Full? Jag? Inte värre än nån annan iaf :oP

Haha, Anneli tyckte jag skulle skriva lite om vad som hände på båtresan men stannar inte det som hände på båten på båten?? Hahaha, näävars.
Jag skrev inget i måndags för jag hade inte tid helt enkelt.
Båtresan gick lugnt o städat till. Bussresan dit är ju inte så där jätterolig men den funkar, vi tjejer satt på nedervåningen och killar fick sitta där uppe då det var lite ont om plats men det var lika skönt det, hehe.
När man kommer fram får man ju stå och vänta i 150 år för att ens komma ombord + att Julia och Fredrik inte hade kommit så vi fick sitta och vänta på dom i ca 1 timma men vi hade ju tur med vädret :o)
När vi satt utanför så satt det ett killäng några meter bort och söp och en av deras polare var redan plakat och låg däckat på marken och en av dem hällde öl på han, sjyssta polare va?!
Sen helt plötsligt så hade de försvunnit men polarn lämnade de kvar för lite senare kom en tjej ut, vakt eller nån typ av anställd iaf där på vikingline och försökte få liv i han och efter mycket om och men så ställde han sig upp och ringla bortåt på mycket ostadiga ben men hans polare syntes inte till så han vart väl dumpad.

Till slut efter mycket trängsel och väntan kom vi ombord, leta oss ner till ankardäck i små trånga hytter, krångla oss upp igen och spanade på folket lite och kolla in båten innan det var dax för att käka.
Maten är som vanligt mycket och väldigt god, tummen upp för det,

men man missar typ hälften eftersom man redan på andra varvet  är proppmätt och ska försöka krångla sig i de nyinköpta kläderna till kvällen.

Efter att ha käkat så letade vi oss fram till Taxfree´n som var den dåligaste jag varit med om.
2 sorters cider, äpple och sen nån skogsbär eller nåt och så hade de 2 st baccardibreeze som kostade, hör o häpna:
22:- st AAAHHHH!

Och inte hittade man nåt vin heller som lät så där supergott till nåt vettigt pris och godiset var svindyrt! Stefan hittade öl som på bolaget kostar 20:- st ca och här kostade den hela 40:-
Nää det vart inte mycket handla där inte!
Det enda som de var bra på där var tydligen whisky för de som gillar det.

Suck, väldigt besviken vart man för man hade ju tänkt att åtminstonde köpa hem lite godis till oss själva och folk men det vart typ en påse blandad marianne och nån påse med lakritz.
I baren däremot hittade vi en drink som heter Razzer som var typ baccardi razz och nåt mer och färska hallon, super duper gott och kostade bara 40-50:- för en 4:a, helt ok så den vart det ett par av och så slank det ju ner en o en annan shot också som folk köpte, haha. Så lite rund om fötterna vart man men inte så där superduper farligt, mådde klart mycket bättre dagen efter än väntat även om inte magen höll med, hihi.

Lite trist dock när man åker på sånna här kryssningar och man är ett gäng att man lätt tappar bort varandra och tiden går åt till att leta efter de andra ibland men så är det ju.
Ett till plus denna  resa var att jag faktiskt slapp uppraggningar, det kom en kille som frågade om jag ville dansa men jag tackade nej men sen vart det inget äckel som kom o hängde så som de brukar ha en förmåga att göra.
Syrran hade däremot en som hängde efter henne ett tag men han bytte till en annan tjej som han trakasserade när han märkte att syrran hade flera kompisar omkring henne,puh!

Kvällen var mycket trevlig iaf, liksom så där väldigt lagom :o)

Dagen efter är man ju lite sliten och man vet inte riktigt vad kl är när man vaknar i en fönsterlös hytt, men eftersom ingen annan än knackat på så antar man att det fortfarande är ganska tidig fm eller så är alla jävligt bakis!!!
Tror vi kom upp vid 11 iaf eller om det var tidigare, käkade lite frulle och njöt av utsikten i skärgården.
Segt blir det och man väntar mest på att få komma av och hem.
Under tiden kan man dock roa sig med att glo på folk som fortfarande inte lärt sig nåt av gårdagens drickande utan fortsätter och så finns det ju de som försöker sig på kareoke och dans, sånt kan ju bli lite kul och underhållande, hehe.

Nåt annat "kul" som hände var när vi gick ner för att hämta våra väskor innan det var dax att gå av båten.
Vi hade vår hyttdörr öppen och så hade de som bodde rakt över oss, vilket var en tjej o en kille i vår ålder.
Rätt va det är så hör man: "men för i helvete, f-n va äckligt"! T fattade direkt att det handlade om en bakfyllefis *asg*
Vi satt o asg i våran hytt och när jag skulle gå ut ur vår hytt så kände jag den hemska odören och kläckte själv: "men fy va det luktar, är det där du?!" Killen sitter och asg i hytten samt även T som tycker det är askul! Jag tyckte det var mer synd om henne och sa att det där lever jag med varje dag och hon tyckte att det var synd om henne själv som var tvungen att gå in i hytten igen för att hämta väskorna. Hahaha, ja, bakfyllefisar är goa dom!
Det var även nån som släppte av en rackare i den långa kön man var tvungen att utstå för att komma av båten också, suck.
Så det var vår båtresa det :o)

Idag, onsd har jag vart hundvakt så jag har vart ute och gått långpromenader i regnet, ganska härligt om man är rätt klädd för det. När jag kom hem så damsugade jag och tvättade lite golv.
Händer inte så mycket för tillfället, ska i helgen iväg till pappa och Anki som inviger sin "nya" barhörna så de bjuder på välkomstdrink och lite tilltugg, det kan ju bli lite trevligt.
Nu säger min karl här också att det är kalas i sörping på lördag också så det blir fullt upp på lördag em.

Kram o godnatt på er raringar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0