Trist slut på en skön slappardag

Sitter här och tycker synd om min karl som ska upp och jobba halv 3 inatt, så han ska upp halv 2 och i natt som var gick han upp 3, börja 4 och jobbade till 15. Stackarn, och inte kom han tidigt till sängs heller, iofs hans eget fel men jag tycker synd om han iaf. Och på lörda ska han också börja så tidigt tror jag, långkörar vecka.

Idag har en vän till mig och jag vart ute i Gransjönäs och solat och faktiskt badat, lite kallt dock men det gick.
Skönt och bara ligga och slappa och göra typ inget.
Eftermiddan sluta tyvärr dock med beskedet att jag inte fick jobbet på Addici heller så jag kände/känner mig inte så jäkla glad, ganska ledsen faktiskt.
Känns lite småtufft att ha hållt på och letat så länge och inget får men det är ju fler än jag som söker så......
Karln var snäll och trösta mig iaf, krama mig extra mycket o så.
Men snart det är det ju dax för mitt sommarjobb och sen sticker vi ju på semester i en vecka och sen har det hunnit blivit mitten av augusti så då får jag väl söka till bemaningsföretag eller om jag kommer in på skolan så kanske man pluggar, vad vet jag.

Försökte mig på att jogga idag också själv, men det gick åt skogen. Snubbla och drog fötterna efter mig och kändes motigt så det blev en mix av små joggning och raskt gående. Straffa mig själv dock för att jag inte orka jogga med ett extra varv så lite motion vart det av det hela iaf.

Har även sett typ tusen grodyngel idag. Stannade till vid Skiren, har aldrig vart där så Simon ville visa och det var massvis, säkert tusen st grodyngel som simma precis vid kanten. Tog en bild på det med mobilen men jag har inte överfört den så det får visas en annan dag. Tror inte jag sett så många grodyngel sen jag själv var så liten och gick i diken och samlade dom i en burk. Coolt!

Vill skänka en tanke också till min "bonussyster" (min mor har bott ihop med hennes pappa, inte längre men de träffs fortfarande. Vi har känt varandra i över 10-12 år så hon är min familj, och hennes syster förstås) Jo men iaf, hon ringde idag och berätta att hon cyklat omkull, eller ja, cyklat på nån kanske jag ska säga. Jessi kommer i nedförsbacke i skaplig fart som man har då och krockar med en kvinna som inte ser henne utan ska väl precis svänga ut med sin cykel efter att ha stått och pratat med nån. Så det blev en skaplig krock och Jessi fick åka ambulans. Det vart  några stygn i huvet och några på vänstra armbågen och en jäkla massa rejäla skrapsår tydligen på hela vänster sidan och ryggen + att armbågen nu är svullen. Stackars pluttan..... :o(  Men hon är hemma nu igen, faktiskt bara typ 3 tim efter hon kommit dit. Man tycker ju att de kanske skulle behållt henne över natten för att se till att hon inte fått hjärnskakning som inte behöver visa sig förrän senare. Och inte sa de ens till att hennes karl borde se till henne på natten så hon mådde bra.
Men men, dagens sjukvård.
Krya på dig gumsis. **krama försiktigt**

Nää, det får summera dagen. Varken orkar eller har lust att skriva mer men det behövs ju inte heller så...
Trevlig fredag på er mina vänner.
Natti

Kommentarer
Postat av: Michis

Men usch vad trist - inte med grodyngel, men med jobb! :/



kramar om



Hoppas det händer roligare saker framöver!

2008-06-06 @ 01:18:43
URL: http://michis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0