Städdag och p-bot

Idag har jag lyckats tagit tag i att städa av hälften av fönsterna, bara köket och datarummet kvar sen, skönt!
Lyckades slänga väck några påsar skräp också, diskat och slängt i mig lite mat.
Tänkte ta itu med lite papper och annat som ligger och väntar i högar, blääää! Men det måste ju göras förr eller senare så det är väl lika bra att göra det nu som nån annan dag.
Helgen har vart lugn som vanligt, skönt tycker jag. Har inte känt mig så där jättekry från o till så jag vet inte riktigt vad det är på G.
I fredags var vi hos Nicke och Sessan och käka tacospaj, mums mums, slappa lite framför tv:n och sällskapa lite  innan vi tog oss hem till våra små håriga. T spelade Wii också med Sessan och Nickes ena son. Wii sports, tydligen jättekul så det kanske blir att köpa nån gång när och om man får råd, spelen är väl inte de billigaste heller misstänker jag.
Såg att de kommit ut nu med Rayman raving Rabbits till Wii, aldrig lyckats sett hela reklamen för det spelet men det är ju Rabbits så det måste va kul :o)
Lördan var väldigt lugn och idag städdag medan karln är i Ringarum hos sina päron och grejar lite.

Måste ju tillägga och få ut mig irritationen över min parkeringsbot också som jag fick i tisdags.
Hade vart hos veterinären med syrrans katt och så skulle jag parkera på gata, fotbollsgatan, som jag alltid gör och jag ställer mig aldrig på ställen som jag är osäker på om jag får stå eller inte om det är otydligt eller om jag helt enkelt inte vet. Ställde mig i hönet av fotbollsgatan och Lenningsgata vid Victoriaskolan. Ställde mig (enl parkeringsboten 4.5 m) in från "utfarten" intill trottoarkanten bakom en annan bil. Trottoarkanten gick ända bort till hörnet av Lenningsgata (om ni förstår) utan att smalna av som det kan göra om det är parkeringsförbud.
Där fick jag iaf en bot på 600:-. (min första bot någonsin sen jag tog körkort för 5 år sen) T tyckte också det var väldigt tarvligt och "elakt" gjort för där ska man tydligen veta att det är en korsning!!!!!! Och det är 10 m som gäller i korsningar. Saken är den att varje gång som jag gått bort till syrran efter det har jag kollat just där och det har varje gång stått bilar där, OCH t.o.m PRECIS i hörnet på Lenningsgata och sen har det stått 3 bilar framför den och varje bil kanske är 2.5-3 m? så det måste ju innebära att 4 bilar står jäkligt felparkerade och inte en ända gång jag gått förbi har det suttit en bot på nån av dem.
Är det bara så att jag har haft en jäkla otur eller kanske har lapplisan haft fel?? Jag menar,  är det verklugen 4 förare som skiter i det eller vet de inte precis som jag vad som gäller där? Jaja, det är väl bara att betala och se glad ut, ska nog ta och ringa Michis först och se om hon vet bara för att!

Nää, nu ska jag se vad ni andra haft för er och sen ta tag i de andra mindre roliga sysslorna som är kvar.
Kram på er

Kommentarer
Postat av: Anneli

Hehe tacka vet ja viken, här går det typ inte att felparkera. :-)

2008-11-17 @ 21:42:39
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Lisa

Tack så mycket, det var en riktigt fin morgon!

Jag mår helt okey :) Hur är det själv?

2008-11-19 @ 15:17:16
URL: http://lisalinnea.bloggagratis.se
Postat av: Therése

Hur gick det med p-boten? Irriterande värre att få en sådan, kan jag tänka mig. :S

2008-11-20 @ 18:21:07
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Thess

Lisa: Tack, det knatar på här med, nu är det ju helg o allt också :o) Bara en vecka kvar till 1:a advent.



Therése: Äsch jag betalade den igår (torsd) tyvärr en dag för sent. T trodde det var 1 månad så jag glömde kolla men det var tur jag öppnade den för det var ju 8 dar bara. Mmm, nää man får va försiktig med vart man parkerar, sånt här har man ju inte råd med :oP

2008-11-21 @ 11:28:10
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Michis

Och jag som är helt värdelös på korsningar och grejer - kan ju bara reglerna för privat mark!

2008-11-24 @ 16:57:18
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: JA

Hej. Hittade av misstag in på din blogg, men läste ditt p-bots inlägg, jag arbetar som parkeringsvakt på gatumark, alltså på kommunala vägar i Stockholm. Och när det gäller korsningar, är den korrekta benämningen "Korsande körbanas närmaste ytterkant" och efter en kart bild från eniro, så kan jag se att Lenningsgatan är en korsning till fotbollsgatan. Det enda som kan häva en korsning är att man som i Stockholm på sina ställen skyltar bort delar av korsningen (Vilket endast är möjligt på Fotbollsgatans långsida, och då oftas med avgifts-p) dock tror jag inte att så är fallet i Norrköpinig. Det är de bästa svar jag kan se, baserat på det du skriver & eniros kartbild. Så tyvärr hade du nog otur att parkeringsvakten knallade förbi där just när du stod där. Trevlig helg i alla fall.

2008-11-28 @ 18:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0