Lastbilsåk och familjekväll

Idag har jag varit med karln o åkt lite lastbil. Han körde Årsta idag och då är det mycket åkande och han tycker det är lite roligare att åka med lite sällskap o det har han ju rätt i.
I säng kom vi inte förrän vid halv 11 igår o det får vi ju skylla oss själva för men vi var helt enkelt inte trötta och kl 03 väckte ena illvillingen mig och tyckte matte skulle gå upp o leka o då var det ju bara ca 1 timma kvar tills kl skulle ringa så då kunde jag inte somna om så jag har varwit vaken sen 03.00 och faktiskt så känner jag mig rätt pigg just nu. Hade en svacka tidigare på em och ett jättehumör för mig själv när jag kom hem.
Blir så irriterad när folk inte använder sunt förnuft eller bara tänker göra som Dom vill, Inte vad som är smartast.
Vi hade kommit hem till norrköping och jag hade åkt iväg o handlar på Willys medan karln tanka lastbilen o så o sen skjutsa jag honom till massören vilket resultera i att jag fick kånga på alla påsar själv från garaget.
När jag kommer ner i garaget och ska svänga in på vår parkeringsplats ska en annan bil ut som står på parkeringsplatsen bakom oss och för att komma in på vår plats måste jag runda en pelare och sen backa bakåt mot hans parkering för att sen köra in på vår. När jag kommer som sagt och ska precis runda pelaren kör han ut sin bil typ 30-50 cm (han har nåt skåpbils-aktigt), jag stannar och tänker att han naturligtvis ska backa in igen så jag kan komma in på vår plats men nää, han står still, jag slår på blinkersen för att visa att jag ska in där o då slår han på sin blinkers för att visa att han ska åt mitt håll, SMARTHUVUD!!! vilket ***** håll annars ska du liksom! Så det sluta med att istället för att han backar in sin bil får jag backa bak våran bland alla pelare. Blir så trött på sådana personer som inte kan visa lite god vilja och sunt förnuft!
Nåja och sen skulle jag som sagt kånka på alla påsar upp från garaget och till lägenheten som naturligtvis var både tunga o otympliga så humöret tryte ordentligt där kan jag säga men det blev snart bättre. Suck.......

Jaja, nog om det. Jo jag åkte iaf med karl idag, tyvärr kom jag på att jag inte tog några kort när vi åkte, det var ju lite tråkigt förstås men men det är lätt att vara efterklok, inte så roliga bilder det hade blivit men hade vart kul just för sakens skull.

Hem iaf och bakade efter ett nytt recept, jätteenkelt och gick fort. Reslutatet blev så här:

Vad som är i: typ (färsk, kyld smördeg) nutella, 70% choklad, mandelmassa och lite lite rivet apelsinskal, rulla ihop, pensla med ägg o på med lite flagad mandel o in i ugnen o sen pudra med florsocker innan servering.
Vart jättegoda men de är nog godast när de kommit direkt ur ugnen och är lite ljumma fortfarande så den där krisigheten är kvar men funkar kalla också. Tog mig kanske en halvtimma max att göra 8 st.

Iväg sen direkt till syrran och gjorde sallad, sen kom mamma och Janne och mamma hade gjort sin kasslergratäng o pressad potatis som vi käka.
Hon var också så trött på sitt långa o gråa hår och tog syrrans slöa sax o böjde fram skallen och klippte själv, sen fick vi jämna till det, sen färga hon det och det var faktiskt riktigt bra måste jag säga, hon vart jättenöjd o jättefin lilla mammsen :o)
Här är när hon håller på o klipper av sig sitt hår

Syns ju inte så bra här att det är långt o grått men så här vart iaf slutresultatet

Vart mycket bättre än förut och när vi hade haft i lite spray o ruffsat till det lite också.

Janne satt o titta på o kommentera

Ja, vi käkade o hade jättetrevligt iaf.
Syrrans katt Helge låg under tiden utslagen i badrummet vid elementet och hade skönt

Nu är jag hemma o tänker nu sätta mig i soffan o slöa. Karln han ligger o sover i sängen redan sen säkert ett par timmar tillbax, trötter är han. Men det är väl lugnast så, då får jag titta på vad jag vill, hehe.
Hoppas ni alla haft en bra fredag. Kramis

Kommentarer
Postat av: Cissi

Janne fastna på ett kort i alla fall ha ha. Då förstår jag att du var trött efter lastbilsfärden. Kram

2009-02-21 @ 07:32:13
URL: http://cissisvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0