Massor av bilder

Lovade ju er lite bilder så här kommer de.
I lördags var jag ju hemma hos Thessan och Henke och hjälpte till att göra smörgåstårtor inför dopet.
Passade då på att kolla in fina dopklänningen som Thessan och Jessis mamma faktiskt sytt själv, den är så underbart fin och svårt att tro att ingen "professionell"/utbildad har gjort den.
Det är är en som ska gå i arv sen är  det tänkt så man kan ta bort rosetterna och bandet och byta ut dessa.





Hon hade även gjort en tröja/blus som lilla M skulle ha efter dopet o Thessan hade köpt vita strumpbyxor till.



Här en av de smörgåstårtor som jag garnerade, vart riktigt fin efter mycket om och men.
Jag satt o skar brödet (tog bort kanterna) o Jessi slet med fyllningen och garnera de 2 första med tonfisk.
Tyvärr så var jag lite klumpig så jag glömde ta bild på hennes innan plasten kom på o den for in i kylen men det var riktigt fin så vi är två duktiga tjejer som kan ställa upp för en liten extra slant om nån behöver hjälp med smörgåstårtor, haha.
De gick rätt smidigt faktiskt, ca 3-4 timmar tog det för att göra 4 st o då hade vi aldrig gjort sånna här stora.
Tror Thessan betala 1300:- för grejerna + att hon handlade lite små saker hem övrigt o då tror jag att de skulle räcka till 5 smörgåstårtor, säg 1500:- för att vara på den säkra sidan o om man beställer skulle de ta 3500:- om det var räknat på 50 pers också så det blir ju bra mycket billigare.

Här är den jättefina som Jessie gjorde och den smakade smaskens :oD Med lite röd rom på så vart det pricken över i:t.

Här är dopblomman.

Det var väl fina bilder?! :o)
Godnatt på er mina vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0