Fredagen springer iväg

Morgonen började som nästan alla andra mornar hemma hos oss, Missy börjar slicka på madrassen och sedan på husses handskar när hon fått för sig att det är dax att gå upp och man ska följa med ut i köket så hon får lite sällskap till matskålen.
Dessa mornar brukar det räcka med att man går upp, går till köket, tar nåt att dricka, går på toan och sen tillbax till sängen igen, så har hon lugnat ner sig. Men ibland som inatt så har hon helt enkelt fått för sig att hon sovit färdigt och då är det ju synd och tråkigt att alla andra (förutom hennes syster som får ligga och sussa ostört hela dagen *morr*) ska ligga och sova, då ska man ju upp o leka *NOT!!!, MORR*
Det är vid dessa tillfällen som min kära sambo då så fint påpekar att det är ju MINA katter (skaffa dom 3 år innan vi blev tillsammans, de blir 10 nu) så det är både Missy OCH jag som får skit för att hon inte kan ligga still i nån timma till.
Men det ska också tilläggas att det är dessa små "odjur", som det då så fint heter så tidigt på morgonen, han först hälsar på när han kommer in genom ytterdörren (visserligen är dom där före mig men iaf) och det är alltid Missan (alias: Buffy) som ska ha "natta kel" av husse eller om det är tvärtom *haha*
Jo, så det är nog lika mycket hans som mina, fast det är ju förstås inte så kul att ständigt bli väckt, NÄSTAN varje morgon av detta slickande oljud.
Alla ni som har katt vet nog hur fint det låter när de slickar på madrasser och likn. och hur väldigt irriterande detta kan vara. Men det ska också tilläggas att Missan också kan, fast att hon väcker oss händer bara nån gång i veckan och hon klöser hellre på saker vid dessa tillfällen vilket också är nog så störande.
Nää nog om mina katter för de kan jag sitta och skriva om hur länge som helst och om alla andra djuren jag haft som häst, hund och minigris. :o)
Ett liv med djur är ett rikt liv!

Annars har man avslutat ytterliggare ett arbetspass idag, den sista för den här veckan kanske. De ringde från ett ställe och fråga om jag kunde vaka i em några tim men tyvärr så passade det inte mitt "schema" idag. Men de behövde evt någon som kunde sitta imorrn också så om jag har lite tur så blir det några extra timmar där också. Om det är mitt på dagen spelar det ju ingen roll, det är skilland om de ringer och vill att man ska jobba en hel natt.
Nu sitter jag hemma hos pappa med "hans" familj (mina föräldrar är skilda) så jag sitter här i lillebrors rum, han spelar WOW och jag fick låna hans bärbara, så här sitter vi som två fån i varsitt hörn, hahaha. Äta får jag göra här också idag, inte för att jag är så hungrig då jag åt lunch på jobbet kl 12 men Ankis (brorsans mamma som är fd kock) mat tackar man inte nej till :oD
Brorsan är lite nervös inför tennis matchen idag stackarn, får peppa´n lite granna, men det går nog bra, eller kanske inte för han är lite krasslig :o( Får väl "skryta" lite granna med att han är andra bäst i östergötland för sin åldersgrupp tror jag det är, har inte så stor koll på det där om jag ska vara ärlig. Men han är så go min lillebror och som en god storasyster älskar jag honom över allt annat och jag är stolt över att ha honom som min bror och över den person han är :o)
Klockan har nu blivit 15.20, det är 2 timmar kvar tills jag ska hämta upp karln från jobbet och sedan bär det av till närmsta blomsterhandlare för att inhandla en bukett blommor till hans far som fyller 75 idag. Har ingen lust att åka iväg nånstans då jag vet att vi inte kommer att vara hemma förrän vid halv nio, nio ikväll då hans föräldrar bor lite utanför Ringarum så det tar ju ett tag att åka dit, men vad ska man göra. Man kan ju inte skita i att åka dit, men HELA fredan försvinner.....jaja, det får väl va så, har ju inget annat val. Stackars kissarna, ensamna hela dagen sen 07.45 :os
Mmm, så blir denna fredag iaf, roligare än så här blir det inte.
Kram på er som tittar in här o trevlig fredag :o)

Kommentarer
Postat av: Anneli

Ja de är härliga de små djuren. Så egna och speciella. :-) Min kisse får ofta heta: Eskilainen, Skruttefis och Bumman. :-)

2008-04-01 @ 21:02:46
URL: http://heartofanneli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0