julen borta

Nu är julen äntligen borta hos oss sånär som på julgranen som ska packas ner i kartongen igen, de "vanliga" gardinerna åkte upp idag och så har jag plockat med lite gamla växter som hyacinter o så som var dags att slängas och så håller jag på o tvättar och det är massor massor, suck men det är skönt att få det gjort.
I helgen som var så träffades syrran, brorsan, T, jag, Magnus och Sigrid. Vi stack till Världens bar och käkade och sen skulle vi se The day the earth stood still. När jag skulle betala biljetterna så sa tjejen i kassan att filmen var lite repig så därför drog de av 20:-/biljett och sa följande att när filmen börjat så var det inget återköp.
Lite misstänksamma över hur mycket repor det egenligen var på filmen funderade vi på om man skulle slänga ut pengarna men vi hade ju planerat att gå på bio så..... Men hon sa att en del märker inget och en del lite så sagt och gjort köpte vi biljetterna och väntade på att få komma in vilket vi inte fick förrän 5 min innan föreställningen. När vi äntligen satt oss ner och filmen skulle börja, började man snart inse att det var FEL film!!!!!! De hade satt igång The Spirit istället så det var några som sprang ut o sa till så vi fick vänta ytterliggare 10 min och när de äntligen fått igång rätt film var den 50 cm för långt utanför duken så nån annan stackare fick springa ut igen och säga till och SEN vart allt som det skulle.
Men jag kan säga att vi vart alla besvikna på filmen, den kändes tom på nåt sätt, den innehöll inget djup i filmen, nää, iv hade nog förväntat oss mer. Trist men så är det, sånt kan man ju inte alltid veta i förväg.
Nu på fredag fyller min systerdotter 14 år så då blir det lite kalas, annars vet jag inte än vad som händer. T ska jobba natten till lördan så han kör ju 6 dar denna vecka så han lär väl va trött.

Nää, nu måste jag springa ner i tvättstugan igen om jag ska försöka hinna få allt tvättat.
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Cissi

Skönt att ta bort alla julsaker. Jag har bara julgardin kvar men den ska bytas snart oxå. Kram

2009-01-14 @ 08:40:17
URL: http://cissisvardag.blogg.se/
Postat av: Anders

Heh, det låter som en intressant bio-upplevelse. Bra att det blev rätt till sist iaf, men trist att filmen blev en besvikelse. Jag har inte sett den så jag vet inte alls vad det är för nåt... :-)

2009-01-14 @ 15:21:31
URL: http://anderstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0