Hur många män krävs det för.....

....att plocka upp en död kaja i en plastpåse?? Jo gott folk det ska jag tala om för er nu!
3 st!!!!

Idag så har jag umgåtts med brorsan och syrran hela em och kvällen.
Vi travade ner på stan en sväng för att umgås, fika och njuta av det fina vädret. Kan vi inte gå till det nya stället som skulle va så billigt, säger min syster.
Jo visst, svara jag.
Stod utanför Sandy´s, precis då flög det in en kaja och landa mitt på golvet i cafeét (??). Eeehhh, jaha tänker man nu, hur fasen ska man få ut en kaja ut genom den dörren då som den kom in egenom.
Djur är väl inte direkt kända för att vara smarta och se så bra när de är stressade o framför allt inte fåglar.
S¨å det börjar med att han/hon/den flyger in i ena fönsterdelen men klarar sig, landar en bit bort, vi flyttar på oss, då flyger den bort till andra delen och sen tillbaka och in i nästa ruta lite löst och landar på en bänk.
Syrran försöker gå runt så hon kan försöka se till att den flyger mot öppningen varpå den tar sats, flyger och tar en lov och rakt in i rutan, 1 m från öppningen :/
PANG sa det o fåglen landar på rygg på golvet. Reser sig inte men andas och tittar.
Jag ber om en handduk snabbt för att kunna ta ut den utifall den bara är chockad men av smällen förstår jag att den brutit nacken eller likn.
När jag fått ut den liggerd en kvar på samma sätt och gör ingen ansträngning mer än att försöka andas i ren panik.

Djurvän som man är får man själv lite "panik"  och försöker febrilt hitta nån som kan ta livet av den stackars fåglen så den slipper lida mer än nödvändigt.
Tjejen inne på Sandy´s försöker få tag på vakter via telefon men där är bara upptaget, syrran springer in i butikerna och söker efter vakt varpå Åhlen´s  anropar en som säger att han ska komma.
När syrran kommer tillbax har det gått ca 15 min, ingen vakt kommer..........20 min senare typ slutar kajan att andas och vi ser att handduken är blodig så den blödde väl från näbben tror jag så den bröt nog denfinitivt nacken.
Kraken,........
Efter att ha spritat händerna 2 ggr noga noga noga tar vi en fika, ÅÅÅHHH va fikasugna vi är nu!!!! *not*
Kanske 5 min efter att vi satt oss ner så ser vi 2 vakter komma gåendes från Lindén, stannar en bit bort o ser ut att dividera om nåt.
Båda kommer fram och jag säger: "jaha så det är ni som skulle komma och bryta nacken av fåglen som redan är död???!!!" "Men vi hade ju lunch" säger ena killen. Jaja, tyckte jag.......
Vid det här laget hade ägaren (antar jag iaf) till Sandys hunnit tittat förbi också.
Dom 3 killarna går in på Sandys och konstaterar att det är en blodfläck på fönstret där kajan flög in.
Ut kommer dom dom iaf igen o ägaren har tagit fram en påse för att stoppa fågeln i. Ena vakten tar på sig ett par skinnhandskar och den andra får en engångshandske. De står bra länge och dividerar om hur de ska gå till väga för att få i fåglen i påsen. 2 pinnar tas fram och ägaren börjar försöka lyfta kajan med dom varpå den liksom rullar runt och den ena vakten hoppar till och skriker "den tittade ju på mig". Vi asgarvar.
Ingen vill ta i kajan, jag undrar va som är så jäkla svårt, ta pås****, ta tag i fägeln och vänd påsen ut och in!
Don´t see the problem!!!!!! Var nära på att gå fram o göra det men efter ett tag lyckas ägaren iaf lyfta upp kajan emd pinnarna och gapar; "men lyft påsen då, så jag får i fågeln". Hahahahaha, ja ni, mycket ska man va med om , men det där va ju nästan pinsamt alltså.
Bara synd att man inte hade händelsen filmad med dom. Inte för att jag heller tycker det är så jävla trevligt o ta i en död kaja men man kan inte stå o hålla på o mesa så där och det va 2 vakter dessutom. Haha.
Synd om kajan bara......

Nu ikväll har vi suttit och lirat gitar hero hela kvällen lång, men nu har de begett sig hem och det är snart dags att sova lite för vi ska upp skapligt och bada och sola :D

Pussar på er och ha en toppenlördag.

Kommentarer
Postat av: Erika Drake af Hagelsrum

Haha de kanske var rädda för fågelinfluensan! :D

Sv: Jaså okej, då förstår jag hehe.

kram

2009-08-08 @ 09:08:14
URL: http://justoneystadrake.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vilka äventyr ni är med om. Kram

2009-08-08 @ 21:50:42
URL: http://cissisvardag.blogg.se/
Postat av: i

förlåt för lite sent svar.. haha ja det är en bengal ! :D, ahn kosta 8000 :),

hahah ja det va super härligt & roligt i turkiet :)

2009-08-10 @ 20:11:59
URL: http://http:/presspause.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0