Halt väglag

Idag var det riktigt halt ute, går ju inte o gå normalt o syrran har "snott" mina kängor också...suck.
Halka mig bort till syrran en snabbis imorse men som sagt det tar ju sin tid när man inte kan gå i den takt man brukar och man ska se upp så man inte sätter sig på rumpan. Men än så länge har jag klarat mig tack o lov men det har ju vart nära ibland.

I lördags var vi hos Tessan o Henka och käkade lite. De bjöd på friterad pomme och pepparbiff, mums! Jag hade med mig lite paj så vi vart alla så mätta och belåtna. Börja snöa gjorde det också när vi åkte till dom med det dalade mest hela kvällen och när vi åkte hem så hade det tilltagit lite så det vart att köra lugnt o fint, vi hade ju ingen brådska hem.
Killarna drack lite whisky, vin o öl och Tessan bjöd mig på b la alkoholfritt vin, rött. Hade inte testat det innan, var helt ok, lite mycket saft smak bara, smaka som druvjuice men det är ju en festlig idé faktiskt.
Igår, söndag, vart en lugn dag. Vi hade planerat att åka till Ringarum o lite så men med tanke på vädret så valde vi att stanna hemma istället, inge kul o sitta o åka i det här vädret.

Idag ska jag ner o fika med Malin på stan på hennes lunch. Laga lite mat  o så ska jag väl också göra, skulle behöva damsuga o tvätta golv, byta sängkläder och en himla massa annat som damma mm. Men ORKA!!! Tvättstugan har jag nog idag kom jag på, kl 17 tror jag, bäst jag går ner o kollar sen eller jag har kanske varit duktig o skrivit upp det på tavlan i köket??..Hmm, får kolla som sagt.
Nähä, men jag hoppas ni alla har en bra dag och att ni inte ramlar o får aj aj rumpan eller så.
Kramis

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tack så mycket för kommentaren!



Jadu, jag har märkt det men den nya bloggen är mycket bättre faktiskt :) Bilder är mycket större och så ju :)

2009-02-23 @ 20:48:18
URL: http://lisaullstrom.devote.se
Postat av: Lisa

Ja, dom är mysiga igelkottar! Vi ser massa varje sommar! :D



Tack för kommentaren om svampenbilden ;:D

2009-02-23 @ 20:53:47
URL: http://lisaullstrom.devote.se
Postat av: Anneli

Ja han gillar att bada lillgangstern. :-) I helgen är det tyvärr rätt fullt upp. Vi ska hjälpa Karina och dom med flytt o flyttstädning och på lördagkvällen skulle vi till Tias föräldrar i sörping men kanske nästa lördag eller lördagen efter det. Tias är ju ledig varannan lördag iaf.



Ja fy tusan för all snö... nu får det bli vår snart.

Kram

2009-02-23 @ 21:32:57
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Michis

ååååh... Har med en massa som man skulle behöva göra, men jag orkar inte ta tag i det, misstänker att jag med åkt på en sväng av magsjukan nämligen, för det bubblar oroväckande i min mage och så känner jag att det börjar kicka igång med feber. Men jag hoppas att jag bara är hypokondrisk och har fel och känner fel! Så klart. :(



Tack för omtanken om allt hjärtat! *kram*

Ta hand om dig!

2009-02-24 @ 14:17:09
URL: http://michis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0