Pinsamt?

Hallojsan.
Vilken fin dag det var idag, det var ju jättevarmt på fm :) Hoppas vi får en sån fin höst.
Vid lunch följde jag med syrran till arbetsförmelingen då hon skulle påanmäla sig igen efter sommarjobbet så där fick vi sitta i 1½ timma, suck och när det var hennes tur så sa handledaren att det var konstigt att inte de i recpetionen hjälpte henne direkt så vi slapp o vänta så länge då det enda som de behöver göra egentligen är att skicka iväg en signal till a-kassan igen. Jaja....

Helt sjukt va folk det är som är arbetslösa, i Alla åldrar. Inte lätt att få ett jobb idag och ju längre tid som man är arbetslös ju hopplösare känns situtaionen. Har ju gått arbetlös sen ungefär 2007 fast jag har ju alltid haft timmar, fram tills november 2008 hade jag fasta timmar på ett schema men sen fick ju den nya regeringen för sig att slänga in dumma regler som till slut gjorde att man inte kan/"får" arbeta hur mycket/lite man vill så sen dess har jag ju bara gått på timmar vid behov.
Även fast det är så många som är arbetslösa så kan jag tycka att det känns pinsamt i en ny situation som på en fest eller likn när man ska träffa nya människor och bluddra, då de flesta alltid frågar va man arbetar med, att det känns pinsamt o säga att man är arbetslös eller att man är en "timmis". Tycker det känns lite jobbigt faktiskt fast det har väl med att göra att man gått så här nu så länge.
Jag Vet att det finns de som gått på timmar mycket mycket längre tid och jag lider med alla som har svårt att hitta jobb.
Känns inte riktigt som att man är attraktiv på arbetsmarknaden längre och då har jag ändå arbetat på 6 ställen och har iaf 5 bra referenser och jag har inte fått sparken från nåt av mina arbeten.
På ett av dem slutade jag självmant då jag inte längre trivdes och på ett annat behövde de mig inte längre då eleven bytte skolform, nästa jobb bytte brukaren företag och de hade ingen mer för tillfället och så har jag bytt jobb pga att man flyttat.
Känns som att det bara måste lösa sig nu till hösten annars vet i 17 va man ska göra, känns ju helt hopplöst.........

Nog om detta.. Imorrn händer iaf lite roliga saker, jag ska vara lite barnvakt på fm och träffa en vän, gå lite promenad och ta en lunch :) På onsd ska jag också ner och luncha med en annan vännina.
Sen fick jag rätt bra lön denna månad så jag kan nog både unna mig lite nya jeans mm och lägga undan en del, tänk om det kunde va så varje månad istället......

Ja just det, efter arbetsförmedlingen så gick vi lite på stan och så tog vi hissen upp till Kupolen och en annan gång när vi stod och väntade på hissen där uppe såg vi en skylt som satt på taket på hissen (som man ser när den åker upp) och vi garva så dant och nu kom jag ihåg att ta en bild på den: (sen kan det ju iofs va vi som har lite dålig humor men men)

Bilden vart tyvärr suddig, för er som inte ser va det står:

Klämmnings-risk föreligger när hissen är i drift.
Plåthuven får ej beträdas.

Det tyckte vi va kul iaf (alltså "plåthuvuden") haha, eller ja som sagt , det kanske bara är vi som har dålig humor eftersom man (jag) säger ju sällan "huvudet" utan "huvet" tex "jag har ont i huvet".

Snart blir det nattinatti. Natten som var gick hyffsat iaf, kom i säng vid 01.30 till slut och somnade.
Kram på er

Kommentarer
Postat av: Nanna Nilsson

Hej! Allt är ok ser jag .Trevligt att veta. Ha det bra. :)

2009-08-25 @ 01:04:18
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Cissi

Håller med dig om arbetslösheten.Känns som det aldrig kommer lösa sig. Kram

2009-08-25 @ 06:44:15
URL: http://cissisvardag.blogg.se/
Postat av: v

cheka min blogg:D

2009-08-26 @ 11:19:41
URL: http://goldira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0