Semledagen :o)

Imorse kom min syster och påminde mig om attd et var semledagen så kl 09 gick vi bort till Hemköp för att köpa oss en varsin semla till de våra och åt oss själva också förstås ;o)
Sen följde jag med henne hem ett tag och hjälpte henne b la med att klippa klorna på katterna, sen bart det av till stan för att fika med Malin som inte blev av igår. Det vart faktiskt ett skrovmål på McD, en lilla menyn för att känna mig någe "duktig" iaf och det räckte ju gott o väl kände jag nu när man inte ätit hamburgare där på evigheter, man blir ju proppmätt.
Hemmåt sen o satte mig lite framför datorn då jag letar efter en speciell klänning/tunika. Såg att Tyra Sjöstedt hade en sådan på en av sina bilder. Bilden finns under "modelljobb" på hennes blogg och hon bär en svart sådan och det är tre bilder, 2 av dem sitter ihop det finns.
Lite svårt att se när det är svart men det är iaf väldigt nära en sådan som jag varit på jakt efter i evigheter, en sån sitter lite slappt över byst o mage och sen är bred resårkant som sitter över rumpan o en bit ner.
Har letat halvt ihjäl mig idag på nätet över olika företag som säljer kläder och jag har hittat en hel del sjyssta förslag så vi får väl se om det blir nåt att beställa sen nån dag.
Vill köpa nåt nytt o roligt att ha på mig på kryssningen i maj när man ska festa lite o så och förhoppningsvis så har man väl också gått ner lite i vikt.
Ja just det, jag tränade lite på maskinen idag igen också, Missan ville också hjälpa till. Trist bara attd et ska va så jäkla isigt o jävligt överallt så man inte kan ta sig en redig promenad.
Här är Missan som försöker sitt bästa att distrahera matte på maskinen genom att ställa sig på mig o buffa o ha sig, haha.


Annars så gjorde jag en fruktsallad ikväll bestående av frysta "exotiska" frukter, banan, röd apelsin, kiwi...ja det var nog det, mumsigt var det iaf och till "efterrätt" vart det äntligen semlan fast med bara hälften av all den där grädden de smetar på, blää.

Nu är det kväll och kl är 20, snart får man gå lägga sig. Jobbigt det är när man har kvällar då man inte vet vad man ska göra, man orkar inte sitta framför tv:n och inge kul vid datorn och inga roliga PS2 spel och mörkt är det ute...suck.
Men snart kan man lägga sig o läsa ett tag, leka med katterna måste jag göra så man får sova ett par timmar iaf och rensa kattlåda och lite så.
När allt kommer till så har man inte somnar förrän kl 23 iaf, det är ju märkligt det där.

Hoppas ni får en bra onsd iaf, det ska jag ha. Syrran o jag ska leta oss ner på staden en sväng o se om vi kan hitta nåt kul.
Godnatt o kram

Kommentarer
Postat av: Cissi

Håller med dig om semla. Jag plockar bort mycket av grädden oxå. Fruktsallad är mumsigt. Kram

2009-02-25 @ 06:25:01
URL: http://cissisvardag.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ja, jag vet! Det är bara att bita ihop och hoppas på det bästa helt enkelt :)



Kul att du gillade bilden på fågeln :)

2009-02-25 @ 12:26:23
URL: http://lisaullstrom.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0