Irriterad, nån mer?

Satt och såg nu på "unga mödrar" som jag aldrig annars brukar se på, såg ett halv avsnitt förra gången i brist på annat och nu för att jag inte orkade byta kanal. Vilket fall som helst så vart jag så irriterad på ena paret (för er som ser på det så menar jag den blonda späda tjejen som röker och den smala killen).
För det första så röker hon INNE!!! Jag som själv är en gammal rökare har väl inte nåt emot om folk röker så länge dom inte blåser rök på mig (gilar det inte nu eller då när jag rökte) eller andra och framför allt röker framför barn eller när dom har småbarn med sig. Det ser så jäkla illa ut när man kommer med ciggen i ena näven och en barnhand i andra eller tar upp ungen och pussar honom/henne direkt efter man har fimpat. Och alla som är rökare (och icke) vet hur jäkla illa det luktar om man röker inne, vedervärdigt, rökte aldrig inne, är man så "dum" så man röker får man frysa arslet av sig på balkongen!!!!!!! Och så tvättar man händerna efteråt om man har möjligthet.

Mmm, det var ena grejen jag irriterade mig på, den andra var städningen.
Idag skulle tydligen hennes mamma komma på besök och hon brukar tydligen klaga på att det är skitigt/stökigt hemma hos dom, vilket det faktiskt var, ser ut halvt som halvt som en svinstia och tjejen har mage att klämma ur sig: "ingen i familjen kommer och hjälper till och städar"! MEN HALLÅ!!!! Min mamma kommer väl inte hit och städar åt mig, eller min syster, T och jag städar själva. Bor man själv får man väl städa själv. Hur svårt kan det va. Hon kläckte också: "vet inte, det blir väl så, det är ju så tråkigt att städa". NÄHÄ, menar du?! Jag tycker väl inte heller att det är så kul men om man håller efter och plcokar undan efter sig varje dag så blir det ju inte så stökigt och så får man väl bestämma att man har en rejäl städdag en gång i veckan då man dammar, passar på att stryka tvätt (om man nu gör det) tvätta golv osv.
Jaja, blev så irriterad bara så jag var tvungen att avreagera mig lite.

Diskuterade barnvagnar igår också med Michis och de verkar ha bestämt sig för att köpa sig en ny vagn från Emmaljunga, säger jag rätt då? Dyrt, men det är väl kul om man anser sig ha råd.
Började då på skoj fundera på vad man får för ca 6500:- på begagnade saker så jag började leta på blocket på barnsaker och det fanns ju massor av fina grejer som knappt inte var använda alls som de nästan "skänker" bort.
Det här va vad jag hittade för ca 6500:- iaf.:

BeSafe iZi Sleep med solskärm, svart, 600:-
Barnstol, Svanen: 500:-
Vit spjälsäng: 600:-
Vagn, Emmaljunga Edge Duo Combi Sportchassi-05, 3500:- (riktigt snygg, önskar det vore dags för mig så jag kunde köpa den)
Bärsele, Babybjörn , Baby Carrier Active, ger extra stöd för ryggen när du bär barnet. Färg svart/ röd,  600:- (också riktigt riktigt fin)
Skötbord, Babyproffsen 500:-
Skötväska: 300:-
SUMMA: 6600:-
Tycker jag var ett bra pris iaf för alla dessa grejer som dessutom  var kanonfina. Men sen är det absolut inte nåt fel i att vilja ha nya grejer men bara det att alla har inte råda och vissa saker kanske man köper nya och vissa saker köper man kanske begagnat. Ville bara visa vad jag hittade för fina saker för det priset :o)

Om en timma är det dags för Desperate Housewives :oD Så jäkla bra, t.o.m karln kan roa sig med att titta på det och Men in trees på onsd tycker han också är lite småskoj ibland om han sitter vid tv:n.
Njäää, godnatt på er allihopa, hoppas ni får en fin dag imorrn.
Kjamizzzzz



Kommentarer
Postat av: Michis

Jag vet. Vi har ju visserligen råd, men samtidigt börjar vi fundera på att kolla lite mer innan vi bestämmer oss. Min bror hade köpt en sprillans ny vagn med alla tillbehör från nån grossistsnubbe i Åby för 2900:-, det är ju onekligen rätt mycket pengar däremellan...

2008-05-21 @ 19:40:29
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Thess

Hmm, var du den enda som såg detta inlägg mån tro eller hade de andra inga synpunkter, hihihi. Ibland är det så konstigt, en del kommenterar på sånt som man inte tror folk "har" någe att säga om och som nu så trodde jag nog en del skulle ha nåt att säga. Jaja, inget med det men lite roligt bara.



Jo, jag förstår er också, mycket pengar är det men är man nöjd med en sak så tycker jag faktiskt inte att det är nåt fel i att köpa den fast den kanske kostar en del :o) Det är upp till var och en.

Kramiz

2008-05-22 @ 09:51:21
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Michis

Ingen aning hur det är. :)

Men det kanske är så att de andra inte känner att de har något att säga? ;)



Jag vet inte, vi ska ut dit och kolla idag ändå på Babyproffsen och se ifall det är billigare priser, är det inte det så lutar det nog åt att vi kör på en begagnad vagn sen.

2008-05-22 @ 17:45:45
URL: http://michis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0