Goja

Då var det söndag kväll. Kalrn sitter framför tv:n o käkar blåbär/äpplepaj (gjorde halva halva då jag bara hade ett halvt paket blåbär kvar) med kanel o socker, jättemumsigt :o)
Idag har vi vart duktiga annars, tog oss en promenad som blev en liten jogging tur också, sen stannade vi iofs på Halvar´s o åt lite glass efterår. På vägen dit så kom det en man o hans son mot oss och på mannens arm sitter en (fick vi reda på sen) Gulhövdad Amazonpapgegoja, jättefin. Han var bara 10 mån än så länge så han kunde inte prata än (tydligen inte förrän efter 1 år går det bäst) Denna goja och så var det nån mer ras som tydligen var väldigt musikaliska och ska ha lätt för att härma de ljud som de tycker låter roliga så hemma hos dom rådde det nu svärförbud, hihi. Gojan hette därför också Mozart, mycket fyndigt. Mozart var så snäll så han fick t.o.m komma och sitta på min arm och senare på även om karlns. Tog en bild för att visa :o)
image63
Visst är han fin?!
Kul o se att det finns folk som tar sig tid och tränar dom socialt också, det är ju nästan ett måste med sånna här fåglar och se till att de inte blir uttråkade då de mycket lätt blir deprimerade.
Mozart var märkt också med en ring runt benet och där satt nu också en sån där nyckeldeja ni vet, ett sånt där band som nästan alla har nu, han var vingklippt just nu men bäst o vara på säkra sidan dock.

Annars idag så har det bara blivit att laga lite käk o styra lite här hemma, skulle ha planterat lite örter idag men det hann´s inte med. Tvättar gör jag också sen kl 17  :os
Igår så var vi på inflyttningsfest hos Jessi o Micke, riktigt fin lägenhet mitt i centrum, ljus o fin och festen var riktigt trevlig :o) Utgång blev det, dock bara till strax efter 1 men det gjorde inte så mycket, man är rätt så trött då och så kan det ju vara skönt o få komma hem i säng innan kl 4 på natten/morgonen nån gång då man är ute.
Det vart iofs McD på hemvägen och så fastna vi för en film på tv:n så kl sprang iväg till halv 3 iaf.

I veckan vet jag inte riktigt va som händer, kanske ska på intro (som tim.vik) på ett äldreboende, kasst betalt men va ska man göra?! F-n jag vänder mig snart till ett uthyrnings/bemaningsföretag snart om jag inte får jobb, suck. Det är egentligen det sista jag vill men va 17 ska man göra?! Å så ska man ta ställning till om man kommer in på Socionomutb också om det är värt 3 år o en massa studieskulder, frågan är hur mycket man kan/orkar jobba under tiden också. Suck, jaja......det ordnar sig nog.
Nu ska jag ner i tvättstugan o slänga in det sista i tumlarn.
Natti natti på er :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0