Förkyldning och en gnistrande morgon

Sitter nu här och kl har passerat 00.00, natten till torsd. Det är min sista natt här, iaf för den här veckan sen får vi se om de behöver mer hjälp, det är ganska många sjuka här, både boende och personal så...
Själv sitter jag och snörvlar (men "knack knack ta i trä" inte så väldigt mycket än) sen ett par dygn tillbaka och det har tyvärr inte blivit bättre utan det är nog så att jag faktiskt håller på att utvecklar en hejdundrandes förkyldning. Så nu sitter jag här och kurerar mig och min stackars hals som både är tjock o gör ont med en kopp te medan allt är lugnt på bygget.
Det är ju så typiskt att man ska bli dålig nu när man jobbar och så har jag ju tvättstugan imorrn kl 12 och det var lönt i tusan att försöka byta den tiden, fanns ingen tid förrän nästa vecka så jag måste ju upp o tvätta och på fredag har vi ju lovat Thessan och Henke att vi ska ut o käka eller om vi skulle komma till dom.
Men vi får se hur jag mår imorrn kväll, man kanske kan orka med att träffas på nåt lugnt ställe nån timma eller två och äta lite iaf om man känner att man är lite piggare, att sitta och umgås i timmar känns ju inte så där jättelockande just nu när man är som man är och inte vill jag ställa in det heller för vi har försökt o träffats sen före jul men det har alltid kommit nåt i vägen.
Nåja, det löser sig.
Imorse när jag gick av mitt pass så var det kallt och halt men det var så vackert för ALLT gnistrade så där ni vet som på tecknat film, det var så fint. Skönt att få gå hem och lägga sig när man ser att alla andra är på väg till jobbet, hehe.
Hoppas ni har haft det bra i veckan.
Kram kram

Uppdatering:
Nu är kl strax 06 och då är det endast en timma kvar tills vi får gå hem, Lotta och jag, såååå skönt för nu är jag så tung i huvudet och näsan har tyvärr hållt på o bråkat med mig, samtidigt som det är precis igentäppt måste det ju naturligtvis rinna emellanåt, suck.
Måste säga att dessa 3 nätter har varit kanonroliga, tror inte jag skratta ihop med någon så mycket i 3 nätter som med Lotta, hon är en supertrevlig tjej att arbeta ihop med och lätt att ha att göra med. Så underbart att få arbeta ihop med någon som man kommer så bra överens med.
Kul kul!
Godnatt, eller snarare godmorgon på er, själv ska jag sova såååå gott om ca 2 tim.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0