Machokarlar

Utvilad o klar när karlns klocka ringde (skriver jag med en gäsp, haha) kl 07.00 så det var bara att kliva upp.
T hade jäkligt ont i ryggen igen vilket han haft nu i 2 veckor. Han var ju hemma hela förra veckan men nu var han ju tvungen att börja jobba igen vilket har funkat hyffsat tills igår kväll och imorse.
Men det är ju lite sent att sjukskriva sig en halvtimma innan påbörjat pass så det var bara att smälla i sig mera smärtstillande och jag fick smörja ryggen med voltaren o sen dra iväg.
T sa att det tungaste jobbet nu var väl att sortera upp alla paket innan han kör ut dom till stan, vilket mitt svar blev: "ja, men det är väl bara att du ber om lite hjälp när du kommer ner, folk finns det ju alltid. Har man ont i ryggen så har man och man kan bara få två svar vid varav det ena att man då iaf har frågat".
Då svarar T: "Jaa, men jobber är ju gjort för en person att klara av"! Jag höll på att få dåndimpen på han och vart riktigt irriterad och svarade tillbaka: "va är det där för jäkla machoprat!!! Har man ont så har man och det är väl aldrig fel att fråga, får du ingen hjälp så har du iaf försökt"! Nää jag vart riktigt irriterad. Det är för tusan ingen hjälteinsats att stå o slita med vad som känns en halvt bruten rygg, det är väl ingen som klappar han på ryggen o säger "Bra jobbat Tommy fast du har så ont i ryggen". Nää, blir så irriterad på karlar och deras jäkla machoattityd med det där att klara sig själva.
Frågade han inte nu när han kom till jobbet får han helt klart skylla sig själv.
Jaja, nog om det, vart bara lite irriterad och behövde skriva av mig.

Annars idag så ska jag ner på stan o ta en kaffe med Jessi o Tessan och träffa den sistnämndes bebisflicka :o)
Syrrans dotter fyller ju 14 idag så det blir kalas på em.
Annars är det lugna gatan.
Hoppas ni får en trevlig fredag med helg. Kram kram

Kommentarer
Postat av: Therése

Så dumt! Men är man envis så är man, antar jag. :)

2009-01-16 @ 12:27:05
URL: http://www.hanky.se/therror

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0