Bedtime :)

Haha, på tal om Bedtime, har ni sett Bedtime stories med Adam Sandler?? Älskar den där lilla  hamstern med de jättestpra ögonen, den påminner om våran katt Missy, haha. Vi satt o asgarva när vi såg den.

Idag har jag sovit från o till hela dagen. Det blev en sväng till syrran imorse när jag gick av. Satt där och klunka kaffe till 09, stack hem i regnet, duscha o tvätta hår och fräschade upp mig, såååååå lovely :D
Sen vart det sängen. Klev upp rätt sent, damsugade och diskade så man hade gjort nåt vettigt iaf, somna i soffan och nu sitter jag här efter att ha tittat på Fringe ;)

Inatt när jag arbetade och vi gick ronden och klev in hos en herre sa han o tittade på mig; "va söt du är,  du var jättesöt idag", hihi. Ja de är inte bara jävliga pensionärerna utan de kan faktiskt vara rätt gulliga också.
Så här såg jag ut iaf när jag jobbade natt (det är dock taget här i hemmet imorse) har normalt sett blåa ögon :P
Jaa men visst är jag väl söt?? :P :P Det måste ha varit mitt hårdband som gjorde allt, hihi.


Kom ni ihåg att jag sa att jag bakade muffins, kanel o äpple med crumble på??

Den ser väl kanske inte världbäst ut här, den ser ganska kompakt ut faktiskt, hmm.
Ja men de är väldigt goda iaf. Tänkte ge er receptet för er som känner er manade att baka :)

Muffinssmet grundrecpet:

100 g smör
2 st ekologiska ägg
1.5 dl strösocker
 1 tsk vaniljsocker
2 dl ekologisk mjölk 3%
 1 st citron, skalet
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
Fyllning:
3 st stora äpplen
1 msk smör till stekning
2 msk strösocker
 2 msk malen kanel
Smuldeg:
75 g kallt smör
2 dl havregryn
 1 dl vetemjöl
 1 dl strösocker

Tips:

När det står varmluftsugn i receptet, men du bakar med vanlig ugn, höj temperaturen i din ugn med runt 20- 25 grader så blir det bra.

- Receptet är beräknat till ca 8 stycken stora eller 12 stycken små muffins.

 

Gör så här

1. Sätt ugnen på 175 grader varmluft om du vill göra stora muffins, och 200 grader varmluft om du vill göra små. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst. Rör ner smält smör, mjölk och rivet citronskal.

2. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och rör ner i smeten. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt.

3. Skär äpplena i klyftor. Stek dem i smör, strösocker och kanel. Låt svalna.

4. Blanda äpplena med muffinssmeten och fyll formarna till 2/3 med smet.

5. Tärna smöret och nyp ihop med havregryn, vetemjöl och strösocker i en bunke.

6. Strö lite smuldeg på toppen av varje muffins.

7. Grädda i cirka 20 minuter om du gör stora muffins, 12-15 minuter om du gör små.

 

(jag ställde mina muffins (stora formar) mellan mitten och längst ner och gräddade dom i 19 min på knappt 200 grader men de vart kanske en aningens torra så kanske 18 min eller nåt sånt. Man får testa sig fram.

 

Sen vill jag tillägga att det vart jättemycket smuldeg över fast jag hade vräckt på med sånt på mina och det ska nog vara lite mindre på dom än va jag hade så jag skulle kunan tänka mig att jag gör lite mindre, kanske rent av hälften av det som som står på smuldegsreceptet.

Nu ska jag sova gott folk.
Puss på er och hoppas vi får en trevlig fredag UTAN regn!
Kram

Kommentarer
Postat av: laila

tack sötnos :D okey :P jag kom precis hem från krogen, själv då? =)

2009-07-10 @ 03:56:41
URL: http://blog.lailaaziz.com
Postat av: josefina

Aa visst var det mysko men detvar väll bara en tidsfråga innan dom skulle börja snacka om att han går igen antar jag men dom kommer väll attt analysera det där

2009-07-10 @ 06:21:26
URL: http://josefinaljus.webblogg.se/
Postat av: Mr. Incognito

Det låter som du har haft fart unde dagens gång, förutom när du sov:P

mmm det ser gott ut, du får gärna komma hit o baka hehe:) e så kass och har noll tålamod när ma n ska baka:P Bor du och din syster nära varandra, el bor hon nära din arbetsplats?



sv; hihi jo vi har det varmt o skönt här:) hoppas ni oxå får fint väder under helgen:)

Jo det kan jag tänak mig, skulle vara nice, hehe jo sen privatlivet får man ta sig an om när man e ledig hehe:)



va blir det för skoj denna fredag?



Kram:)

2009-07-10 @ 09:10:56
URL: http://sinnerz.blogg.se/
Postat av: Erika Drake af Hagelsrum

Ja det är en bit ;)

Jaha vad roligt..ja jag får gå ner och läsa lite. Man har ju lite att ta igen när man varit borta en vecka :)

Oh det finns väl inget roligare än när tjejkompisar sitter och gaggar med vin! Kram

2009-07-10 @ 11:17:20
URL: http://justoneystadrake.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vi har sol o massor med blåst. Ha en trevlig helg. Kram

2009-07-10 @ 13:27:20
URL: http://cissisvardag.blogg.se/
Postat av: Nanna Nilsson

Det är nog inte hårbandet som gjör din skönhet, det måste vara dina ögon :) :P Kram.

2009-07-10 @ 22:00:24
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0