blommor i åbackarna

Nu har den första rhodedenron (stavas det så?) slagit ut i åbackarna och massor av knoppar på de andra så nu lär det gå fort om det ska vara så här varmt fortsättningsvis.
Passade på att ta lite bilder när vi gick vår långpromenad igår (onsd).
Karln har blivit riktigt duktig på att gå ut o gå och t o m springa lite MED en 10-kilos hantel i en ryggsäck på ryggen, knäppgöken. Men det är duktigt, en annan ska vara glad om man orkar med den vikten man har själv och flåset....

Haha, jag kan väl också passapå att bjuda på lite klumpighet av mig själv också, ibland är man ju bara föör klumpig!
I förrgår eller när det va, då jag tvättade lyckades jag ju smälla i med tumnageln så jag trodde den skulle gå av när jag Slängde in tvätten i maskinen vilket lyckligtvis endast resluterade i en röd rand i mitten av naglen/fingret och väldigt mycket ajaj.
Lite senare den dagen skulle jag börja mig ner efter nåt i hallen, far upp med huvudet i en väldans fart och smäller tinningen rakt in i hörnhyllan som telefonbasen står på, tänkte att nu får jag väl mig en fin bulda eller blåklocka men jag lyckades även denna gång komma undan utan smärre skador förutom huvudvärk.
Igår smällde jag i tån i golvlisten, vilket kändes väldigt onödigt och så körde jag en gaffel i tummen också!!
Och Där har vi väl ändå pricken över i:t, eller?
Tänkte att jag i all hast slulle diska i en reklampaus, hade väldigt mycket diskmedel på svampen och diskade en gaffel varav jag slant och den åkte rakt in i tummen.
Men kan ni tänka er att jag inte denna gång heller började blöda eller nåt annat, jag klarade mig undan ett köttsår som svider och känns för jävligt, även om det idag inte känns så väldigt mycket tack o lov.
Hahah, ja så kan det gå!

I helgen ska vi till Tessan och Henke, ska hjälpa henne med lite smörgåstårtor inför dopet på söndag och så ska vi passa på att grilla lite när vi ändå är där så det blir nog mysigt och trevligt.
På söndag är det dop som sagt.
Det är väl så helgen ser ut just nu iaf.
Nu får ni njuta av lite fina bilder från åbackarna :o)



Visst är sista bilden helt underbar?? Av nån anledning lyckas jag nästan alltid med solnedgångskort.
Very lovely indeed!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Åh vilka fina bilder. Kram

2009-04-17 @ 06:08:35
URL: http://cissisvardag.blogg.se/
Postat av: Therése

Ååå vilken fin bild! Jag hjärta Åbackarna!

2009-04-17 @ 09:49:40
URL: http://www.hanky.se/therror

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0