nattsudd

Nu var det ett tag sen jag var här inne och skrev någe men det blir så ibland för nu i juldagarna har det vart så fullt upp med matbestyr och annat att man inte orkat tänkt på att blogga.
Julen har iaf varit kanon. Som vanligt, fast vi skar ner på maträtter, så sluta det med att hälften inte ens åt varmrätt och ingen åt kanel kakan jag gjorde för det va ingen som orka men alla fick med sig en bit hem och den hörde jag vart godkänd ;o)
Dagen började (julafton alltså) med att jag åkte till syrran på morgon när T ändå skulle till sina föräldrar, så jag passade på att åka med bort så vi fick med mat o klappar o allt.
Vi lockade håret och gjorde oss fina och hade det trevligt och syrrans enda julönskan slog in just den morgonen när jag kom: det snöa!
HELT OTROLIGT!!!! Det kom ju inte mycket men det snöade iaf på självaste julafton o det betyder sååå mycket och man blev så himla glad och äntligen infann sig julkänslan lite granna.
Pappa kom o hämtade oss kl 13 o vi åkte till farmor och farfars grav för att tända ett ljus, åkte sen vidare hem till pappa och Anki där vi styrde med diverse saker och fikade tills det var dags för Kalle Anka.
Hörde att vissa tittare blivit upprörda över att Lasse hade en lila slips och att det var lila i studion med en lila gran.
Jaa, det är inte som när Arne satt där men tiderna förändras o så är det ju, måste man gnälla bara för gnällandets skull eller? Suck! Arne fick ju iaf va med på ett hörn o det betyde mycket för en annan som är uppväxt med han.

Kvällen löpte smärtfritt vidare, kl 19 kom min älskling och vi öppande paket.
Vid 22-hugget var alla trötta och nöjda så vi drog oss hemåt, skjutsade hem syrran o P först bara.
Fortfsatte mysa o öppna paket när vi kom hem.
Av min syster fick jag ett jättefint halsband som hon köpt så hon bidrog till Röda korset eller likn, fin julklapp.
Jag fick en jättefin hårspänne-/klipps, en fjäril i svart med glitter på av syrrans dotter,
av pappa och anki och brorsan fick jag en digital äggklocka med magnet, den sitter på kylskåpet, som jag önskat mig, ett presentkort på New Yorker, brödpenslar i silikon som jag också önskat mig och av min älskade fick jag:
en mortel (för det har jag velat köpt sen en tid tillbax)
5 st Rocher. För er som inte vet så är det ett litet "exklusivare" godis som kostar allt från 40-60:- asken med 12 eller 16 bitar i. Det är ett godis jag bara älskar :oD Så go är han.
Jag fick bodybutter, liten rolig "all"massage på 3 ben som kan användas till...jaaa säkert mycket och mer än vad som är tänkt :oP  Lovikavantar fick jag också och Sex and the City-filmen, extended version förstås och ett par kanonfina örhängen som jag hoppas jag kan ha trots att det ska va äkta silver, vi får väl se.

Jo jag är så nöjd så, fast iofs.......; ingen ring i år heller.... :o/ Jaja så är det. :oP
Nu är det lugnt fram till nyår vilket inträffar på onsd så lugnet varar inte mer än nån dag till för vi ska ha 14 gäster här hemma med mat till alla också, hur nu det ska gå men det funkar nog.
Hoppas ni har en trevlig helg och att ni fortfarande slipper äta massa julmat utan en massa annat gott istället.
Godnatt o kram

Kommentarer
Postat av: Michis

Oj, stort nyårsfirande!

Vi ska nog ta det lite lugnare, blir ju inte så mycket party party med en så liten bebis. Till nästa år kanske vi kan ha barnvakt åt honom och faktiskt fira lite på mer vuxet sätt!

Jag hälsade, så nu ska jag hälsa tillbaka.

2008-12-28 @ 14:50:19
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hej! Vilka fina julklappar du fick. Alltid kul med paket. Ha det så bra. Kram

2008-12-28 @ 15:53:12
URL: http://cissisvardag.blogg.se/
Postat av: Anneli

God fortsättning på dig. Låter kul men lite stressigt på nyår för din del men du verkar ju gilla o pyssla med matlagning och kalas så det ska nog gå bra det där. :-)

2008-12-28 @ 23:52:11
URL: http://heartofanneli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0