soliga lördag

Kallt men soligt och då är det ju som det ska va så här års. Det är bara att klä på sig varmt om man ska ut men jag kan tycka det är rätt mysigt när det biter lite i kinderna, dvs om man är rätt klädd förstås.
Sitter här och längtar efter mina nya "prylar" jag beställt sen en tid tillbaka från ellos. De skulle komma nu i slutet  av nov så de kommer väl nästa vecka förhoppningsvis. Beställde b la en röd bordsduk med en vit löpare och gråa bordstabletter. Skulle ha vart grå duk med vit löpare och röda bordstabeletter men när jag skulle ringa och beställa ur höst och vinter katalogen får man till svar att den gråa duken är bortagen ur sortimentet för säsongen????? Kan ju tyckas märkligt med tanke på att det var som sagt ur höst och vinter katalogen så då undrar man ju men det blir nog fint iaf.
Passade på att beställa ett par stövlar också som jag tror kan va lite bra att gå i till vardags som till fest, 5.5 cm klack o det är väl inte så högt så dom längtar jag efter och hoppas på att jag kan ha.
Lite påslakan till vår säng också som såg juligt, varmt och härligt ut passade jag på att beställa då de bara kostade 99:- setet.
Hitta bilder på grejerna:




Annars har det vart en ganska omtumlade vecka eller ja vad man ska säga. Min mor ringde i söndags och berättade att hennes katt Tarzan var dålig, han andades tungt och åt inget, han drack och kissade iaf men hon skulle ringa direkt på måndan till veterinären. Han hoppade fortfarande upp på köksbordet och tittade ut genom fönstret och kelade lite o så och gick ibland ut på trappen (han är ute-/innekatt) och glodde lite men det var inte alls samma Tarzan sa mamma.
På måndan ringde en förstörd mamma och grät på telefon och sa att han hade fått nåt virus och hade vatten i lungorna, vad för virus kunde inte veterinären säga utan en mer ingånende undersökning som då var tvungen att göras på djursjukhus och en evt behandling skulle kosta flera tusen och det var inga garantier på att han skulle bli bra så mamma fick lov att behålla honom över natten iaf så skulle de ta bort honom nästa dag SÅVIDA det inte skedde nåt mirakel och han blev bättre då veterinären gav hon flera sprutor och b la då antibiotika. Vart jätteledsen själv då katten är allt hon har kvar sen vi var tvunga att ta bort både hästen och hunden för några år sen.

Men nån snäll själ vakade över Tarzan och han repade sig lite granna över natten och han åt och gick på lådan så mamma gick ner och hämtade ut ett recept som hon fick utifall ett mirakel skulle ske som hon kunde pröva med. Och än så länge verkar det som att det hjälper, hans andning har blivit mycket bättre och han verkar lite piggare.
Min mor som ringde veterinären några dar senare för att tala om att han repat sig blev jätteglad eftersom han inte trodde att katten överlevt eller ens skulle överleva och sa att om han skulle börja andas tungt igen så skulle hon ringa direkt så skulle han ge honom en ny spruta som lätta upp andningen för då visste han att det hjälpte.
Nu håller jag bara tummarna hela tiden och hoppas att denna snälla själ låter honom bli bra igen så mamma får behålla honom ett par år till och får fortsätta leva sitt bra liv.
Historien om hur mamma fick denna underbara Tarzan är också lite otrolig och känns som ödet när man hör den.
När min mor arbetade som kock på ett boende för ett par år sen fanns där redan två hankatter som hette Zigge och Turbo, 2 stora, glada, bortskämda katter. En dag så kom det en tigerrandig (orange och vit, ser precis ut som katten Gustav, nu iaf när han blivit lite tjocker) mager och tovig kisse utanför köket. Eftersom det redan fanns 2 dominanta hankatter försökte mamma fösa bort han flera gånger men han fortsatte återkomma och till slut frågade mamma sin snälla chef om hon inte fick börja mata katten och det fick hon med förutsättning att katten togs in och kastrerades  då den skulle bli kvar där om de började ta hand om den. Men det var lättare sagt än gjort eftersom han var väldigt skygg men till slut fick mamma tag i han och fick in honom i en bur men att åka tillveterinären med denna vilda katt kom inte på fråga utan hon var tvungen att försöka ha honom hemma ett tag så han vart van vid människor och sedan dess har han bott hos mamma, sen 6 år tillbaka, och han trivs som fisken i vattnet.

Han måste vara bland den bästa katten nånsin och det syns på han att han njuter av livet. Han ska alltid va uppe i mammas famn, uppe vid ansiktet och kela, hela tiden så t om mamma blir trött på han, han har aldrig klöst sönder hennes möbler, är det påsk o hon dekorerar med fjädrar inne eller ute luktar han lite på dom o sen låter det va. Skulle vi dekorera med sånt så är det uppätet och nerkastat på golvet inom 3 min och likadant med snittblommor eller blommor överlag men snälla Tarzan gör aldrig nåt och han ligger vid mammas öppna spis och är ute och tar några varv ibland men är det regnar så sitter han bara o blänger på trappen och vill inte alls gå ut, inte när det är för kallt heller så han har det så bra. Det enda är att han har lite svårt för nya människor, han gömmer sig gärna under soffan om det kommer folk men som mig känner han igen och kommer fram sen.
Ja, så det gå så därför sänder jag alla mina tankar till denna goa katt och hoppas han repar sig och att mamma och han får mysa på julafton ihop med lite räkor och skinka.
Det är så kul att höra sånna här solskens historier om katter som är helt utmärglade, toviga och dana och får det så bra.

Idag lördag skulle vi ha vart på middag ikväll men de vi skulle till blev sjuka men jag tror det kvittar idag faktiskt för karln är nog skapligt trött då han jobbar natt inatt, gick av igår kl 16.00 och började jobba igen 02.30. Det är ju bara en gång i månaden men det är jobbigt nog  när den dagen kommer och man jobbat hela veckan så nu ligger han o sover.
Igår hade jag min systerdotter här ett par timmar, vi köka lite och hyrde film, Surf´s up. Tyvärr så var den ingen större hitt, vi såg den på svenska med eftersom hon fortfarande har lite svårt att hänga med i texten ordentligt.
Sa att vi får ta igen den här kvällen en annan dag istället med att gå o se på Madagaskar 2, tror den är riktigt rolig faktiskt.
Nää, nu är mina händer isbitar så jag ska ta och gå o värma dom under varmt vatten lite och sen ringa syrran och se va hon har för sig.

Trevlig lördag på er. Kram

Kommentarer
Postat av: Anneli

Ja fy det är aldrig kul när ens djur blir sjukt och det blir tal om avlivning och så. Jag blir minst lika lessen då som om det vore en människa. Hoppas han blir bra igen. håller alla tummar och tår

2008-11-22 @ 13:12:03
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Michis

Jo, lusten finns, det gäller att försöka göra NÅGOT i alla fall, även om det bara är tjejarmhävningar. ;)



Kollade det där med hundpensionat, men tyvärr tar de ju inte mot aggrohundar eftersom det ska vara två hundar i varje box.

Kostade dessutom tvåtusen i månaden typ, blir lite väl att lägga ut.

2008-11-24 @ 18:15:18
URL: http://michis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0