JIPPI!

Nu verkar det fungera :D

Här kommer lite bilder från midsommar :)
Vi var ju ute hos några Magnus föräldrars hus ute vid Hökerum (Ringarum)
Det låg jättefint med utsikt över sjön, inglasad terass. Vi drack och åt mycket gott. Mganus och Sigrid stod för maten åt oss alla, vi var 10 personer, helt lagom :D












Här har jag tagit kort på katten som bodde där, som dom har döpt till Tjockis hihi.

En fin regnbåge dök upp senare under kvällen, vart fin bild med sjön o så.

Här är vi alla på vandring ner till gäststugan som Magnus och hans pappa håller på o bygger

Så här såg det ut

Och så här fint ligger det, kommer nog bli jättebra.

Hehe, även jag fastnade på bild men som tur va så gömde blommorna mig :P





Min älskling

Jag fick skjuts hem av en annan vän som skulle hem på kvällen, kände det var skönt o få komma hem :)
T stannade kvar då han skulle till sina föräldrar dagen efter men det kanske jag skrev i mitt förra inlägg :P
Midsommarafton var iaf mycket lyckad och precis lagom lugn.

Igår (lördag) bjöd vi upp Magnus, Sigrid och Fredrik på lite käk. Jag hade gjort en cheesecake  och så skulle jag göra gratäng och helstekt kött till. Men då det vart kommunikationsbrist mellan mig o T så vart det lite snålt med tid att göra gratängen då vi var tvungna att åka upp till pappa och Anki också o mata deras undelat Snutten och fiskarna, så jag tänkte att jag kokar upp potatisen en aning så det går lite snabbare sen men naturligtvis så glömde jag potatisen så den vart mer eller mindre sönderkokt :(  Skit!
T ringde och jag fick gå ner till o möta han så vi kunde åka upp till pappa. När vi kliver in ser jag Snutten kommer flygandes från deras sovrum, då har de glömt o stänga hans bur så han har vart ute o flugit i huset sen i torsdags, haha och så hade de glömt o låsa dörren ut till den inglasade terassen men det var iofs ingen fara för de låser glasdörrarna ut till tomten men iaf. Så det tog lite tid o få in Snutten i buren och göra ordning allt.
Iväg o köpa mer potatis, hem fort som 17 o göra ny gratäng sen kom gästerna  19.30.
De bestämde sig för att gå ner o hyra film, violket tog en halv timma för dom och under tiden hade vi haft köttet i ugnen den tid vi brukar ha så jag trodde det räckte. Men när de äntligen kom tillbaka och vi skulle äta så skär vi i köttet och inser att det inte alls är klart så vi får vänta ytterliggare 10 min, suck.
Men det vart mycket gott och gästerna nöjda, men vilken dag, så typiskt, haha.

Idag är det lugnt lugnt, vi har vart med våra vänner på Halvar´s och tagit en glass, vi funderar på att ge oss ut o jogga fastän vi inte orkar och nu regnar det här så vi får väl se.

Nu börjar en ny vecka. Hoppas ni får det bra då. Kram o puss




Kommentarer
Postat av: Nanna Nilsson

Visst är det underbart när "det rör på sig".Hellre lite kaos emmellanåt än inget alls. Fick ni torka mycket fågelskit? Skön o lugn o god midsommar här också. Kram Nanna.

2009-06-21 @ 23:55:04
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0