Målardag

Hallå allihopa :o)
Hur har ni haft det i solskenet idag? Jag/vi har haft det underbart. Vi har målat och ätit, målat och fikat och målat lite till och grillat och ätit igen och sen bara tagit det lugnt men kl var också ca 18.30 när vi slutade måla.

Vi anlände till pappa och Anki ca 10.45 så vi kom väl igång med målandet en halvtimma senare, sen gick det undan :o)
Har en del bilder att visa och jag har inte så mycket mer att tillägga för vi var hos pappa och Anki fram till ca 22 ikväll nu så det har vart en heldag. Har suttit lite på Fb också och lagt ut lite kort så ni som har mig som vän och är med i fb får gärna gå ut o titta i mina album som jag lagt ut på diverse saker och gärna kommentera lite också ;o)

Här är syrran och hennes dotter i målar farten, men dottern tröttna snart och gick in.

Här väggen jag målade, det ska alltså bli från vitt till grönt

Anki var i pysslarfarten i trädgården och när hon inte styrde där så var hon vår kock som serverade oss god mat o dryck under dagen och kvällen.

Pappa målar och står i

Mr T var i farten på andra sidan

Här är bildbevis på att jag också faktiskt målade och inte bara sprang runt o drack vin o tog kort, haha
(usch, ni får försöka ignorera mina vita ben, brrr)



Visst blev det fint?? Allt det som var mörkblått, på listerna så att säga, vart ju rött och resten grönt. Väldig behaglig grön färg, nästan lite grå ton i den.

Här mumsar vi mat

Potatis, tzatziki, Rhode I, bröd mm

kött o grillspett

Till efterrätt vart det rabarber paj med kardemumma, mumsigt! Fast jag föredrar faktiskt bär i paj, tycker det blir lite väl syrligt med rabarber, sånna fall får det va mycket paj och mindre rabarber och mycket vaniljsås, that´s the way I like it :oD

Nu ska jag ta o knoppa. Karln ligger ned redan, han ska upp o jobba imorrn. Själv ska jag ner på stan o fika med Malin och styra lite.
Kram o godnatt på er


Kommentarer
Postat av: Therése

Ååå vad jag ogillar uttrycket "kaaarl", känns så Valdemarsvik. Tom fjortisarna kallar ju sina killar med moppe och fjunmustasch för kaaarlar. :(

Men jo, det känns bra att ha M tillbaka från sin 4-dagarstripp. :)

Jo, är ju bra grejer att hålla motionen levande. Det funkar inte att sitta still även på fritiden när man som jag jobbar på kontor. Läste om dina motionsrundor - very impressive! Att springa är verkligen inte min grej, men jag blir impad av de som finner kraften! :)

Att måla är ju också en bra motionsform faktiskt. Skönt att vara utomhus också.



Kram!

2009-05-22 @ 10:25:59
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Anneli

Duktiga ni varit. :-) Japp rabarberpaj ska först sötas med rätt mycket socker o gärna lite finhackad vit choklad. Sen brukar jag göra dubbel sats med smuldeg o lägga på... o så mkt vaniljsås såklart. :-P

2009-05-22 @ 10:35:56
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Vill du bli veckans blogg?

sv; tackar :)

läget? :)

kram

2009-05-22 @ 13:39:00
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Vill du bli veckans blogg?

sv; haha, ja nu är det ju faktiskt bättre med bakfyllan :D

2009-05-22 @ 14:27:08
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Vill du bli veckans blogg?

sv; ja verkligen :D

är lite kär i han faktiskt ;)

2009-05-22 @ 22:16:34
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0