pizza

Ikväll kommer älsklingen hem och jag tänkte göra hemlagad pizza. Fast idag var jag "lat" och köpte färdig pizzadeg med god tomatsås, sen får det bli b la färska champinjoner som de hade jättebilligt på Hemköp o kanonfina var dom så jag köpte ett lass.
Annars har jag försökt promenera idag men det gick så där. Tror jag antingen har sträckt mig i nån muskel baksida bäcken/rumpa eller så är det en stor knut eller så sitter helt enkelt mitt bäcken på sniskan, det har ju hänt förr.
Jaja, ont gör det iaf när jag ska gå, lite fortfare alltså, typsikt!
Var borta hos syrran i fm och hjälpte henne med internetbanken som hon nyligen införskaffat sig.
Tycker det är så jäkla bra med det för då kan man se alla pengar som kommer in 1 dygn innan och så ser man alla köp man gjort, alla överföringar om man för sådana mm mm.
Himla smart och väldigt smidigt och ett bra sätt att hålla koll på ekonomin.
På söndag vankas det kalas, T:s största brorson fyller  år, jag hoppas på smörgåstårta, mums!!

Nu har jag duschat och ska styra lite här hemma med små saker.
Hoppas ni får en trevlig fredag.

Ja just det, när jag var ute på min promenad så hittade jag ett helt gäng med änder strax ovanför åbackarna.
Såg så kul ut med hela den flocken och så alla var vända mot mig närjag stannade och började gå mot mig men eftersom kameran är så seg att få igång i mobilen så hann de vända riktning. Vet inte om de insåg att jag inte hade nåt bröd med mig :oP

Eftersom jag också lyssnade på  min bok så verkade inte zoomen fungera, typiskt och jag ville inte riskera att de alla hann o försvinna ur bild så jag tog ändå men det blev visst inte så bra.
När jag sen gick över bron hem, där vid fängelset, satt det en hel radda med måsar och det såg också festligt ut så jag var tvungen att ta en bild på det också.

Hmm, fast det är klart, på bilden här så ser det ju inte så kul ut....hmmm...men det var himla festligt att se dem på rad, även en bit in på andra sidan satt de också så det var fullt av dem. Vet i 17 va de hade i planerna. Kanske årsmöte eller nåt inför våren? haha
Fast ni måste ge me er om att det ser ganska kul ut ibland när man stöter på fåglar så här, man undrar ju va de gör, va de tänker och varför alla samlas just där.

Kram

Kommentarer
Postat av: Michis

Men så klart vi ska ta en fika! Säg till när du vill och kan, jag är ju ledig för det mesta än så länge!

2009-03-20 @ 19:24:26
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Anneli

Hehe, du verkar ha en förkärlek för fåglar du. :-)

2009-03-20 @ 21:23:58
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Thess

Anneli:Haha, nää men när man går i åbackarna finns det inte så mycket annat djurliv och änderna är ju ganska söta när de kommer vaggandes ;o)

2009-03-20 @ 22:56:23
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0