trötta

Sitter här och kl är nu 01.21 och vi har fortfarande ett tiotal gäster. Inget illa ment mot dem för jag tycker om dom alla och de är så trevliga men nu är vi så trötta och önskar lite granna iaf att de snart går hem.
Kvällen har gått kanon. Kände mig jäkligt stressad när kl var 17 och det var en timma kvar tills gästerna skulle komma och man hade såååååå mycket kvar att göra eftersom mycket inte gick att göra förrän i "sista" minuten.
Men allt smakade helt underbart och vi har fått mycket beröm av maten och efterrätten och förrätten förstås.
Tackar min lyckliga stjärna (som dock inte läser bloggen men skriver iaf) Denise för att hon ryckte in och hjälpte oss med allt ikväll och innan, utan henne hade vi inte klarat det lika bra som vi gjorde ikväll och min älskling (som inte gav min nån ring detta nyår heller!!!! :oP) som gjorde köttet hos Magnus på andra sidan gatan och styrde med bord och inhandling.
Helt underbart!
Nu är iaf jag så fruktansvärt trött och har ont i kroppen efter att ha hållt i gång hela dagen och karln är lite smått onykter och väldigt trötter han med.
Gästerna sitter i vardagsrummet och spelar rock band och har trevligt och så länge de har trevligt så är det ok :o)
Det är ju trots allt nyår bara 1 gång om året.
Än så länge ska jag också tillägga att vi "bara" fått rödvin i soffan och tack o lov för att JAG fick min vilja genom att ha kvar filten i soffan så vart skadan lindrig och nån (nämner inga namn :oP) spillde naturligtvis kaffe på den enda lilla duken )löparen) som fanns på alla bord, resten var pappersdukar men det var väl tur så det inte gick igenom på nya bordet.
Vi får väl se vart det slutar, haha.

Det enda som är trist, väldigt trist är jag inte fick spendera nyåret med min älskade syster :o(
Kanske nästa år. Men sådana här "fester" är inget man drar med en 14-åring med på så det fanns inte så mycket val tyvärr.
Hoppas ni alla haft det trevligt och att ni får en bra start på det nya året, jag vet iaf vad jag gör  första dagen på det nya året:
städar och diskar :oP :oP
Puss och kram och lite senare: Godnatt

Kommentarer
Postat av: Therése

Hett tips ---> köp en ring till dig själv! Gott nytt 2009!

2009-01-02 @ 00:13:58
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Anneli

Jobbigt det där när man känner att man vill gå o lägga sig o gästerna vägrar gå.. men men som sagt så har man kanske inte såndär fest så ofta. Verkar ha varit en lyckad kväll iaf. Kram

2009-01-02 @ 12:32:51
URL: http://heartofanneli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0