ståtlig pippi

Halloj på er :)
Igår när jag slutade fick jag värsta energikicken, som vanligt :P
Så jag begav mig ut o sprang ett varv, gick kanonbra (jag springer ju inte hela åbackarna men halva blir det nog.
Stötte på den här fina Hägern som satt så ståtligt, så jag var tvungen att smyga mig på´n men det gilla han inte riktigt så han flög iväg men jag fick ett hyffsat kort på den iaf och ett när han flyger iväg men det vart inte så bra tyvärr.
Ja just det, den här tog jag först:

Här är Hägern, här har den börjat undra vad jag styr med egentligen och är nästan beredd på att sticka, annars när jag kom o fick syn på han så stod den så ståtligt med raka ben och hals.



Sen tänkte jag eftersom jag redan är uppe och så, så är det lika bra att man damsugar också så man har det gjort tills idag eftersom vi ska få en gäst i helgen igen, så det gjorde jag och småstyrde lite.
Vid 11 kom jag i säng, sååå skönt :) Ja, jag hann ju med o duscha ocks förstås och fick krypa ner i en renbäddad säng :D

När jag vaknade tvättade jag lite golv sen tog jag det bara lugnt.
Idag har jag vart lite barnvakt på fm, så roligt :) Imorrn med ett par timmar på em, Michis och Leo flyttar den här helgen och då går det ju lite lättare om båda kan hjälpa till.
Tog mig en promenad i åbackarna också medan lillen sov, gick förbi kyrkogården, tycker det är så fint där uppe, allt är välskött, fina träd och blommor.
Kanske inte så bra bild men jag tycker träden är så fina, de har verkligen klippt ordentligt. Inget slarv här inte.

Nu sitter jag o spelar och väntar på min älskling och vår gäst :)
Mina små änglar knoppar i soffan:


Hon har blivit så liten min tös......Missan (nederst) nu tycker vi att hon smalnat av igen på kort tid, inte bra..... på torsd ska vi ju till veterinären så vi får väl se va proverna visar då :/
Missy får också följa med för på henne ska vi kolla o se va de säger om hennes stora mage...blir dyrt det här, suck...men va gör man inte.

P.S En ny gåta till er, den är lätt men jäkligt sant:
Vilka världsberömda personer hängde aldrig upp sina kläder när de gick och la sig?

Puss på er

Kommentarer
Postat av: Cissi

Ingen aning jag är ju trög haha.

Ha en bra helg. Kram

2009-08-14 @ 20:42:32
URL: http://cissisvardag.blogg.se/
Postat av: Anneli

Ja jag tyckte hon var lite stor om magen, hoppas det går bra hos veterinären.

2009-08-14 @ 21:58:12
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Nanna Nilsson

Hej! Jag gissar på att kirurgen i din gåta var pojkens mor! Hoppas allt är bra. Ha en bra helg. Kram :)

2009-08-14 @ 22:23:38
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Mr. Incognito

Hejsan, sorry jag dog där ett tag, bara mkt osm händer just nu och jag har ingen aning om hur ja ska handskas med allt:S



Jäklar du va effektiv idag märker jag, hann med rätt mkt ju, jag hinner inte ens med så mkt på flera dagar:P



Ojda, jag hoppas det inte är något allvarligt med katten.

Vem är gästen som ska komma?

Hoppas ud haft en trevlig helg:)



KRAM:D

2009-08-16 @ 01:03:01
URL: http://sinnerz.blogg.se/
Postat av: Erika Drake af Hagelsrum

Hoppas allt är bra med henne!

Fina bilder :) Du börjar ju bli riktigt duktig!

Kram

2009-08-17 @ 19:26:15
URL: http://justoneystadrake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0