Allergi? Och TV någon?

Jisses vilket underbart väder det har vart idag, känts som mitten av juni eller nåt, otroligt.
Och lika förvånad blir man varje gång när man kommer ut i naturen och man ser hur grönt allt är och hur allt blommar. Har hittat liljekonvalj i skogen idagnär jag var i Åby, dom är snart färdiga att plocka om bara nån dag och kärringtand också såg vi. Fullt med blåbär som inte heller kommer dröja länge tills det går att plocka. Känns ju lite trist för man är ju inte trögare än att man fattar att det inte står rätt till i naturen, det går för fort och som vanligt (nästan iaf) så kommer vi väl inte ha några blommor kvar till midsommar.

Sen har jag haft mina funderingar på om jag faktiskt känner av pollen i år, har känt nåt år tidigare lite grann, men inte så att jag har störts direkt. Men idag så täppte det till helt när vi satt i trädgården och där finns b la en björk, annars så kan det vara så att min förkyldning satt ner immunförsvaret så pass mycket att det gör att jag känner av det.
Jag har iaf kommit fram till att mitt luktsinne är ganska obefintligt idag iaf även om jag emellanåt kan andas genom näsan. Försökte nämligen lukta till mig ett schampoo/duschkräm åt karln när jag handla, det gick mindre bra. Allt lukta likadant av det lilla  jag kände men det visade sig att jag hade köpt det förut så det vart ju bra iaf :oP

Jäkla trist det här, jag som hade planer på att nappa på Anders erbjudande om att haka på ner till Friskis och Svettis och boxas lite, sparka och slå lite på han, (inte ofta nån erbjuder sig frivilligt,haha), det är ju så jäkla kul och nyttigt för både kropp och själ. Många aggressioner som kommit ut på dom passen kan ja säga när jag var medlem på Sol o Motion. Men just nu så verkar det som att ödet vill annat :o(
Vet inte riktigt hur mycket man få till att skriva om en förkyldning men det vart visst en hel del, haha. Intressant va?! Hehe, det får ni för att ni läser mig blogg, suckers!!!! Här trodde ni säkert att ni skulle få läsa nåt intressant o roligt (eller hur?!!! *not*) men icke sa nicke, hihi. Nää vars..det blir ju att man skriver om det man har vart med om under dagen och hur man mår och funderingar osv osv.

Nää ni, nåt särskilt intressant har det inte hänt idag, det har vart för varmt för det. Vi gjorde, eller jag gjorde (karln sov i soffan) skagenröra och bakad potatis + sallad som vi käka, jättemumsigt. Gjorde en dubbel sats så vi har att äta imorrn också, nam nam.
Har inte hunnit med så mycket annat idag än jobb, handling, mat och tv-tittande och sitta här förstås :o)

Undrar om det kanske är någon som är intresserad av att köpa en 28 tum Philips för 3000:-?? (för mycket) Köpte den -04, har inte använt den så mycket då vi haft karlns TV sen vi flytta ihop igen och sen nu platt tv:n. Har kvar kvitto på den också, hoppas på att fjärrkontrollen ska finnas den med nånstans. Silverfärgad. Nån???

Nää, oj då va klockan sprungit iväg, 23.16, snart ska karln upp, om ca 2 tim för att vara exakt o så ska han jobba fram till 08.00 tror jag, stackarn, inte undra på att han är trött. Medan han sover imorrn fm så funderar jag på att dra upp till Folk Parken och spela lite frisbee golf :o) Det ska ju bli fint väder så...

Nää, usch nu rinner näsan igen :o( Bäst o lyda o hämta papper. *morr*
Natti, ciao

Kommentarer
Postat av: Michis

Återigen - förlåt för att min älskade sambo smittade ner dig! Det borde gå över snart... Inte för att han är frisk än, men är man så dum så man går ut och festar om (vilket han gjorde i går) när man är sjuk så får man skylla sig själv med!

Krya på dig gumman!

2008-05-10 @ 11:31:49
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Thess

Men du, det är lugnt :o) Var ju tvungen att komma det också nån gång, har klarat mig hela hösten och vintern så...hahaha.

Visst, vi kan väl ta en dag i veckan nu beroende på hur det ser ut.

Hoppas du mår bättre och att febern släppt.

Hälsa.

Kramizzen

2008-05-10 @ 19:50:51
Postat av: Michis

Ja, visst, gärna! Jag jobbar måndag-torsdag 12-21 om det nu inte är så att febern går ner, ligger fortfarande på 38, så jag känner mig inte helt tiptop än.

kram

2008-05-10 @ 20:46:55
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Anneli

Jag använde faktiskt lite solskyddsaktor idag eftersom ja knappt solat nåt innan i år än. Hade faktor 6 och det var alldeles lagom, efter 6 timmar i solen bränner det ingenting. Skönt det så man kan sola några timmar imorrn igen. Gör ni i helgen då? Har varit och grillat lite ikväll. Mys. Hehe käns lite fel att sola solarium såhär års när det är så soligt o fint ute men det ger ju rätt djup o fin grundfärg. Kram kram

2008-05-10 @ 21:28:17
URL: http://heartofanneli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0