Tillbax

Hallå. Haha, oj det var visst ett tag sen jag skrev, men det var iofs ganska medvetet också.
Har känt att jag inte haft så mycket att blogga om och har väl inte heller varit på mitt bästa humör de senaste dagarna. Så kan det va. Förstår inte att "alla" har så mycket att skriva om och det är ju läsbart också, alltså det är ju inte direkt tråkigt att läsa. Känner inte att mitt liv är så intressant just nu att det intresserar andra om vad jag gör varje dag.

Lite har det väl hänt iaf. Karln har nu tillfrisknat och är tillbax på jobbet och jag blev inte smittad, tjoho!!
Så nu har vi bestämt med Thessan och Henke på lörda igen för typ 5? gången sen innan jul, hoppas ingen blir sjuk igen bara men denna gång ska det väl gå vägen!!
På fredag kommer min mor och Janne in också och vi ska käka lite. Var hos mamma och Janne o hälsade på i söndags en sväng och fick äta en supergod rotfruktsgratäng som mamma hade gjort, vi bjöd även upp Tommy o hans pappa också. T:s mamma var iväg en sväng så det var bara hans pappa hemma så vi tyckte det var en bra idé, jättetrevligt hade vi iaf.
Kul o se att mamma verkar må så bra efter allt, visserligen går det väl i perioder men nu verkar det och ser ut som att hon mår och det är skönt att se, hoppas det håller i sig.

Alla hjärtans dag var det ju också i lördags. Då gick vi ut o åt på Cromwell House och tog en oss varmrätt, pepparstek och planka. Mätta o belåtna gick vi hem o myste lite i soffan, så kvällen avlöpte väldigt lugnt o skönt.
Fick faktiskt blommor av min karl som han hade varit iväg o passat på o köpt medan jag var hos syrran. Själva tog syrran o jag chansen att ta en promenad och jag passade på att inhandla en liten blomma jag också till honom.
Så himla dyrt, 69:- för en ros liksom och jag såg en bukett med 5 rosor i tror jag o lite annat trams för 469:-. OTROLIGT!!!!! Tycker inte att man behöver lägga ut så mycket pengar på rosor eller andra blommor heller en dag som den såvida man inte firar nåt väldigt speciellt kanske men då kanske man kan köpa nån dag innan.
Jaja, en liten blomma kan man väl unna varandra iaf. T hade faktiskt slängt ut pengar på röda rosor till mig medan jag köpte en rosa gerbera och en gul ros, tycker enkelt och mycket färg är fint.

Riktigt fina

Enkelt o sött

(tyvärr ska väl tilläggas att mina idiotkatter, eller iaf ena, har kommit på att det nu finns blommor i hemmet och på köksbordet och får man inte tillräckligt med uppmärksamhet som t ex kl 03 på natten eller har lust o vara riktigt jävlig så hoppar man upp o välter ner allt o gnager lite på de fina blommorna så stackars matte får rasande torka upp, vad som känns som,1 liter vatten)

När syrran o jag var ute såg vi även en fin kisse som njöt av det fina vädret också.

Min fina skugga kom med också.

Ja jag vet inte, det händer inte så där jättemycket i vardagen annars. Michis, Leo och Dexter var här uppe i måndags kväll o underhöll oss medan vi bjöd på våfflor.
Var hos Michis en liten stund idag o slurkade på en kaffe. Michis är så go o överöser en med komplimanger så man inte vet vart man ska ta vägen eller vad man säga....blir så ställd o bortskämd. Du är allt en raring du Michis ;oD

Nu har nog mitt pasta vatten kokat bort säkert bara för att jag sitter här, tänkte jag skulle skriva färdigt men tiden springer iväg....
Lägger ut lite mer bilder bara innnan jag avslutar. Hoppas ni alla mår bra o så. Tar mig en koll på er blogg lite senare, måste som sagt ta hand om maten nu.
Kram

Pappas stora akvarium med de stora fiskarna, eller iaf den där hajen. Svart ???? nånting, jag kallar den för rabarberhajen för namnet låter som rabarber. Barber haj eller sånt....strunt samma, stor är han iaf o större blir han, lite till iaf.


Söta Missy sitter o halvsover. Hon har en så rolig ställning, hon sitter väldigt ofta så där o halvsover eller tvättar sig.

Naturligtvis fastande den vita ankan på bild igen.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Saknar dina blogginlägg. Kram

2009-02-18 @ 20:23:21
URL: http://cissisvardag.blogg.se/
Postat av: Michis

Men hallå, klart man måste säga när man tycker att en vän ser alldeles strålande ut!

Det gör jag för att jag tycker om dig, bara så du vet! :-)

2009-02-19 @ 19:21:52
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Thess

Michis: Gullig du :o) Klart jag vet det och jag tycker om dig med :oD

Kram

2009-02-20 @ 19:43:30
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0