Massor av mat /uppdatering

Vilket kanonväder det har vart idag, underbart :o)
Vi har vart till Ringarum till mamma och Janne. Mamma fyllde ju år för ett tag sen så vi åkte ner för att käka lite o så.
Vi var också nere på Valdemarsviksutställningen uppe i ishallen.Finns väl lite smågrejer men inget som är nödvändigt o ha, det var nog dyrt också. Men det bidde iaf 4-packen jordgubbar, de 4 som var kvar så jag fick dom för 80:- men det är ju inte ens en liter så lite dyrt är det fortfarande. Fanns billiga belgiska men vem vil ha det när det finns svenska.
Belgiska kan man väl köpa om det är kris eller om man ska väldigt många till tårta eller likn.
Ringde Anneli också för att chansa o se om de sprang omkring där nere men det gjorde dom inte.
Hon var snäll o fråga o jag hade tid o komma upp en sväng men, as usual, så var det lite tidspressat, vi har tvättstugan ikväll o den vill man inte missa för då får man vänta en vecka till och jag ska ju jobba lite nätter de 2 kommande veckorna här nu.

Väl tillbaka i Ringarum igen så hade mamma gjort massor av mat, glömde naturligtvis, som vanligt, ta kort. Men hon hade gjort 2 sallader. En på coctailtomater, feta, bladspenat.....hmm det var kanske bara det i den, den var kalasgod iaf o en med vitkål, morötter o annat gott. Choritzokorv, fläskfilé, kyckling, lök, vitlök, paprika, potatis, blomkål och minimajs o så lite kalla såser. O så hade mamma fått för sig att vi skulle äta med kinapinnar med vilket faktiskt gick riktigt bra för T o mig, hyffsat för mamma och syrran, Janne o syrrans dotter gav upp o tog gaffel, haha.
Till efterrätt vart det mamas special, urgröpta apelsiner fyllda med vaniljglass och så vispad äggvita uppepå, grädda i typ 275 grader bara nån minut så blir det som maräng, kalasgott :o)

När vi åkte hemåt (lite smått stressade) så hamnade vi naturligtvis i bilkö, redan vid Kulla, shit alltså!
Men det rioligaste är att när man kommer till sörpings sista rödljus så är det knappt inga bilar så det är mitt i sörping som det hakar upp sig känns det som. Vi slapp iaf broöppning, då hade jag blivit galen.

Så nu har jag slängt in en tvätt, T är iväg med syrran och hämtar en tv som de ska få, eller syrrans dotter ska få den i present av T. Det är ju snällt. Det är vår kompis M som ville bli av med den och skulle inte ha nåt särskilt för den så då tyckte T att hon skulle få den.
Beroende på när T kommer tillbaka så kanske det blir en sväng upp till Vrinnevi och jogga lite. Skulle va skönt att få röra lite på sig, kommer ju inte bli nåt gående eller joggande nu när man jobbar natt.
Det är väl det som är det tråkiga med att arbeta natt, att man inte orkar nåt på em.
Man går till jobbet ca 20.30 kommer hem strax efter 7 på morgonen, kanske somnar vid 8-9 o så förhoppningsvis så sover man ju till 2-3 och så käkar man lite, kollar lite tv under tiden, sen vill man kanske försöka vila ett tag till innan det är dags för  nästa pass så man orkar, det är ju ändå en omställning för kroppen varje gång man går på nytt veckopass.
Men sen får man försöka gå upp skapligt, så där vid lunch på torsd när man gått av sista passet, alt att man inte går o lägger sig alls men det brukar skita sig när kl är typ 11. Men nu på torsd har jag bestämt med Malin att vi ska gå o luncha, vart ju inget Igen i fredags så vi får väl se.

Så ni får väl räkna med att det inte blir så mycket bloggande förräns i slutet av veckan igen tror jag, lär väl inte finns så mycket att skriva iaf, typ äta, sova jobba, sova, äta, sova lite till o jobba igen, haha.

Kramis på er mina vänner

Här förresten är en bild på mitt gamla hyreshus i viken från gården sett. Jag bodde längst bort mot berget och högst upp. Jag och pensionärerna och så katten Ludde som har sin sovplats o mat i mittenporten. Mamma och jag gick upp dit medan Janne gick in o spela på hästar för att se om Ludde fanns kvar. Ingen katt men matskål o plats fanns kvar :o)

Här är på väg till T:s föräldrar, baksidan av Kanin-Britts gård, ser mycket finare ut i verkligheten när man ser alla gula maskrosor o så.


Väl hemma så möttes man av Missy, våran handskefettishist (eller hur säger man?) hon älskar husses handskar, dom kan man kasta iväg o så springer hon efter o så ligger hon o gnor o har sig, haha, knasan.
Den andra hoppa upp här nu i vanlig ordning o la sig ovanför tangentbordet ;o)



Uppdatering:
Vi gav oss ut o jogga som jag sa att vi evt skulle göra och jag blir så glad om även också lite arg.
Första gången vi jogga och gick, gick det på 52 min, 2:a gången 49 och idag hela 44 min, tjoho! Det tar sig men det är Riktigt tungt vissa bitar och ibland känns det skitbra rent ut sagt, man hittar flåset och känner knappt nåt i benen och känns som man kan springa hur långt som helst men sen helt plötsligt så vill inte benen och man blir sååå jäkla arg för man bara vill ju orka!!! Men vi sprang faktiskt merparten av vägen idag tror jag, även om det går i pensionärstakt som jag kallar det :oP men idag ökade vi också takten emellanåt. Ska försöka ge oss ut imorrn också vid lunch :o)
Nu gott folk ska jag ta mig en drink, en Baccardi Razz med sprite och frysta hallon, mumsfillibabba :oD och mumsa på färska jordgubbar. Men jag ska hoppa in i duschen först och sen hänga upp lite tvätt.
Godnatt :o)

Kommentarer
Postat av: Anneli

Duktiga ni är. Jag är också lite sugen på att börja jogga lite i elljusspåret här men det verkar inta va nån av mina systrar som är så sugna på o hänga med o ja skulle inte vilja skena med nån smal rackare. :-P Hehe gött med en spontandrik sådär. :-)

2009-05-25 @ 00:54:21
URL: http://heartofanneli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0