Uppdatering av helgen

Nu var det nog ett tag sen jag satt här tror jag och skrev någe. Vet att jag är dålig på att uppdatera min blogg men eftersom jag inte alltid mår så jäkla bra eller anser att jag har nåt vettigt att komma med så blir det så ibland. Hellre det än att tråka ut er mer än vad jag gör normalt sett med mina vardagliga inlägg. :o)
Är dock måttligt irriterad över att man fortfarande inte kan söka sig till andra bloggar än. iofs så går det ju att gå in på olika via era kommentarer, men iaf.

Nå, vad har jag gjort i helgen då?.....JO, ja just det, i fredags så åkte ju karln till sthlm för återträff av FS13 (Afghanistan) så jag var home alone. Roade mig med att tvätta hela em och kvällen, jippi..eller inte?! Tiden gick ju iaf, åkte och hämtade min lillebror från hans tennisträning. Måste ju tala om att min lillebror är så duktig att han fått äran att undervisa en egen grupp på fredagar :oD Nåja, jag hämtade honom vid 19-tiden, sen så åkte vi hem till pappa och Anki och käkade skagenröra i baguett, så himla mumsigt. Kollade lite på Indiana Jones och passade på att sticka hem vid första reklamen.
Greja lite med att rensa kattlåda och allt annat som ska göras innan man lägger sig för natten sen.
Tänkte fortsätta mysa i soffan ett tag till och se färdigt Indiana J, sluta med att jag slockna som en stock i soffan vid halv elva och vaknade sen vid 3 på natten, hahaha. Mmm, så roligt kan man ha det när man är själv, tvätta, åka till pappa en kortis och sen somna vid halv elva, händer ju inte ens i veckorna liksom, men det kanske var av just den anledningen som det faktiskt hände. Så himla intressant, eller hur??!!!!!! :oP Gillar att jag lägger in klockslag också så ni vet exakt vad och när jag gjorde det också, hahaha. Suck....blir så trött på mig själv ibland. Är en skadad, tråkig människa, kanske därför som jag fortfarande är ihop med T efter 7 år för att jag vet att det inte finns nån annan som skulle stå ut med mig men åt andra sidan så finns det ingen som skulle stå ut med honom heller eller så det går jämnt upp :oP :oP
(trist att man inte kan lägga in smileys här)

I lördags plocka jag upp syrran och vi stack till morsan. Passade även på att åka till Gryt och Ekön. Stannade på hemvägen till vid ett stort växthus som jag inte kommer inhåg vad det heter nu....jo, Gryts tomater, Lagermans handelsträdgård. Passades på att köpa jordgubbar också, lite dyra men klart värda priset (55:-) så jäkla goda. Tog en bild så ni kunde sukta lite :o) Passade också på att köpa två små jordgubbsplantor för 15:-/st, får väl se om det vill bli nåt av det sen, blommor är det på dem iaf.
Fanns massa andra fina växter där inne som jag tog bilder på. Och sen så var karln och jag ute och gick en kväll och såg att Rhodedendron i dalen där i åbackarna hade slagit ut som 17, jättevackert så det tog jag också en bild på.
Ni får titta och njuta.
Igår var det kalas och ja..det var som kalas brukar vara, trevligt men inte så trevligt att man vill stanna där en hel em/kväll så till min glädje så vart det bara 2 timmar, lite lagom så där men det var en bit härifrån så det tog lite tid iaf.
Måndagen bjuder inte på nåt speciellt spännande, fikat med Michis vilket är/var väldigt trevligt, annars bara städat och diverse saker.
Mhm, det var allt jag hade att säga för den här gången.
Hoppas ni alla får en bra vecka.
Kram på er
I handelsträdgården
Ovanför: Från handelsträdgården och så även den blå till vänster nedanför, till höger nedanför Rhodedendrodalen

Svenska goda, söta jordgubbar. En liten Missan slank med på bild också, hon låg så fint, som en liten Sfinx.


Kommentarer
Postat av: Thess

Hmm, nu la sig bildena inte bredvid varandra som de gjorde innan jag publicera dom men ni fattar väl vad som är vad till texten så....korkat!

2008-05-19 @ 17:29:43
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Anders

Vi fattar! :-) ... o du, det är ju inte alls tråkigt att läsa om vardagliga saker, inte när man skriver om det med humor som du gör. Gillar när du skriver som att du pratar med en. Kram

2008-05-19 @ 22:27:01
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

fina bilder!

2008-05-19 @ 23:16:07
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: Anneli

Jag är dock lite dålig på att vila tror jag. Jag blir alldeles för rastlös... så i eftermiddag har vi vatt ute i trädgårn o grejjat lite men tog det lite lugnt så jag hoppas de inte blir sämre igen... Jag tycker "vardagliga saker" är roliga att läsa om också och jag tycker man kan skriva både när man mår dåligt och när man är glad, men det gör man ju som man själv känner. Jag har väl blivit så bundis med min blogg att jag skriver typ vad som helst i den. Tänker knappt på ibland att vem som helst kan läsa den, men men skit samma liksom. Alla har vi våra ups and downs :-) Kram på dig

2008-05-19 @ 23:43:44
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

jodå, det tar mkt tid ochjag har många läsare.

2008-05-20 @ 11:05:36
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: Emma

Hejsan.

Tack för din kommentar :)

Du har ju minst lika fin sida :p hehe.Ja jag ser verkligen fram emot att få bli mamma :) Ska verkligen bli helt underbart :)

Okej, hur gammal är du då?

Jag är sjukt röksugen vill jag lova, varenda nerv i hela kroppen bara skriker efter en cigg :) haha.

Allt bra annars?

/ emma

2008-05-20 @ 12:26:38
URL: http://ffonavi.blogg.se/
Postat av: Emma

Skriver svar på båda dina kommentarer i samma inlägg.



Hehe, tack så mycket. :)

Ja jag har haft turen att bara få mage, gått upp 12 kilo mage totalt. bara där allt satt sig :P hehe.

nej då klart du inte kommer se ut som en heffaklump när det väl är din tur. :)

Okej, vad gör du för god middag idag då?

Ja jo, då förstår jag. hehe jaa bara sätt lite press på honom :)

Ja, han kanske inte känner sig mogen eller så kanske det handlar om rädsla att "dela" dig med någon?

Jag blir 22 i Augusti.

Vart i detta avlånga land bor du då?

Kram

2008-05-20 @ 17:07:22
URL: http://ffonavi.blogg.se/
Postat av: Emma

Ahh okej., Jag bor nere i Skåne ( Helsingborg) hehe :)

Så det är en bit ner.

Nej jag vet inte vem din vän är. okej, hoppas du får det trevligt där iaf :)

Ohh det lät ju riktigt mumsigt :)

Jag ska snart slänga in kyckligen i ugnen, ska göra hel kyckling och det tar ju sin lilla tid. så ska göra det nu sen ta mig en dusch sen sätta mig och läsa lite i min bok.

men du får med ha en bra kväll :)

Kram

2008-05-20 @ 17:36:01
URL: http://ffonavi.blogg.se/
Postat av: Grandinar'n svarar!

Va kul att du hittade till min sida!!!

:)

2008-05-20 @ 19:44:45
URL: http://ceekaay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0