Påskhelgen

Hallå alla glada :o) För visst måste ni vara glada då vädret har varit kanon!!
Mycket färg har man fått och snoken börjar redan bli alldeles för röd jämfört med övriga ansiktsdelar, haha, så om det ska fortsätta så här åker snart solskyddsfaktorn fram.
Har massor av fina bilder att visa, lite djur o natur.
I lördags var vi hos T:s föräldrar och hälsade på och styrde lite och stannade på käk. När vi kom dit stod deras grannar (2 av dem) Britt-Mari och Rolf, tror jag han heter, med 2 av sina 4 islandshästar och hade stannat för att prata lite.
Hästmänniska som man är slängde man sig fram och njöt av hästdoften och myste lite, förklarade att jag själv haft häst och blev därmed erbjuden att få följa med ut på en tur när jag kom ut nästa gång, JIPPI!!! :oD
Här är Birk, stor rackare för att vara islänning tyckte jag men det är ju ingen nackdel, säger tjejen som alltid önskade att hästen vi hade hade legat på 1.70 i mankhöjd istället för 1.64, hihi.

Vad den andra hästen här nedan heter kommer jag ärligt inte ihåg men de var fina :o)

Birk igen

När vi alla hade klappat och matat hästarna med lite knäcke gick vi in för att fika lite.
Tommys mellersta bror med sambo och deras 2 barn var också där. Fick lov att lägga ut dessa bilder på dem fast jag skriver inga namn, det är lite känsligt för en del och det respekterar jag :o)

Lite fin påsktårta med kyckling och ägg och röda blommor bjöds det på, mums.

o självklart cola också :oP va vore livet utan cola.



Klev bort till mamma och Janne efter fikat då Janne bor 10 min ifrån T:s föräldrar, fick syn på mina årets första vitsippor, en hel drös av dem fanns det lite här och var, sååå fint.

På väge mellan T:s föräldrar och Janne bor s.k Kanin-Britt, en del kanske vet vem hon är. Hon har varit med i tv b la, ganska nyligen och vet i 17 om det inte skrivits en ertiekl eller två om henne tidigare också då hon säljer kaniner till både mat, utställning och uppfödning tror jag...mat vet jag iaf, krakarna :o(
Blev dock inga bilder på dem för det var så mörkt i burarna att det inte hade blivit så bra bilder, men hon har även får och får får ju lamm :oP Så jag var tvunga att ta några bilder på några av de sötnosarna också.



Här var det inte så mycket lamm i denna hörna men får fanns det :o)

Liten fin vy uppifrån Kanin-Britt. Längst bort till vänster, typ i jämhöjd med de andra 2 husen ni kan se i mitten av bilden, där bor Janne och bakom mig, 2 min bort, bor T:s föräldrar

Här hade vi stannat till i söderköping då T skulle ta ut lite cash och jag satt kvar i bilen och fick syn på trädet med den fina himmlen bakom. Blir ju inte riktigt som man ser det själv men himmlen var verkligen mörk turkos och trädets grenar framför. Synd bara att huset var där eller att det var så högt för det hade vart så fint om man bara fått med trädet men ni får väl använda fantasin.

 På söndagen, igår, styrde jag med tvätt mer eller mindre hela dagen och hade syrran här upp med. På kvällen vart det årets första grillning hos Michis och Leo, supermumsigt.
Då de stod för käk stod jag för efterrätten, gjorde en liten påsktårta.

Idag, måndag, har vi vart hos Pappa och Anki, blev bjudna på b la lax, sååå mumsigt. Vi fira brorsan också som blir 18 snart. Han fick 3 kinderägg (standard) och 10 körlektioner, så han blev så nöjd så.
Nu är vi mätta och belåtna och jag är såååå trött. Vet i 17 varför jag är så trött i kroppen, visserligen vart det jättesent i natt och jag kunde ej somna klokt så det är väl kanske det.
Nu ska jag läsa lite andra bloggar och kolla mail mm men vi höres snart.
Kram och hoppas ni får en trevlig vecka.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Fina bilder, fina hästar o fina tårtor. :-) Fint att ni haft en bra påsk. Myspys med islandshästar ju. Vi växte ju upp med en drös med sånna ute på Bokö som små. Kram kram

2009-04-13 @ 22:32:21
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Michis

Kanske världens dummaste fråga, men slaktar KaninBritt själv så man kan få nyslaktat kaninkött från henne? Vore helt klart värt att åka ut och handla i så fall. Kaninkött är inget att säga stackars om, det är väl lika synd om alla djur som slaktas i så fall och så vitt jag vet så gillade du vårt grillade kött! ;)

2009-04-17 @ 16:26:38
URL: http://michis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0