Skoköp och midsommar

Då har man vart och förstört lite pengar då...älsklingen var så snäll så han sponsrar lite. Fick världens skoångest idag så det tog mig över en timma att bestämma vilka skor jag skulle ha. Det handla om lämplighet. Och det gäller de skor som är överst, de med spännen och kilklack. Tyckte de var fina om man såg på dem ovanifrån som jag ser dom men är inte riktigt för det där med kilklack, tycker inte det är snyggt men nu var det ju så att jag egentligen var ute efter ett par skor att ha i sommar och i Turkiet som man kan gå rätt långt med, alltså inget med klack med andra ord! (men detta var ju en så liten kilklack så det gör inget)

Har massor av skor hemma som är sommarskor, och ett par sååååååå läckra, älskar dom men NATURLIGTVIS så kan jag inte ha dem mer än typ en kvart, sen har jag skoskav överallt på foten mer eller mindre. (det är de som finns på 4:e bilden) På 5:e bilden så är det ett par skor som jag inte går i längre, men jag vill inte slänga dom då de innebär många minnen och jag tycker att de faktiskt är rätt läckra fortfarande men lite väl slitna på insidan men absolut inge fel på utsidan. De är så härliga, hihi.
Paret under det trodde jag att jag gjorde ett bra köp, försökte vara lite "vuxen" där och inte köpa nåt med klack på utan ha nåt vettigt att gå med (som jag tänkte idag) men icke sa nicke, de ger mig skoskav efter bara halvtimma där skon "slutar", alltså mitt på foten på sidan. Så det är ju lite trist för det är ju ett par bra skor annars klackmässigt och sommarmässigt sett.
Till sist de svarta; de var ju bara så snygga då jag såg dom (vilket år det nu va), tycker de är snygga fortfarande och sitter riktigt läckert och tufft på foten, men de också ger mig skoskav :o( Nåt fel på mina fötter......**snyft**

MEN iaf, idag tror jag verkligen att jag har gjort bra köp. Känns inte och jag tror inte att de kommer att ge mig några sår eller blåsor, inga i längden iaf. Det första paret som sagt är snygga ovanifrån och sisodär från sidan men struntsamma för de satt skönt och min motivering för mig själv var att de kan användas som lite finare skor och som vanliga vardagsskor till klänning och så....och man kan säkerligen gå en lång bit med dem.
Skoköp nr 2 var det vettigaste jag köpte om man nu kan försvara att det är vettigt att köpa vettiga skor på skopunkten. Inte för att prata illa om dom men kvalitén på skorna där är ju inte som på de lite dyrare skobutikerna, oftast ska väl tilläggas!
Det är ett par vanliga tygskor men svarta broderier på som piffar upp dem lite grann, himmelskt sköna. Motivering: bra-Turkiet-skor om vi ska ut och vandra länge eller en långtur på staden.
Skoköp nr 3, gillar dom skarpt, riktigt fina på foten, täcker hela hälen och tårna, sitter stadigt, inte så praktiskt men fint att använda till finare tillfällen som bröllop, 7-års firande och annat när man vill vara extra fin och lång, hahaha.
Ångesten jag hade var att jag tveka som sagt på de översta skorna om jag skulle byta dom mot ett par tofflor istället och ha i Turkiet eller gå i här när man har shorts eller så men som ni ser så blev det de andra med motiveringen att tofflorna finns alltid kvar!

Jisses vad jag har tråkat ut er nu säkert med en massa skoprat, men men :o)
Midsommar pratades det om här hemma också, vi har inte en aning om va vi ska göra än. Har för mig att vi brukar fira hos Staffan och Veronica så det blir till att prata med dom och andra vänner då de bor på landet, lugnt och skönt :o)
Har ni planerat någe?
Nu ska ja ta mig nåt och äta för magen knorrar på mig.
Puss och kramkalas















Kommentarer
Postat av: Anneli

Gillade nr 3 och 4 bäst om man ska kolla utseendemässigt sen vet jag hur satans äckligt det är med skoskav. Hehe dom där vinröda kommer jag allt ihåg så dom måste ha några år på nacken? :-)

2008-05-27 @ 18:48:51
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Thess

Anneli: Mmm, dom är fina, 3 och 4 menar jag :o) Och JA det är ett par år bakom de andra skorna som sagt, Jessi och jag köpte ju likadana, måste ha varit i nian eller eller första ring. Jaaa...*skratt* men de är fortfarande coola :oP

2008-05-27 @ 22:15:30
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0