önskar man finge gå hem+en gåta

Nu är det segt som 17. Trodde faktiskt kl var framåt halv 6 för 15 min sen men den va bara kvart i fem :(
Fast det har vart lite o göra så har det vart ganska segt, men det är väl för att man är trött efter 3 nätter nu fast man sovit ganska så bra.
En rolig sak hände dock i natt. Vakten kom förbi som vanligt och kollade läget, en ung kille, lång, ser rätt bra ut.
Han stanna och prata med mig lite och frågade om jag ville ha en gåta av han.
Man vill ju inte vara trist och säga nej så jag skratta lite och och svarade ja.
Fast jag förvarnade honom att jag är urusel på gåtor.

Han sa: "En far och en son åker bil på dagen, de kraschar in i en bergvägg. Ambulansen som kommer vet med sig att det är bara den ena av dom som kan åka till det närbelagda sjukhuset för sen är det fullt, den andra får åka till ett lite längre bort.
När sonen undersökts visar det att han behöver en operation och när han kommer in på operationssalen säger kirurgen; "men det är det ju min son". Hur kommer detta sig??"

Nu tänker jag ju inte förstöra erat tankearbete genom att skriva svaret utan ni får gissa och skriva och sen be om svaret så kan jag gå in på er blogg och svara.
Men jag kan avslöja att jag kände mig rätt dum i huvet när han avslöja svaret menmina 2 kollegor här inatt, som jag läste upp den inför, kunde heller inte så jag ska väl inte ta åt mig så mycket. Vet ju att jag är totalt värdelös på gåtor, man måste ju ha ett visst tankesätt men vissa är ju så löjligt lätta att man blir lite mörkrädd faktiskt :P Men man fastnar i ett visst spår, man tror väl att svaret ska va mer komplicerat än va det är.

Sen vill jag bara säga: är det nån som har missat att jag jobbar natt sen i måndags eller av er som faktiskt läser min blogg?? Är bara nyfiken för att de som läser min blogg och har gjort det ett tag borde veta vid det här laget att när jag jobbar natt så gör jag inte så mycket mer om dagarna, man hinner ju liksom inte.
Ändå så envisnas vissa med att fråga vad man ska göra idag, Varje gång! Läs bloggen för 17, varför annars bry sig om o svara tillbaka hela tiden om man inte är intresserad av att läsa bloggen?!
Jag jobbar, äter frukost för det mesta när jag kommer hem, sover, sover och sover lite till, upp, kanske äter nåt, ser på tv eller spelar eller nåt annat som kräver så lite hjärnaktivitet som möjligt, haha och sen går o jobbar igen.
Man är oftast så trött dessa dagar så man orkar faktiskt inte även om man vaknar vid 14 och har hela em/kvällen på sig så känner man inte ritkigt för att klä på sig, göra sig iordning och dra iväg utan man går hemma i mysbyxor och luffsar.

Nu är det iaf sista natten för den här veckan, förhoppningsvis så är jag ledig i lite mer än en vecka innan jag har nästa pass. Tyvärr upptäckte jag att det var helgen så det är första gången som T kommer hem som han börjat sin utb på Livgardet och är borta hela veckorna så det känner ju lite trist. Jag ska jobba torsd- lördag natt så jag går ju av söndag morgon, inte så kul alls men va 17 ska man göra, det blir som det blir.

Nu ska jag upp till min kamrater på våning 3, själv är jag stationerad på 2:an inatt.
Kram på er vännerna

Kommentarer
Postat av: Therése

Hej Thess!



Jag ville helt enkelt byta community bara och Nightlife har samma inställningar som Hanky har = smidigt.

Förstår att det är jobbigt att aktivera sig om dagarna vid nattjobb. Är ju påfrestande för kroppen. (men jävlar va cash det kan bli!)



Kram!

2009-08-13 @ 09:36:42
URL: http://www.nightlife.se/terrydeer
Postat av: Cissi

Jag är helt trög när det gäller gåtor kan inte ens tänka haha.

Hoppas natten har varit bra o att du kan sova gott.

Kram

2009-08-13 @ 13:03:25
URL: http://cissisvardag.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: tack så mycket!

=))

2009-08-13 @ 14:54:52
Postat av: Anneli

Haha nej jag hade nog inte klarat det utan att ha sett Erikas förslag på svar. Man är ju så jäkla dum när det kommer till gåtor. :-)

2009-08-13 @ 23:05:42
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Erika Drake af Hagelsrum

Haha ja vi alla är små könsdiskriminerare ;D

Kram

2009-08-14 @ 12:47:17
URL: http://justoneystadrake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0