Längesen..

...jag skrev ett inlägg, det går som sagt i vågor lite grann. Vad har hänt sen sist jag skrev då?...*funderar*
Nja, inte mycket. Där har vi kanske anledningen till att jag inte skriver så ofta, hihi. När skrev jag senast då?
Jag har jobbat lite, förbättrat på min solbränna också (fusk förstås) och så har karln och jag vart o jagat planteringsbord/likn. helst vill vi ha ett, eller rättare sagt, jag vill ha ett litet långsmalt, knappa metern långt, ca 30 cm bred bänk. Bara någe att ställa alla mina krukor på som just nu står på bordet där fika, kaffe och lyktor ska stå :o)
Men vi leta och leta men vi hitta inget, det enda jag kunde hitta är den som Michis och Leo köpte men det är ju en hörnhylla, visst den behöver väl inte stå i ett hörn men....jaja, vi får väl se, det bidde inget än så länge iaf.
Annars så ser jag till mina växter o gluttar om det hänt någe, men det har varken kommit några gubbar eller smultron än men vädret har ju inte direkt varit sommarlikt heller sen jag plantera dem så det kanske inte är så konstigt.
Kollar också om våran timjan vill komma upp nån gång, har planterat en STOR kruka med timjan och en halvbalkonglåda med dill och andra halvan med gröslök, men gräslöken är lite seg, har bara kommit upp lite grann, men dillen växer på :oD
Rätt kul o se när det växer och man får gå och sukta lite. Synd att man inte har mer plats för då skulle man ju vilja odla sallad, rädisor och annat smått o gott.

T var gullig och köpte mig en groda när vi var på blomsterlandet, fanns fåglar också men jag tyckte att lite grodläte inte skulle sitta helt fel ute :o) Denna groda är lite speciell för han bär en krona och så säger han till när växten han sitter i behövs vattnas, det är då han kväker, hihi. Han sitter i ena smultronplantan men han säger inte så mycket, jag är väl duktig på att vattna. Trodde mina små älskade pälsbollar skulle tycka den va kul men de kunde inte ha brytt sig mindre, knasbollar. Visst är han söt min lilla groggis, HAHA, jag mena Froggis (ibland blir det roligt), men han kostade 99:- , inte vidare värst billigt men go som han är min karl så köpte han den åt mig :oD


Funderar även på vad vi ska hitta på nästa helg då vi firar 7 år ihop, inte så mycket att fira då det inte är jämt men iaf. Blir väl till att ut o äta eller nåt och kanske bio. Vi har funderat på att se nya Indiana Jones så vi får väl se som sagt.
Skulle vilja åka till kolmården också men det är ju så dyrt :os Brukar kolla vad tigrarna har för sig via webbkamrorna som finns, dom är så söta :o)

Min snälla karl var och köpte oss en elgrill också igår (fredag) så idag ska vi inviga den tillsammans med lillebror som jag snart ska åka och hämta, ska bara städa lite först :o) Och så köpte han flintastek, så det blir årets första flintastek, egentligen skulle man väl ha köpt jordgubbar igår på stan också men jag tyckte de var lite dyra fortfarande, 30:- för en liten ask.
Vad jag längtar till sommaren.....värme.....*brrr* lite småkallt här faktiskt men vi får väl hålla ut. Läste på löpsedeln idag att det ska komma in mer medelhavsvärme så vi får väl hoppas på det.

Imorrn är det Mors dag som sagt, får se om jag hakar på T ner till hans föräldrar och sen fortsätter ner till min mor, men det beror lite på vad klockan blir också, har nämligen tvättstugan kl 5. Gjorde bort mig lite där, tänkte inte på att det var Mors dag och sen går det ju inte att ändra på det bara några dagar innan för då är ju alla tvättpass uppbokade.
Tycker mindre om att behöva dela tvättstuga med 27 andra **morr**

Ojoj, vad klockan drar iväg, nu är det bäst att jag sätter igång och städar av lite.
Hoppas ni har en bra helg.
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Vonka

Jag vill också sola solarium! Vad kostar det o hur länge ligger du? Vill bara önska dig en bra söndag!!

2008-05-24 @ 23:20:10
URL: http://vonka11.blogg.se/
Postat av: Anneli

Hehe om jag skulle ha en sån där groda så skulle den nog kvacka hela tiden. Är dökass på att vattna! Vi har med käkat grillat idag. Gott gott! Gonatt på dig och hälsa. Kram

2008-05-25 @ 01:18:12
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Thess

Anneli: Men då kan du väl ha grodan där kväkande så kanske han lockar till sig riktiga grodor o så kan ni bygga en liten damm åt dom :o)

Grillat på en "vanlig" grill är mycket godare då kan får den där smaken från kolen o så också, men det duger, absolut.



Vonka: Egentligen inge bra att sola solarium (men ibland vill man ju ha lite färg innan sommaren också), men jag måste ju om jag ska bli brun då jag inte tål den vanliga solen så bra :o( Jag passade på att köpa ett solkort på sol o motion när de hade en drive för 10-kort för 200:-, annars kostar det 250:- tror jag, det är väl va det brukar ligga på.

Var det i Norrköping du bodde? Minns inte om jag ska vara ärlig... :oP

Ha en bra söndag du också vännen, vi hörs snart :o)

2008-05-25 @ 14:10:59
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Vonka

jag bor i söderköping. Jag blir inte heller brun i solen så därför skulle jag vilja "fuska" lite också.

kram

2008-05-25 @ 16:31:54
URL: http://vonka11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0