Lyckad kväll och sen.....

Jättetrevligt har vi haft det ikväll i Folkparken :) Som vanligt är jag seg och kom inte ihåg att ta några bilder och när jag väl kom ihåg det så kom nåt annat emellan och jag glömde bort :/ Men det var en massa folk som spelade beachvolley och dom som inte spelade (inkl. jag) drack och ett socialt samspel istället :P

På vägen hem nu, vad händer då?? Jo det kommer en igelkott springandes, mitt på trottoaren, på S:t Persg. Kraken...måste vara jättevilsen ju.
Alla som känner lilla mig vet att jag är STOR djurvän, tjuter och blir arg för det minsta lilla när det rör djur så naturligtvis så vart jag väldigt upprörd över denna söta varelse som sprang febrilt på trottoaren. T och jag försökte valla den och åtmistonde få den över gatan och in bland buskarna på vår gård så den slapp bli påkörd eller värre, typ att ungdomar får syn på han och sparkar på den :( Men han ville inte bli vallad utan valde att stanna och vägrade röra på sig.

Desperat försökte jag få T att ta den och bära den till busken men det ville han inte. "Dom bits"! sa han. Klart dom bits pucko! Men så viga är dom väl inte om man får tag om ryggen?? Eller?
Hur är det med det där egentligen? Kan man lyfta en igelkott eller är dom snabba på att bitas? Behöver man handskar?
Mina desperata försök att få T att ta den till busken med " nu kommer jag gråta HELA natten om du inte hjälper den" funkade inte så bra och natuligtvis så vill jag ju inte riskera själv att bli biten om nu sannolikheten för det är stor.
Så stackarn blev kvar på trottoaren och vad gör jag?? Jo jag går genast raka vägen hem och bloggar om det och har ångest för stackarn som är där ute, vilsen i storstaden och jag inte kunde hjälpa den för att jag inte ville riskera mitt eget finger :P

Vill så gärna hjälpa den då man inte ser dem så ofta längre mer än typ överkörda eller att man läser om dom i tidningen att ungdomar använt dom som fotboll mm. Detta var min första levande igelkott på flera flera år faktiskt
Så nu får jag sitta här i min ångest över att jag inte hjälpt den och undrar om den klarar sig........
Fånigt??? jaaa, då får jag väl va fånig då, men det är den jag är!!

Plutten.........


Kommentarer
Postat av: sandra - isabellesmamma

jag har en underbar hund.. en Finsk lapphund- världens finaste i mina ögon ;) mamma har en katt som jag tar hand om ibland :P hehe . ja det kska bli kul åp komma iväg lite.. var ju evigheter sen man var på astrid lindgrens värld ;) .

vad har du för katt raser då ?

=)

2009-07-04 @ 00:26:03
URL: http://metrobloggen.se/isabellesmamma
Postat av: Anonym

sv: haha jaa det är underbart! Nu ska de köttas!



olyckan: jaa, jag har aldrig dykt utomhus där jag inte ser bottnen. Förfarligt

2009-07-04 @ 09:39:16
URL: http://lovisanordlund.blogg.se/
Postat av: M

sv: oj så farligt har inte jag, jag har väl en "mildare" om man säger så ;)

2009-07-04 @ 10:04:39
URL: http://typiskt.webblogg.se/
Postat av: LENA

hehe ja vi hade jätteroligt :) tack desamma! kram <3

2009-07-04 @ 12:31:37
URL: http://lenakarlsen.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vad gulligt med en igelkott. Jag vet inte ens om jag har sett ngn riktig. Kram

2009-07-04 @ 17:23:11
URL: http://cissisvardag.blogg.se/
Postat av: Anonym

aahdå :) den oljan är bäst plus att jag aldrig bränner mig! Kram

2009-07-04 @ 20:12:34
URL: http://mercedesbeeenz.blogg.se/
Postat av: Anonym

det foinns både för oh nackdelar med att vara sminkad och inte.. kram

2009-07-05 @ 01:50:39
URL: http://mercedesbeeenz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0