmar inatt då man kom hem halv 12 och somna vid halv 1, upp tidigt till frukosten och sen suttit 2 tim på buss. Skulle lätt somna nu om jag bara fick en kudde. Funderar allvarligt på att lägga mig ett tag, men jag kan inte bara vila en halvtimma, jag somnar och sen sover jag i 2-3 tim, värdelöst för då är man ju pigg när man egentligen ska lägga sig och jag ska upp och jobba imorrn. Evt skjutsa karln till jobbet som börjar 05.15 också, SUCK!!! Orka!!!!!

Jaja, det är vad som har hänt och vad vi tyckte om showen.
Enda som vi vart lite "ledsna" över var att när vi var utanför globen så dela folk ut blad, bla om att Annexet skulle ha disco på kvällen fram till 03.00 med 70 och 80-tals låtar, men det kosta 150:- att gå in så vi kände att det inte var värt det eller att vi hade råd, man ska ju ha nåt att dricka också om man går in, oavsett om det är alkohol eller ej så...men vi var jäkligt trötta ändå, men det hade vart askul, så det är väl det enda vi "ångrar".
Men vi känner ju 2 tjejer i sthlm så vi får väl ta en annan helg och åka dit och parta lite :o)

Nää, nu får det räcka för idag.
Ha de gött mina vänner. Kramis och trevlig fredag imorrn på er

Kommentarer
Postat av: Michis

Jag har aldrig förstått recensenternas jobb på konserter - jag menar, visst om det är en teaterföreställning som ska gå i flera månader framöver, men musikrecensenter?



"Nä, det var ingen glöd i showen..."



Öh. Nähä, tack för upplysningen. Spelar det nån roll, de som var där och uppskattar artisten gillade säkert showen ändå och de som inte var där kommer ju inte att resa tillbaka i tiden och gå på den i vilket fall?

Komplett onödigt att recensera då... Tycker jag alltså! ;D



*Kram på dig, skoj att du är hemma igen*

2008-06-12 @ 19:32:23
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Anneli

Ja ofta står det i tidningarna att en konsert varit dålig men oftast är det ju då nån som inte ens tycker om artisten i fråga som fått åka dit och recensera och hur rättvis bedömning av showen blir det då liksom? Nej huvudsaken man själv tyckte att det var bra. Kram på dig

2008-06-12 @ 21:41:03
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Therése

Är du ifrån Viken också??? :O I am nämligen. Vilken årgång är du? Jag = 78:a.

2008-06-13 @ 15:44:13
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Therése Hjorth

:D Ha ha, känner igen det där. I början av mars, när jag flyttade hit till Sthlm, så reagerade jag på att folk sprang fram i tunnelbanan. Nu, några månader senare, springer jag själv som besatt! :) Dock så blir jag faktiskt inte stressad av allt springande, däremot blir jag irriterad och stressad om folk sniglar sig fram framför mig... s



2008-06-13 @ 16:01:08
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Thess

Therése: Yes Iám. Eller ja..jag har iaf bott där i 8 år fram till -02/03 sen flytta jag och karln in till stan, men jag har ju som sagt min mor och min moster kvar i viken.

Jag är en 80:a. Börja på vammarskolan i 8:an när jag kom dit och gick sen även på bäckadalsskolan, barn och fritid. Du?

Hur kommer det sig att du flytta till sthlm då? JObb? Kärlek?

Jo, det blir väl så när man kommer in i lunket, man vänjer sig, men det var bra skönt att få komma hem till nkpg igen och se alla snigla sig fram :oP



Anneli och Michis: Aaa, precis, det enda som betyder nåt är ju vad man själv tycker och jag tror att även om konserten skulle ha vart lite dålig så tror jag att Kylie-fansen skulle vara nöjda iaf av att bara ha vart och sett henne, tror inte nån var besviken, lät inte som så iaf :oD

2008-06-13 @ 16:14:33
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Therése

Aaahhh, jag flyttade från Norrköping 1994, direkt efter 9:an på Vammarskolan.

Men hmm, du kanske vet vem min syster är? Evelina Ek: http://www.facebook.com/photo.php?pid=266716&l=90c5e&id=701673988

(till vänster, of course... eftersom jag är till höger)

Min man är från Sthlm men efter endast 3,5 månaders relation så flyttade han in hos mig i Norrköping. Sedan bodde vi ihop där i lite mer än 3 år. Det sista året där stod vi dock i bostadskö här och trodde ej att vi skulle få någon lgh på lääänge. Envis som jag är tog det dock bara 11 månader, vilket är askort tid här i trakterna.

Fick lägenheten innan jobbet faktiskt, men eftersom vi flyttade till en nybyggd lgh så skrev vi kontrakt 7 månader innan lägenheten var färdigbyggd. Kunde därför ta det lite lugnt med jobbsökeriet och slippa ta första bästa jobb.

2008-06-13 @ 20:53:03
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Thess

Hmm, nää, hon ser inte bekant ut men fint foto på er.

Men är du egentligen norrköpingsbo? Det är ju jag också och min syrra, Cissi Karlsson

http://publishme.se/5443/entries/article/1257902/

Hon är -74, du kanske känner igen henne?

Jo, det är ju väldigt kort tid ni stod i kö, man kan ju få vänta i år och då bara också få andrahandskontrakt. Vart i sthlm? Och vad jobbar du med?

Kram

2008-06-14 @ 15:55:17
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Anneli

Det är bara "2-megapixelkamera med inbyggd blixt, 8x zoom, fasta knappar för fotografering samt videoupptagning av hög kvalitet" men det räcker för mig eftersom jag ofta har med min min digitalkamera som har 7,2 megapixels. Ja det var utan abonnemang denna gång. Skönt att ha den färdigbetald på en gång. Ja man får nog börja handla lite grejer iaf för det blir ju rätt mycket på en gång sen om man ska köpa allt på en gång. Pysslar ni med i helgen då? Kramiz







Säger hej till Therese Hjort också Trivs du bra i Stockholmo eller saknar du E.on? ;-)

2008-06-14 @ 16:45:55
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Therése

niger Tack, tack!

Syrran hade iofs långt, blont hår och glasögon när hon gick i 7:an på Vammarskolan. Har tyvärr dock inget foto i datorn på henne från den tiden.



Kan tyvärr inte få fram något på bildlänken som du skrev upp. Det står bara "Du har inte tillåtelse att visa denna sida". Har du någon annan länk? :)



Vi bor i Farsta söder om Sthlm, här: http://stockholmshem.se/upload/pdf/Boende/Nybyggnad/Farsta/BofaktaPerstorp%20web.pdf

Tar 20 min till city med t-banan (och 10 min till Globen), helt okej.



Jag jobbar med kundärenden på Dagens Nyheter.



Vad jobbar du med och var i Norrköping bor du? Vi bodde här: http://www.hitta.se/SearchCombi.aspx?vad=&var=nya+r%e5dstugugatan+11+norrk%f6ping



2008-06-14 @ 23:35:46
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Therése

Hmm... verkar vara något fel på mina länkar också. :(



Well, well, vi bodde hur som helst på Nya Rådstugugatan 11. :)

Och nu bor vi i Farsta. (http://www.stockholmshem.se/Pages/InfoPage.aspx?id=3750)

2008-06-14 @ 23:39:27
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Thess

Om du går in på mitt inlägg "underbara fredag", typ den 4 april tror jag så finns det en bild på henne, hon är till vänster och jag till höger :o)



Såg riktigt nice ut med lägenheten. Hur stor, vilken våning och framförallt vilken hyra???

Vi bor på Källvindsgatan, andra korsningen om du svänger in till S:t persgatan från Kungsgatan.

7:e våningen, riktigt fin utsikt, dock inte helt nöjda med alla ungar som springer ute till 10 på kvällen fast de är 3 år, utan tillsyn, på en vardag också och gapar och gapar, men men...det är centralt och "hyffsad" hyra.

Nu måste jag sticka, ska till sambons föräldrar.

Kram

2008-06-15 @ 12:18:52
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0