Fredag

Så var det fredag.
Sitter här på jobbet på sandbyhov och väntar nu på att kl ska bli 3. Finns inte så mycket att göra för tillfället, har däremot städat, bakat kardemummakaka som ser smakens ut, den ska dom dock äta ikväll så det blir tyvärr ingen provsmakning för min del  :o(
Sen lagade jag mat tillsammans med en av de boende, o sen plocka in i diskmaskinen, torka, städade lite till och nu sitter jag här sysslolös. Men som sagt, kl 3 får jag gå hem och då blir det inte nån lugn stund för det ska springas på stan och inhandlas lite ljuslyktor som T sett, systemet (den här helgen också) och så tror jag det ska fikas med Mattis också lite senare, sen måste jag ju också bädda rent hemma och det finns väl med all säkerhet disk också som måste tas hand om, suck.....ja, sysslor finns det ALLTID men det är inte alltid man har lust att ta hand om dem.

Imorrn ska syrran, hennes dotter P, jag och sambon till racketstadion för att se lite på kattutställningen som hålls där under helgen. Har aldrig varit på en sådan tidigare. T:s kusin med sambo ska ställa ut sin Main Coon? kattunge där i helgen, spännande. Sen är det ju kul o se alla de olika fina, mindre fina, konstiga, fluffade, nakna katter för jag misstänker att det kanske kommer finnas en o en annan nakenkatt där? Eller jag vet inte. 50:- kostar det iaf och det är öppet för allmänheten mellan 10-15 lörd o sönd. På ostkatten.com (jag tror det är det) så finns det en kupong man kan hämta så man kan gå 2 för 1.
Sedan ska vi ha en tjejkväll, syrran och jag med pappas fru Anki och P ska också vara med ett tag men sen får hon följa med Anki hem och sova över där för då ska syrran och jag FESTA!!!!! Fast tillsammans med T och massa andra, det är födelsedagsfest på G igen, en kille som fyllt 29 ska firas och sen blir det väl utgång.
Men syrran sa idag när jag prata med henne att P kände sig lite hängig och ont i halsen, JÄKLA UNGE!!!! Nu är det bara att hålla alla tummarna och lite till på att hon inte blir dålig till imorrn för då kan ju inte syrran komma med och det är sååååå länge sen vi festa ihop.

Nää, nu kanske det är bäst att jag slutar klappra på tangentbordet och gör nån nytta, vad nu det är, känns som jag gjort mitt.
Kram  på er och trevlig helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0