Helststekt långhare

Japp, det är vad som står på menyn ikväll tillsammans med kryddig potatisgratäng  med b la vitlök som står o bubblar i ugnen nu :o)
Har även hunnit med att träffa syrran och gå en promenad med henne och Denise och Ronja, tagit en fika ihop, hem o göra potatisgratäng, diska, damsuga, bädda och om 20 min är det tvättstugan som gäller, full fart med andra ord :oP
Karln stack iväg på kalas hos sin äldsta bror som har en son som fyller idag, undrar om han inte fyller 6 år eller nåt åt det hållet, har glömt. Själv kan jag tycka att det var skönt att få bli hemma fastän jag fick ta hand om ALLT istället men jag känner inte för kalas idag så det är väl ok.
Känner mig bättre och inte alls så där febrig o dan som jag gjorde i veckan, dock är jag lite snorig vilket är väldigt störande, hoppas det inte bryter ut till nåt annat skit eller att man blir dyngförkyld, får väl se va som händer, inte man råder över tyvärr, vill det komma så kommer det oavsett vad man gör tror jag!

Nähä, nu är det dax att kolla till gratängen lite.
Ha en toppenlörda. KRAM

Kommentarer
Postat av: Anneli

Helstekt långhare? Vad ÄR det egentligen? ÄR det verkligen som det låter? En (lång) hare som man helsteker?? :-O :-)

2008-10-19 @ 19:58:20
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Anders

Hmm... långharen får nog va för min del, men potatisgratäng med vitlök låter gott... :-)

2008-10-20 @ 00:41:13
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Anneli: Nää, det är ju benfri kotlett, en hel bit, jättegott! Den rullar man i massa salt, timjan, rosmarin, svartpeppar, bryner den så den får färg och sen in i ugnen i 15 min om den är på ca 500 gram, sen får den vila under folie ett tag så blir den saftig och god :o)



Anders: Mmm, det var gott :oD

2008-10-20 @ 14:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0